Forkølet?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

hej. jeg ville ikke smøre med tigerbalsam da det er meget stærkt lugtende. Jeg bruger gerne saltvandsdråber men når de ikke kan tage det så bruger jeg Iliadin 0,1 mg/ml næsedråber. de kan fås på apoteket men første gang skal man vist lige et smut forbi lægen(eller ringe til dem).
    hilsen Charlotte

akolsenakolsen
    Medlem

Hej
    Dana er meget stoppet i næsen og hoster, så jeg søger gode råd til at lette hendes kvaler? Hun har fået hævet hovedgærdet på sengen, oh jeg har brugt næsesuger med ok resultat (og hun nøs bagefter, så vi fik endnu mere ud), men det har ikke givet luft deroppe 🙁
    Jeg har også noget saltvand, men jeg har ikke prøvet det endnu. Snotten er gennemsigtig og utrolig sej – så det er meget svært at tørre væk til Danas store irritation …

Jeg har hørt om både påsmøring af tigerbalsam, pebermynteolie eller næsedrypning med modermælk – nogen gode erfaringer, I har lyst til at dele?

Og lige til sidst: Hvordan får man væske i et snottet barn??? Hun vil ikke drikke vand (kan IKKE lide mælk), og hun har svært ved at die …

Vh
    Annemarie (dødtræt efter tredie nat med konstante afbrydelser) og Dana (pyldrehoved …)

Anonym
    Gæst

hej. jeg ville ikke smøre med tigerbalsam da det er meget stærkt lugtende. Jeg bruger gerne saltvandsdråber men når de ikke kan tage det så bruger jeg Iliadin 0,1 mg/ml næsedråber. de kan fås på apoteket men første gang skal man vist lige et smut forbi lægen(eller ringe til dem).
    hilsen Charlotte

dada
    Medlem

Jeg bruger også illiadin 0,1 næsedråber når saltvand ikke virker og næsen er så lukket at de har svært ved at trække vejret og sove.
    De er effektive og giver dem luft igen.
    God bedring.
    KH Helene

Lene31LeneLene31Lene
    Medlem

Hej

Da drengene her var mindre brugte vi saltvandsdråber.
    Nu har jeg prøvet apotekets næsespray med saltvand! Det synes jeg, er rimelig effektivt!

mvh
    lene

Anonym
    Gæst

Hvad med noget the i en kop?? Evt kamillete med lidt sukker i, eller noget andet urtethe.

Har desuden hørt at et halvt løg i nærheden af hovedgærdet, vist nok 1 meters penge, skulle virke lindrende..

Og så husk at vaske hænder/spritte lidt oftere, når hun snotter.. 😉

Cristina -der selv lige har overvundet endnu en snot-tur sammen med Sebastian

JanePeJanePe
    Medlem

Hej :O)

Har lige været det samme igennem med bette Alfred og nøj hvor er det svært at få det seje snot ud :O)
    Men her virker: Masser af vand (skulle gøre snottet meget mere lind) og saltvandsdråber… Har også lige hørt at hvis man drypper næsen jævnligt med saltvand vil de små ikke bliver snottet så ofte som hvis man ikke gør det…hmm har overvejet at afprøve det!
    Og ja så skal man huske at vaske /spritte hele tiden for at komme bakterierne til livs…. Her bruger vi Alcogel fra apoteket, der er god til sarte hænder…

Held og lykke med de små pus :O)

Vh Jane

Felix16Felix16
    Medlem

Øv hvor er det træls – Lucas har også været turen igennem… Og ud over at løfte hovedgæret i hans tremmeseng, så har jeg brugt saltvand og næsesuger…..
    Og hver eneste dag får han et vitamin der hedder Bio-Strath – det er et vitamin der generelt skulle styrke imunforsvaret – han får 7 dråber 3 gange dagligt….
    Og det har altså hjulpet meget – da han var spæd var han faktisk stort set snottet hele tiden, men efter han er begyndt at få Bio-Strath så har han faktisk kun været det denne ene gang (7-9-13)

Og mht væske, så ville jeg også prøve om ikke jeg kunne få lidt kamille the i barnet… Jeg plejer give Lucas 100 ml med ½ tsk sukker blandet i… Det hjælper ham altså også til at få lettet på snottet….

Marie + Lucas 16.11

Anonym
    Gæst

Jeg har også tænkt på at give Bio-Strath – skal man ikke snakke med SP eller læge før man begynder at give? Eller hvad har du gjort?
    Hilsen
    Hanne – der selv er begyndt på Bio-Strath i dag

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.