godt tips mod røde numser

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 godt tips mod røde numser

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

hej

vil lige dele et godt tips med jer mod vores børn´s røde numser.
    har fået det fra vores DP da hun bruger det til børnene og det virker.

det en creme der hedder INOTYOL og kan købes på apoteket til 48kr. den hjælper med det samme og er en god tyk creme der ikk bare bliver suget væk af bleen.har selv prøvet andre creme osv men den her er det bedste køb jeg har gjort.

den er også super god til os stor barmet kvinder ( er selv en af dem ) som får rødt udslæt / eksem under barmen pga varmen.

så det bare smøre med INOTYOL og inden 2 dage så det pist væk.. det en gave fra gud.. er selv plaget af det om sommeren hvis det er ektremt varmt så vil varmt anbefale jer at købe den.. 🙂

bare et lille godt tips. 🙂

mvh birgitte

winniemorwinniemor
    Medlem

Hvis det var en underskriftindsamling så havde jeg sat en kradser lige her..

Der er ikke noget over eller ved siden af.

Her er sådan en gang slidt lyske kureret med en enkel bane inotyol.. Jeg troede ikke mine egne øjne da jeg så det.

Vh Winnie

winniemorwinniemor
    Medlem

Altså jeg har lige googlet børn og tjære, og det er skadeligt i forbindelse med passiv rygning. Og nå jo en anden spændende fact er at moseskurven var tætnet med beg og tjære da han sejlede ned af Nilen 🙂 Længe leve gooooogle 🙂

Nej og så er der i slik nogle farvestoffer der er baseret på tjære, det gør junior hyper.

Men som jeg kan forstå det er tjæren ret udbredt i behandlingen af eksem af forskellig art.
    Så her fortsætter vi.. Altså vi taler også om en gang om måneden eller noget i den boldgade..

Kh Winnie

taco79taco79
    Medlem

med fare for at jeg husker fejl, så tillader jeg mig alligevel at komme med en kommentar.. -er der ikke noget med at man skal holde lidt igen med Inotyol, da det indeholder tjære….?

hilsener
    taco (som også brugte Inotyol til datteren (nu 3½), men holdt igen da jeg fik det med tjæren at vide…)

som winnië skriver er det jo sjældent man bruger det. her er det ihvertfald..
    nikolaj har meget meget sjældent rød numse. denne gang er det fordi han havde lavet i bleen midt om natten at numsen blev rød.

og det er i så små mængder man bruger det.

der er så mange ting der er skadelige for vores børn og de får lidt af det hver dag uden man rigtig tænker over det..eller er klar over det.

indhold i inotyol :

1g salve indeholder: ichthammol 15mg, zinkoxid 150mg, titandioxid (e171) 50mg, hvid vaseline BAN,´vandfrit lanolin, paraffinolie, lavendelolie, renset vand.

inotyol er en tjæreholdig salve som lindre svie og kløe ved hudirration.

kan ikke se nogen steder at ordét tjære står der..
    men det er igen op til folk selv hvad de vil bruge. ville bare gid´ve det jeg syntes var et godt tips videre.

mvh birgitte

taco79taco79
    Medlem

Synes også det var et rigtig godt tip – det skal der ikke herske nogen tvivl om 🙂
    – ville bare give mit “besyv” med, da jeg selv blev overrasket over at der ‘ifølge kloge hoveder’ var tilsat tjære til Inotyol, selvom man ikke umiddelbart kunne gennemskue det ud fra ‘ingrediens’ listen…

taco (der forhåbentlig helt unødvendigt prøver at forsvare sig selv og mit indlæg)
    🙂

Anonym
    Gæst

zink salven virker fint her – lige så effektivt som I beskriver jeres løsning. Ved ikke om der er noget fy ved det også?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.