Endnu en baby er født! (fødselsberetning)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 Endnu en baby er født! (fødselsberetning)

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Efter at have ventet meget meget længe lykkedes det os endelig at få vores lille dreng at se.

Torsdag aften den 16/11 kl. 23.15 gik vandet og kl. 5.56 fredag den 17/11 blev Alexander født. Født på lidt under 7 timer

Det var en forholdsvis let fødsel. Det hele gik pludselig stærkt.

Som sagt gik vandet kl. 23.15 torsdag aften. Vi ringede til fødegangen, som vi havde fået besked på. Eftersom jeg var langt henne 41+4 og vandet ikke var helt klart, ville de gerne lige checke mig.
    Veerne startede så småt i bilen på vej til sygehuset. De kom tæt, men var korte.
    På sygehuset besluttede de at beholde os. Vandet var grønt og derfor ville de overvåge mig med CTG. Jeg var på det tidspunkt åben 2 cm og der var stadig livmoderhals tilbage.

Jeg havde ligget til overvågning i undersøgelsesstuen, men da vi skulle blive, blev vi tilbudt en fødestue. Dog var vi kun nået ud på gangen, da vi fik af vide, at fødestuen var optaget. Vi ventede i opholdsstuen på at en anden fødestue blev gjort klar. Veerne var stadig til at holde ud. Kl. 3 fik vi en fødestue og jeg blev undersøgt igen. Ingen fremskridt. Nedtur.
    Vi lagde os til rette på stuen for at hvile lidt. Vi var trætte og det så ud til at blive en lang nat. Veerne kom fortsat tæt, men jeg kunne klare det med vejrtrækning. Utroligt nok lykkedes det mig at døse hen mellem veerne (Det troede jeg ikke, at man kunne, og da slet ikke, når jeg normalt er lang tid om at falde i søvn, men det lykkedes de minutter, der var mellem veerne)

Kl. 4 kom vores jordemoder, Tonie, og hun rådede mig til at få en epiduralbedøvelse, da veerne var gået lidt i stå og det stå ud til at blive en lang fødsel. Jordemoderen ville gerne afkorte fødslen, da fostervandet var grønt, så hun ville sætte ve-drop og bedøve mig, så jeg kunne hvile lidt samtidig.
    Jeg var ellers ikke meget for en epidural-bedøvelse, men da hun nævnte det på det tidspunkt, og at hun mente, at det var det bedste, ja, så var jeg ikke lang tid om at takke ja. Lægen kunne faktisk ikke komme hurtigt nok. Pludselig var der jo udsigt til smertelindring. Thomas siger, at det virkede som om jeg gav lidt op. Men…

Inden jordemoderen nåede at få alt klar og lægen kom, fik jeg presseveer. Klokkoen var da 5.15. På to timer havde jeg udvidet mig de sidste 8 cm og var klar til næste stadie. Mit humør steg adskillige grader, for nu kunne jeg se en ende på det. Så godt jeg ikke nåede at blive bedøvet.
    Jordemoderen ville ikke engang lade mig gå på toilettet, for hun var bange for, at jeg ville føde undervejs. Se, det er jo en god måde at peppe folk op på. Jeg følte i hvert, at jeg fik nye kræfter. Desuden var presseveerne helt anderledes end udvidelsesveerne, ikke nær så slemme smertemæssigt.

Under presseveerne begyndte hjertelyden at dykke, så jordemoderen ville fremskynde fødslen ved at lægge et klip. Selvom det hedder sig, at det ikke gør ondt at blive klippet, husker jeg det som den værste smerte under fødslen. Thomas siger, at Tonie blev helt forskrækket, fordi jeg skreg så højt. Derfor fik hun heller ikke klippet ret meget. Dog var det nok. Kort efter blev lille Alexander født og han havde det godt. Scorede 10 i apgar-score efter 1 min!
    Bagefter var Tonie ked af, at hun havde klippet, for Alexander havde det jo godt nok. På den anden side vil hun nok have haft det endnu dårligere, hvis hun ikke havde fremskyndet fødslen og Alexander så ikke havde haft det godt.

Alexander vejede ved fødslen 3675 g og var 53 cm. (Tonie skønnede ham til at veje 3300g)

Nulletrold og Alexander (6 dage)

lindbjerg1lindbjerg1
    Medlem

Tillykke med prinsen

Knus Joan 39+6

Tillykke med drengen. Jeg blev også klippet da jeg fødte nr 2, men jeg mærkede absolut intet til det fordi min jordmor gjorde det under en ve, den her gang slap jeg men skulle sys pænt længe bagefter men jeg fik jo også en ordenlig basse på 4650 gram.

kh

Line

Anonym
    Gæst

Hjertelig tillykke med sønnike! Dejligt at det pludselig gik hurtigt 🙂

Kh. Vilma

majapemajape
    Medlem

Hej Nulletrold.
    Det værste ved min første fødsel var også klippet og jeg skrev og hylede fordi det gjorde nas.

Mit blev gjordt uden bedøvelse og heller ikke under en ve.
    Var det på samme måde med dig?????

Det føles som hvis man klippede i mellemkødet nu hvor man ikke er i fødsel.
    Jeg har aldrig følt så megen smerte!
    Hilsen Majape juni04 & feb00

Anonym
    Gæst

Jeg mener, at jordemoderen klippede under en ve. Jeg var ikke bedøvet at noget som helst, ikke engang lattergas. Fødslen skred så hurtigt frem til sidst, at jordemoderen ikke nåede at give mig nogen form for smertestillende.
    Bagefter fødslen er stingene det værste. Av, hvor gjorde det nas at sætte sig ned. Nu er det heldigvis overstået.

Anonym
    Gæst

Tillykke med prinsen

Majbrit

Tillykke med jeres lille dreng.

Vh Gitte (og Frederik 7 dage)

tanteettetanteette
    Medlem

Hjertelig tillykke med ham.
    KH Henriette,- termin i morgen

krokus72krokus72
    Medlem

Tillykke med din lille søn!

Susanne og max 17 dage

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.