Overskuds mor på banen….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 Overskuds mor på banen….

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Ja denne dag må hedde dunse dagen…

Er ved a lave Squas / fiske og alm. frikadeller.. e skal bruges nu når Sofie starter i vuggestuen.. det er da let lige at tage en delle op om aftenen også er den klar til madpakken dagen efter.

Extra tilbehør i madpakken må blive en lækker hjemmebagt bolle med lidt kerner osv. (evt. revet gulerødder eller rødbeder)

Andre med gode madpakke ideér?? Måske vi skulle komme med gode forslag hver i sær?? For der er jo mange år til de ikke skal have madpakker med mere 🙁

Mvh Iben

Anonym
    Gæst

Hej Iben!
    Sjovt du bringer det på banen. Jeg skal nemlig også til at lave madpakke, ikke til Sille men til Noah som skal starte i børnehave d. 1.10. Sille får frokost i DP.

Jeg kunne også godt bruge lidt ideér. Jeg har også tænkt på frikadeller, grøntsagsstave, ostestave, frugtstang (Noah kan ikke lide rosiner), rugbrød klappet sammen, evt. fiskepålæg i små portioner det kan puttes på rugbrødet når det skal spises, en cocktailpølse, kyllingelår, kyllingefilet på spyd (kan jo også fryses), tortilla rullet sammen med guacomole. Hmmm, det var vist lige hvad jeg kunne finde på.

De der squashdeller….hvad putter du i dem?
    Herligt med lidt inspiration til madpakken!

Kh. Janni (som skal ud at shoppe ALENE idag)

Anonym
    Gæst

Har ikke lige på stående fod nogle gode ideer, men fandt en dag et sted på nettet, hvor der var sådan en ugeplan over gode forslag til madpakken til børn 10-12 måneders alderen.

tror faktisk det var et eller andet sted inde på Århus kommunes hjemmeside, hvor der var noget om kost.

Men ellers en god idé med at komme med forslag til madpakken.
    Heldigvis bliver de da så gamle på et tidspunkt at de selv kan lave den, he he

Du river 1-2 squash og dræner dem for alt væde…

Der efter kommer du et FINT skåret/revet løg i, salt og peber efter behag og boulllion, 1 æg rasp/mel/havregryn (også efer behag) og derefter bare en tyr på panden.. og de er RIGTIG gode kolde også..

Og det bedste SOFIE kan æde sig mæt i dem, hun elsker dem..

Mvh Iben

LadyInPinkLadyInPink
    Medlem

Hej Iben

Jeg har lige bagt Karolines gulerodsbrød og erstattet en gulerod med noget finthakket broccoli. -De blev rigtigt gode. Drysser lidt revet ost over til sidst, så de er lidt mere spændende at gnave af uden pålæg…

Hvad med lidt cherry-tomater?

MVH Lady

Hvad med

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.