Kontrovers med min mor:-( – lidt langt!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 Kontrovers med min mor:-( – lidt langt!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    miemor8miemor8
    Medlem

Jeg havde gjort det samme…!!!

Altså det er jeres familie OG det er jeres familieliv som skal fungere.

Jeg bliver så gal når familie/svigerfamilie har forvetnigner OG krav til vores familie. Det er drøn svært ikke at prøve at tilfredsstille alle og ikke tilsidesætte sine egne behov. Men det er vigtig at holde fast og sige fra, når man mærker det er nok!

Jeg prioritere også….og der altså forskel på en ski…23 års føsdag OG så feks. en stor rund føs´dag -er der ik´?

I sidset mdr. havde jeg også en Tante, som holdt stor fest. Ole måtte melde fra pga. afsluttende eksamen. Det havde hun meget svært ved at forstå OG jeg var bare SÅ gal! Det er selvfølgelig i orden at ytre sin ærgrelse over at man afbud, MEN jeg vil ikke føle SKYLD -Det er mit liv!

Nå, sikke en smøre…og sikke en gang rod :-))).

Men hold ud og hold fast i jeres egne beslutninger og mavefornemmelser.

Kh Mie

ld1301ld1301
    Medlem

Hej piger

Vil lige høre jeres mening om et mindre sammenstød, jeg har haft med min mor. Jeg er ellers aldrig oppe at toppes med hende og vi har et rigtig godt forhold.
    MEN – her kommer det så:
    Var inviteret til min søsters 23 års-fødselsdag (jeg er selv 30) kl 18 (det tager 40 min at kommer fra os til hende).
    Skrev en sms til hende at det måske kun var mig der ville komme da min mand og jeg syntes det passde lidt dårligt med vores datter Victoria. Hun spiser normalt ved 17.30-tiden og bliver puttet kl 19. Har ikke rigtig prøvet at ha hende med ud om aftenen og sove og vidste bare at hun i så fald ville blive puttet senere, sandsynligvis ikke ville sove og jeg så ku rende frem og tilbage og tøsen ikke ville få sovet ordentligt og være i dårligt humør dagen efter. Så vi syntes ikke lige det var denne aften vi sku prøve os frem med det.
    Det videregav min søster så til mor som åbenbart forstod det sådan at jeg helt havde meldt afbud. Fik hurtigt forklaret hende at jeg selvfølgelig ville komme.
    Men så begyndte hun: Anette (søster) ville blive SÅ skuffet hvis ikke vi alle kom, alle andre familier kan da få det til at fungere, hun har også selv haft små børn og det har da ikke været et problem, hun har da heller ikke blandet sig før og sagt noget, vi tænker kun på os selv, det ku jeg ikke være bekendt med alt det Anette har gjort for mig osv osv…
    Så var det jeg tændte af: vi tænker ikke på os selv- vi tænker på vores datter! Nå okay, så vi kan ikke få det til at fungere i VORES familie i modsætning til alle andre, ja Anette har da været der for mig men jeg har så sandelig været der mindst lige så meget for hende.
    Og hvad ville hun overhovedet få ud af at vi tog Victoria med hvis vi kommer kl 18, så skal tøsen spise (det tager ½ time), så skal hun puttes efter endnu ½ time – OG Anette skal altså også rende i køkkenet og tage sig af sine andre gæster.
    Så jeg blev skidesur på min mor – bland dig dog udenom og lad være med kritisere min familie.
    Det er så en uges tid siden. Tog selv til fødselsdagen i går, sagde hej og farvel til mor men talte ikke med hende ellers. Og hu prøvede da heller ikke at nærme sig mig.

Er jeg gal på den eller…?? Min mand bakker mig helt op og synes også hun gik langt over stregen.

Vh en lidt nede Lene

Anonym
    Gæst

Jeg ville ha gjort det samme, så du er SLET ikke gal på den!

Der er ikke noget værre end ens familie eller svigerfamilie der skal blande sig i hvordan man “køre” ens familie.
    De føler altid de ved alt bedst somregle bare fordi de fik børn først! Det er så irreterende!!

Jeg har fra starten af sagt tak for alle de gode råd men jeg vælger sku selv omjeg vil følge dem, og de skal slet ikke bestemme hvad der er bedst for min datter eller vores familie, eller skal de bare gøre slet klar til et kæmpe skænderi med mig, for jeg finder mig bare ikke i det!!

KLAP på skuldren til dig!!

