natlig hoste

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    ld1301ld1301
    Medlem

hej med jer

Den sidste uges tid har Victoria på næsten 11 mdr hostet en del om natten og en lille smule om morgenen. Som regel vågner hun af det men andre gange kan hun sove fra det. Hun virker til at ha det godt ud over det; spiser fint, er glad og i godt humør etc. Er det mon noget jeg skal bekymre mig om? Læste lige om én der havde falsk strubehoste – men hvad er det nu det er??
    Hun har det m at sparke dynen af om natten, så ofte ligger hun uden dyne. Nu har jeg fundet på at binde den fast i fodenden så hun ihvertfald ikke kan smide den over hovedet eller andre steder…
    Hun var forkølet for 2-3 uger siden men ved ikke om hosten er efterveer af dét. Synes måske det er kommet efter hun kom sig over forkølelsen.

hmm, blev vist lidt rodet, håber det kan forståes alligevel…

Vh Lene

akolsenakolsen
    Medlem

Hej
    Vi var også igennem en omgang nattehoste i august præcis som jeres. Det gik væk efter ca 10 dage – og lægen kunne ikke høre noget på hendes lunger. Meeeeen jeg lagde mig samtidig med en ordentlig omgang lungebetændelse+halsbetændelse, så der var voldsomme virusser/bakterier på spil. De to gange, Dana har været forkølet/hostet, har jeg ammet hende oftere, for hvis jeg har et antistof mod hendes sygdom, så skal man udnytte den direkte forbindelse til hende og give hende det 🙂
    Jeg synes, du skal kontakte lægen, hvis der kommer feber, hvæsende vejrtrækning eller større gener fra hosten. Falsk strubehoste forekommer i forbindelse med allergi og astma, og der hoster man HELE tiden og lyder som en hvalros.

Det kan være, at Victoria vil hoste mindre, hvis soveværelset er luftet ekstra ud og derfor lidt køligt og sengetøjet frisk-vasket uden skyllemiddel og med hovedgærdet let løftet (evt en skråpude under overkroppen, så hun ligger lidt skråt).

Venligste hilsner og god bedring

Annemarie og Dana

Hej Annemarie

Falsk strubehoste har intet med allergi og astma at gøre!!!!

Falsk strubehoste er akut strubebetændelse hos børn i 1-3 års alderne og kommer som regl af forkøelse/ influenza. Man er ikke i tvivl om et barn har falsk strubehoste for det er en meget gøende hoste.

kh Line

Hej Lene

Hvis hoste hos små børn varer ud over en uge skal man altid søeg læge men så længe hun er frisk og glad så tror jeg du har ret i at det er eftervirkninger fra en forkøelse.

Hvorfor giver du hende ikke mere tøj på om natten og så lader hende ligge uden dyne???? Det gør vi her for vi har det ret koldt indtil fyret bliver tændt op. Man kan også ligge et ekstra dynebetræk på og så putte den lille inden i betrækket.

kh

Line

ld1301ld1301
    Medlem

Tak for jeres svar. Det går heldigvis lidt bedre nu så ser tiden an.

Vh Lene

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.