ÅHHH for f…… da!! ( lidt lang)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 ÅHHH for f…… da!! ( lidt lang)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

Min lille skattebasse vil bare ikke sove eller jo det vil han jo godt og han falder fint i søvn totalt træt kl ca 19:00 og så sover han ca 45-60 minutter og vågner så og skriger og skriger og skriger. Tager jeg ham op så stopper det jo med det samme, men absolut kun til jeg ligger ham igen….ammer jeg ham synes han det er hyggeligt tager intet men skriger igen så snart jeg ligger ham.

HAn er tydeligt træt og mosler rundt i sengen. Jeg har også prøvet bare at sidde ved siden af uden at holde i hånden – at holde i hånden – at stryge på hoved eller ryg men intet hjælper han skriger hvis han ikke er på arm og sådan synes jeg jo heller ikke han skal lære at falde i søvn.

HAr i nogle gode forslag, gør jeg noget galt, eller skal jeg bare bevare tålmodigheden og bliver ved med at sidde ved siden af senge og stryge ham over hoved ryg selv om han skriger og skriger????

kh

Line

PS: han er sund og rask og ingen tænder på vej endnu ( hans store søskende fik også først tænder ved 10 mdr)

winniemorwinniemor
    Medlem

Jamen så fejler han da nok det samme som Hjalte…

Præcis det samme mønster.. I know not why, men vil også gerne høre om der måske er noget sovemedicin man må få når man er 5 måneder :o)

Vh Winnie.

Anonym
    Gæst

hej Line..

nu ved jeg jo ikk lige hvor længe det har stået på, men kunne det være mellemøre-betændelse???????

knus jeanet

miemor8miemor8
    Medlem

Det samme her Line……Alfrede vågner MANGE gange om aftende og er ked! hAN VIL kun AMMES OG HELST SOVE VED 8RYSTET.

Hov, øv glemte at slå Caps Lock fra -sorry!

Men, men, men…jeg talte med min sundhedsplejerskei dag. Hun siger det er maden (altså grøden og mosen ;-(). Men der er ikke så meget at gøre….man skal ikke tage specielle hensyn eller give dem noget mad frem for andet, de skal jo vænnes til mande før eller siden.
    Jeg har været i gan med mad i små 4 uger, men sådan rigtig i gang i en uges tid. Alfred for nu hirsegrød med frugt formiddag og grøntsager til aften.

Måske er det også det Mikkel reagere på????

Kh Mie og Alfred 6 1/2 mdr.

P.s Alfred fik en tand i torsdags -så den driller sikkert også ;-/

akolsenakolsen
    Medlem

Tigerspring? Du skriver ikke, hvor gammel han er, men der lurer et stort spring ved 26 uger, og der vil børnene ikke skilles fra mor …
    Jeg synes absolut, du skal tage ham op, når han skriger – børn skriger/græder som en bøn om hjælp.
    Men en tur hos lægen og få kigget de ører efter vil være en god ide, tror jeg, bare for at være på den sikre side! Hvis du kan forhøje hans hovedgærde en smule, kan det hjælpe, hvis der er noget i ørerne.

Held og lykke!

Venligste hilsner

Annemarie og Dana

Hejsa

så er jeg tilbage igen med lidt nyt. Det hele har stået på en 14 dages tid og jeg er temmelig sikker på at det ikke er ørene for han har været til 5 mdr undersøgelse for et par dage siden og der var intet…han er heller ikke snottet.

Måske har jeg sultet ham lidt…..han har fået grønsagsmos til aften i en periode og jeg har givet ham de der 1-1½ dl og det har han virket tilfredsmed og så ammet lige inden sengetid…hvor han kun har taget lidt. I går fik han så 2½ dl som bare gled ned og her til middag forsvant 3½ dl blomkålsmos ned i knægten (troede ikke han kunne rumme så meget).

Desuden syede jeg gardiner til hans værelse i går så der bliver mørkt når vi skal sove.

Men det korte og lange er at han i går efter mad og ammning legede 5 minutter i sin seng og faldt så selv stille i søvn.

Nu krydser jeg så fingere for han gør det samme i aften.

kh

Line og Mikkel næsten 6 mdr ( om 8 dage)

johlenejohlene
    Medlem

Hej Line,

Jeg har haft det samme problem med Nicolai der bliver 6 mdr. på søndag. Han har et godt stykke tid fået grød til middag og lidt grønsags- og frugtmos som mellemmåltider og ellers MME.

Han kunne ligesom ikke rumme den mængde MME der skulle til for at gøre ham mæt, så jeg begyndte at give ham vælling på flaske inden han skulle i seng. Det er gået rigtig fint, han er tilfreds og mæt og sover rimeligt hurtigt efter han er lagt.

Held og lykke!

Hilsen Lene og Nicolai 6 mdr. – næsten 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.