Slankekur

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    flaengflaeng
    Medlem

Jeg er nu gået i gang med en slankekur – vægt vogterne. Jeg har været på den før og jeg ved det hjælper derfor er jeg på den igen.

Grunden til jeg er startet er fordi jeg ikke kan holde ud at se på mig selv. Det hele slasker og hænger. Jeg har døjet meget med overvægt i min ungdom og det sidder dybt i mig.

Inden jeg blev gravid vejede jeg 58 kg. (jeg er en 158 cm) og røg 20 smøger om dagen. Lige inden jeg fik Liv nåede min vægt 75 kg. Efter ks kom ve ned på 64 kg. men siden december har min vægt været 68 kg. og den flytter sig ikke.

Med vægt vogterne er det eneste jeg har gjort er at lade være med at spise et par kager om dagen og skære slikket om aftenen væk samt skære ned på fedtindtag.

Jeg har været på kuren siden tirsdag og i går var Liv vildt pjevset. Så nu har jeg fået dårlig samvittighed, er jeg gået på kur for tidligt ? går det ud over Liv ? Eller er jeg bare blevet sund ? Jeg ammer kun – vil det gå ud over mælkeproduktionen ?

Er der nogen der kan hjælpe mig ?

Trine

Hejsa…

Jeg er også startet på vægtvogterne igen. Jeg ammer dog ikke. Så behøver derfor ikke de 10 ekstra points om dagen (er det ikke så mange ekstra, som du skal have?)

Jeg har også været på vægtvogterne før, og jeg tabte mig 22 kg, inden jeg blev gravid…

Efter sigende skulle det ikke gå ud over din mælkeproduktion, hvis det altså ikke er alt for meget, som du har lavet om i din kost, og det lyder jo ikke sådan.

Jeg tror, at jeg ville prøve at se tiden an i nogle dage. Om din datter bliver ved at være pjevset…det kan jo også være et tilfælde. Eller din mælk kan måske smage lidt anderledes, som hun måske lige skal vænne sig til…!

Det var nok ikke så meget hjælp, men ville alligevel give et ord med på vejen…

Bettina og Lærke 231106.

taymi25taymi25
    Medlem

Jeg har læst at ” kropen prioritere din baby ” , det mener at hvis du sulter dig , din krop vil producere stædivek mælk til din baby og det er din sundhed der gå på kompromi . Men hey , det lyder ikke som du sulter dig , men at du spise sund i stede for , og det er kun god for dig selv . Så ,ingen dårligt samvitighed . Måske har du begynder at spist meget frugt ???? nogen af dem som appelsin og jordbær kan give nogen babyer uro i maven , ellers måske er det bare tilfælde at hun har være lidt pjevset som Bettina siger . Håber hun blive glad igen snart 🙂

Taymi og Lucia ( på besøge fra Sept )

krokus72krokus72
    Medlem

Jeg vil ikke gå i gang med en slankekur,så længe jeg ammer. Det frarådes i alle de graviditetsbøger, jeg har læst. Og der er jo kun få måneder tilbage. Rådfør dig i al fald med din læge, vægtvogterne er givetvis gode, men det er jo ikke fagpersoner,der rådgiver.

Susanne

akolsenakolsen
    Medlem

Jeg læste om en undersøgelse af brystmælk hos indiske fattige mødre, der var igennem årets fødemæssige ‘smalhals’ og derefter en periode med mere mad, og det viste sig, at deres mælk ændrede indhold, så perioden med for lidt mad affødte mindre fedt, vitaminer og omega-3 i mælken – hvilket ikke er godt for barnet. Kroppen lagrer desuden visse giftstoffer i vores fedtdepoter, og de frigives ved fedt-tab. Det er ikke noget problem for vores kroppe, men den dosis, der bliver overført til mælken er meget voldsom for babyen.
    Desuden medfører en slankekur, at kroppen bliver stresset, fordi vanerne bliver lagt meget om ganske pludseligt, og det medfører mindre prolaktin og hormonproduktion i kroppen, hvilket kan gå ud over mælkeproduktionen.
    Alt i alt synes jeg ikke, der er nogen overhængende gode grunde til at slanke sig lige nu! Mere frugt, umættet fedt og protein er fint nok, men ligefrem at tælle kalorier eller skære i kulhydraterne er en dårlig ide. Tag hellere nogle flere gåture med barnevognen og nogle danseture med baby på armen på stuegulvet;.-) Men baby har godt af en glad mor, så det er jo op til den enkelte at afveje, hvor meget en fladere mave betyder!
    Hvis man bliver ved at amme efter 6 måneder, er mælkesammensætningen så fedtfyldt, at der bliver tæret på kroppens egne fedtdepoter, og så skulle man tabe sig helt naturligt (siger bøgerne altså!) – det glæder jeg mig til 😀