You go girl ;o)

Knus sarah

akolsenakolsen
    Medlem

Nu er jeg selvfølgelig ike helt upartisk, da min egen mor blev begravet igår, men som mor til min sides eneste barnebarn vidst jeg fra starten, at vi skulle finde ud af at tackle aften-sammenkomster, hvor Dana ville være det ufrivillige centrum. Og folk er meget søde til at forstå, at jeg bliver nødt til at komme lidt før/senere, så det passer ind i Danas rytme. Ville det ikke have hjulpet jer, hvis I var kommet feks en time før og havde klaret alt madning før de andre kom? Der vil komme mange andre aften-fester, så man kan ligeså godt prøve at finde en rytme med det samme. Evt. have en aftale om, at det er den ene forælder, der har ansvaret for barnet den aften, så den anden kan være mere ‘festlig’. Og det er lettere nu, hvor barnet kan sove i barnevogn, end senere, tror jeg …

Livet er sgu for kort til at skændes …

Venligste hilsner

Annemarie og Dana, der savner mor/mormor

lalinelaline
    Medlem

Annemarie, det gør mig meget ondt at du har mistet din mor og Dana sin mormor. Jeg vil give dig 100 % ret i, livet er for kort til at skændes. Det opdagede jeg også da min mor fik konstateret kræft og jeg mistede min svigerinde alt for tidligt.

Men man skal stadig mærke efter og finde ud af, hvad der virker for ens egen lille familie. Jeg gør mest som du. Vi kommer lidt før/senere eller putter i barnevognen hvis det bliver over sengetid. Men jeg har også indimellem prioriteret ro og rytme frem for selskabelighed hvis jeg har følt, at det var bedst, og heldigvis er jeg kun blevet mødt med forståelse.

Lene, en gang når du føler dig som en totalt overskudsagtig irriterende mor – så spring ud i det og hiv Victoria med i byen en aften. Din mor burde egentlig slet ikke blande sig i problematikken – men mormødre har altså en tendens til at stikke næsen i naboens nælder 😉

Ingen vise ord herfra – men ville lige give mit be7 med.

Kærlig hilsen

Line

Matty31Matty31
    Medlem

Hej,

Jeg syntes altså at du overreagerer. Selvfølgelig har du ret i at din mor ikke skal blande sig i hvordan I kører tingene hjemme hos jer. Derfra til ikke at snakke med hende syntes jeg er i overkanten. Muligvis har din mor jo ret I at søs gerne ville have jer alle med, måske også vise sin niece frem om end bare en times tid.
    Vi har tager vores piger meget med. Selma 2,5 har en rejseseng som hun falder i søvn i lige så hurtigt som her hjemme. Helena sover endnu i barnevognen, men har en anden personlighed end Selma der gør at hun bliver mere urolig hvis hun ikke er hjemme.

Held og lykke med familielivet og udelivet

Matty

ld1301ld1301
    Medlem

hej piger

tak fordi I læste med og tak for svarene. Egentlig meget rart at få kommentarer både for og imod. Har givet lidt stof til eftertanke og tror jeg prøver at ta hende m næste gang.

Knus Lene

Ps: AnneMarie og Dana: det gør mig utrolig ondt med mor/mormor. Kan slet ikke forstille mig, hvor ondt det må gøre. De bedste tanker til jer

abmortil3abmortil3
    Medlem

hej

jeg forstår godt at det ikke altid passer ind i et lille barns rytme- måske er det derfor min søn ikke har en egentlig rytme?- for med 2 ( ½ ) store børn- på 5 og 7 – så skal det passe ind til hele familien.

vi har altid slebt vores unger med alle steder- rejst rundt i hele verden med dem – fra de var helt små.. det er et valg.. hvis man vil få det til at fungere – ja så kan man.. og jeg må ærligt sige at jeg nødigt vil gå klip af noget… nu har jeg også været hjemme med mine børn i 7 år.. og hvis jeg skulle ha blevet hjemme til alle aftensammenkomsterne- ja så var jeg blevet tosset af at gå hjemme for længe siden.
    vi er alle forskellige- og gør ting som vi mener er bedst- og det skal selvfølgelig respekteres. dog er det min erfaring at små børn er nemmest at have med rundt.. her er andre regler nu hvor jeg har skolebørn:) om ikke andet så i weekenden. men at lære sine børn hvordan man opfører sig ude, hvordan man sover ude – er efter min mening en god ide.. ellers syntes jeg at man gør sig selv en bjørnetjeneste.. ( for det bliver ikke nemmere:) )

held og lykke

mange hilsner abmortil3

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.