Er Kasper mon den eneste…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 Er Kasper mon den eneste…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Nu er jeg altså lige nød til at spørge om en ting :o)

Kasper er ikke den store spiser og han vil simpelthen ikke have kød, fjerkær eller fisk, hverken i den ene eller anden form.
    Hvis jeg bare tænker på at komme lidt i hans mad, så nægter han at spise det.
    Hans grøntsagsmos er bestemt heller ikke noget hit. Han spiser dog en lille smugle, men ikke ret meget. Jeg tror kun han lige spiser så den hverste sult er stillet.
    Han vil allerhelst have købe grød, rugbrød med leverpostej, frugtmos, yoghurt, ostehaps og så videre i den dur.

Men nu er han jo 8½ mdr. og skulle jo gerne så småt starte på at spise vores mad, men det kan jeg simpelthen ikke få i ham.
    Det skal lige siges, at vi har været indlagt med ham i april måned fordi han ikke ville spise, så han har aldrig været super gald for mad.

Nu er mit spørgsmål så:
    Er Kasper den eneste der er så kræsen og stadig kun spiser “baby” mad?

Hilsen
    Eva & Kasper 19.11.06

Anonym
    Gæst

Hej Eva,

Nej Kasper er ikke den eneste! Calvin er også mest til grød med frugtmos, og aller helst vil han gerne have sin flaske. Her kæmper vi ihærdigt med grøntsagsmosen, men den er altså ikke et hit. Og det bliver kun endnu værre, hvis vi putter sovs på. Men pludselig vender det jo nok – de kommer formentlig ikke til at leve af grød og frugtmos hele deres barndom 🙂 Vi må jo nok bare kæmpe videre og forsøge os med alverdens ting.

Kh. Vilma og Calvin 10.11.06

Anonym
    Gæst

Tja han lyder lidt kræsen, eller MEGET hvis i ligefrem har været indlagt med den lille mand.

Jasmin er fra den 8.11.06 og hun spiser stort set ALT. Kan ikke komme på noget lige nu som hun ikke spiser faktisk.

Jeg har ikke hørt om nogen der var så kræsne, kan han lige frem genkende kødet/fisken osv? Eller er det smagen?!

Og hvad siger sundhedsplejersken? Jeg har ikke nogen SVAR, men flere spørgsmål :o)

håber det er okay

Anonym
    Gæst

Tja mon dog.
    Men Oliver spiser stort set også alt hvad han bliver tilbudt. Han er godt nok begyndt at sortere maden engang imellem.
    Med sortere mener jeg, at når han f.eks. får rugbrød til frokost, med en eller anden form for pålæg på, så får han lige vendt og drejet det i munden og beholder pålæget og spytter rugbrødet ud.
    Så nogen gange får han kun det.
    Fisk har vi ikke rigtig prøvet, for har desværre en kæreste som bestemt ikke kan lide fisk, så det får vi faktisk aldrig. (selvom jeg gerne vil have det, men gider ikk lave 2 forskellige ting)

Men Oliver kan nu også stadig godt lide at få grød eller frugtmos. Specialt frugtmos til mellemmåltiderne er et hit. Og morgenmaden består ofte af en eller anden form for grød med frugtsmag i. Idag, hjemmelavet havregrød med æble/pære mos i.

Men det er svært at give gode råd med det at spise. Kun at blive ved at forsøge at give ham det. Det er vel det bedste man kan gøre.

Held og lykke
    KH
    Beatrice

sweetmads2sweetmads2
    Medlem

Lærke hun kaster simpelthen op hvis hun får noget med klumper i, og det er ikke bare brækfornemmelser….. der står en skylle ud når vi prøver. Og det er egentlig mærkeligt for hun spiser brød til frokost, men hvis aftensmaden ikke er uden klumper ja så kaster hun som sagt op, og så vil hun KUN have det mad man køber færdig på glas… og så dårlig er jeg altså ikke til at lave mad :-))

Charlotte

susanne2004susanne2004
    Medlem

Julie er heller ikke den store spiser.
    Hun bliver ammet og spiser (max) et måltid derudover.
    Hun gider kun spise pulvergrød…ikke engang frugtmos gider hun…

Jeg skal have besøg af SP i næste uge, så jeg glæder mig til om jeg kan få nogle gode råd.

Susanne

Har du prøvet med frikadeller med med kød+gulerødder+persille….det er altså et hit.

æg kan vel også dække lidt af proteinbehovet og så lidt ekstra leverpostegmadder.

kh

Line men Mikkel der æder alt.

Felix16Felix16
    Medlem

Jeg tror vi har været meget heldige med Lucas… Han spiser faktisk alt hvad vi giver ham – og sådan har det været lige fra vi begyndte med fast føde til ham da han var 4 måender….

Altså grød til frokost er stadig et større hit end rugbrøds hapser, men vi er så småt startet… Og til aften får han faktisk stort set altid det samme som os – boller i karry, frikadeller, fisk osv.
    Så vi har bestemt ikke nogen kræsen dreng 🙂

Det skal nu nok komme med Kasper også 🙂

Marie + Lucas 16.11

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.