Venligste hilsner

Annemarie og Dana, der stadig har 3 kilo tilbage fra graviditeten, men de skal nok ryge med tiden.

taymi25taymi25
    Medlem

Det er ikke alle der tæber sig ved amming , desværre 🙂

Felix16Felix16
    Medlem

Jeg ammer godt nok heller ikke – og er heller ikke gået på slankekur 🙂
    Men jeg har en veninde som gik på slankekur da hendes søn var 3 måneder og efter ganske kort tid begydte hendes mælkeproduktion at falde og Christoffer blev meget ked fordi der ikke var mælk nok.. Så hendes SP sagde at hun skulle vente med slankekuren – og det gjorde hun så.. Der gik ikke længe før mælken atter var i top, og da hun var helt færdig med at amme efter 8 mdr. gik hun på kur og tabte 10 kilo…
    Så jeg ville nok tænke på mit barn og vente hvis jeg var dig 🙂

Marie + Lucas 3 mdr. idag

sweetmads2sweetmads2
    Medlem

Hej Trine.

Nu ved jeg at man skal spise en hulens masse grønsager ved vægtvogterne, så jeg synes du skal overveje om du ikke skulle vente til du er færdig med at amme, godt nok er det godt at spise sundt, men alle de grønsager kan altså godt gøre ondt i Livs mave. Og jeg ved der er mange der siger VV er gode, men jeg startede da jeg ventede Mads for lidt over 3 år siden, og der fik jeg faktisk at vide af ernæringsvejlederen på skive sygehus at jeg skulle holde mig LAAANGT væk fra VV så længe jeg var gravid og ammede, også selvom de sagde noget andet, for de har på ingen måde kompetance eller uddannelse til at råde og vejlede gravide og ammende.
    Så jeg synes du skulle vente, men det er jo noget du selv må vurderer ellers prøv at spørg din SP eller læge.

Held og lykke

Charlotte

Hej Charlotte…

Nu er det ikke fordi, vi skal gå i den store diskussion ang. det her med vægttab osv… Men må lige nævne, at det er på vægtkonsulenterne, at man SKAL spise 600 gram grønsager om dagen, og ikke på vægtvogterne.

Ikke dermed sagt, at man ikke skal spise grønsager, men vægtvogterne er mere frit på den måde en vægtkonsulenterne er.

På vægtvogterne må man jo spise, det man vil (i grove træk). Hvorimod det er en kostplan på vægtkonsulenterne…

Har studeret det temmelig nøje, da jeg var ret tæt på at skulle blive konsulent for vægtvogterne, men da jeg fik uddannelsesprogrammet, var jeg blevet gravid!!!!

Med venlig hilsen
    Bettina.

At det er ok at tabe sig, men ikke fordi man sulter sig- skær smør,fedt,slik,kager,cola og is væk og spis en god sund og varriert kost, uden at sulte så er det helt ok både for mor og baby.
    I det store hele er det jo også sådan vi bør leve til daglig.

kh

Line – der burde tabe 12 kilo.

TrinescTrinesc
    Medlem

Jeg tror man skal gå ud fra at vægten efter man har fået børn aldrig vil komme helt ned til den vægt man har haft før.

Jeg vejede selv 55kg før, og nu 65, selv efter massiv slankekur. Jeg har avvepteret at min vægt nok bare er sådan nu, og jeg er da heller ikke overægtig.

Jeg holder den dog ved lige, mest ved at spise rigtigt, men nu også ved at holde maven i gang med en ny sund og naturlig kur her fra:

http://aloeshop.dk/udrensningskur-forever-natural-detox/

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.