soverytmer- hvordan sover jeres babyer?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 soverytmer- hvordan sover jeres babyer?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    abmortil3abmortil3
    Medlem

hej

ligger her med Liam- som jo bare er for dejlig…. en ifølge lægerne og min jordmoder som kommer på hjemmevisit næsten dagligt, en sund dreng- på nu 5 dage.- men hold op hvor han dog sover… en ca 22 timer i døgnet- jeg vækker ham for at få mad i ham… om natten sover og spiser han efter lyst- og jeg ammer sovende- så ærligt ved jeg ikke hvor meget han er “vågen”- men det er ikke meget..

Men hvordan er jeres babyer??? hvor meget sover de? kan I begynde at mærke en rytme?

jeg husker bestemt også mine 2 piger sov meget… men Liam sover gøodt nok ekstra meget.. hvilket det jo handler om at nyde lige nu.. min yngste datter reagerer lige nu på at hun at blevet storesøster og derved ikke længere er den yngste.. hvilket vi pt tager os af…

nå det var bare en tanke…herfra schweiz.

athena

Mami2BeMami2Be
    Medlem

Min lille Erick, som er praecis en uge idag han har ikke nogen fast rytme. Her de sidste 2 naetter han han vaeret vaagen, og sovet dagen lang. De foerste par dage, sov han osse utroligt meget. Men her de sidste 3 dage har han vaeret meget vaagen. Isaer om natten. Vi har besluttet at proeve at holde ham lidt vaagen om dagen, saa han er traet om natten. Men nu maa vi lige give det lidt tid. Det er jo trods alt kun 1 uge siden han kom til verden.

Natasch

Anonym
    Gæst

Vores lille søn sover også utrolig meget. De første mange dage havde han to vågen-perioder på ca. halvanden time om dagen. Derudover vågnede han blot for at få mad, hvorpå han faldt i søvn igen. Nu er han måske lidt mere vågen i løbet af dagen. Om natten sover han RIGTIG godt, måske kunne han sove igennem, hvis det ikke var fordi jeg vækker ham for at give ham mad.

Kh. Vilma med lillebror 15 dage

Anonym
    Gæst

Vores lille dreng som idag er 8 dage har et meget varieret søvnmønster. De første dage sov han hele tiden kun afbrudt af amning. De sidste par dage har han haft vågenperioder af 1-3 timer. Igår søvn han næsten ikke, men ville sutte hele tiden. Det kan jeg så mærke på brysterne idag. De er godt nok spændte.

Frederik (6 dage) sover 2-3 timer ad gangen, bliver så urolig, og enten skider eller sutter kraftigt på sin hånd. Hvis han får ren ble, vågner han rigtig, kigger sig lidt omkring, og skriger så desperat efter at få mad. Han falder i søvn under amningen hver gang (efter mellem 10 og 30 minutter) og sover så igen, de der par timer.

Hvor meget han i alt i er vågen, er svært at sige…men ikke meget endnu i hvert fald…men jeg synes godt nok, at han er sulten hele tiden!!! Glæder mig til der falder lidt mere ro over amningen…og brysterne ikke længere er hårde kanonkugler, der drypper af mælk.

Vh Gitte og Frederik 6 dage

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.