Min forsinkede foedselsberetning!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 Min forsinkede foedselsberetning!

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Mami2BeMami2Be
    Medlem

Natten til torsdag d. 16 November besluttede manden og jeg at nu skulle der altsaa ske noget. Vi besluttede at vi lige skulle “hygge” lidt for at se om det ikke ville sparke det hele lidt igang. Jeg havde haft uregelmaessige plukveer hele ugen, og gennemsigtigt slim var begyndt at komme ud. Torsdag morgen vaagner jeg tidligt, og gaar paa toilettet for at tisse, og ser at der kommer en masse blodigt slim ud. Jeg taenkte at det var pga aftens tidligere “event” saa gik ind for at sove lidt mere.

Vaagner ved 8 tiden ved at jeg begynder at faa lidt plukveer. De er ikke staerke men kommer rimlig hyppigt. Min mor og soester er paa besoeg fra England (jeg bor selv i New York). Fortaeller min mor om det slim jeg saa, som stadig er der naar jeg toerrer mig. Hun siger det lyder som slimproppen, og vi beslutter at ringe til hospitalet. De siger vi skal komme et smut forbi. Min mand bliver hjemme med min soester, og jeg tager afsted med min mor.

Da vi kommer derhen faar jeg koert strimmel, og da de havde ret travlt saa jeg laa der i rimlig lang tid. Mens jeg ligger der kan jeg maerke at mine plukveer begynder at goere lidt ondt. Ligger og snakker med min mor da jeg foeler mig rimlig vaad. Da laegen kommer ind og tjekker mig siger hun, at vandet er begyndt at sive ud. Men da jeg kun er 2 cm aaben sender hun mig hjem, og siger jeg skal komme tilbage kl 21 medmindre der sker noget. Hun siger jeg skal gaa meget, og se om veerne starter. Vi tar hjem og plukveerne begynder og goere mere og mere ondt. Min mor og jeg gaar en tur paa en times tid. Men nu begynder de at kommer hvert 3-5 minut og de niver ret saa paent.

Vi gaar hjem og jeg laegger mig, og nu begynder det altsaa for alvor at goere ondt. Jeg er hjemme kl 15 og da kl er 19 kan jeg ikke holde det ud. Min mor, mand og jeg tager til hospitalet hvor de beder mig vente i ventevaerelset da de ikke har nogle stuer ledige. Saa jeg sidder og oemmer mig og stortset tuder i ventevaerelset, da jeg faar kvalme og stryger ud til den naermeste skraldespand og kaster op. Min mand bliver godt irriteret og beder altsaa om at nu skal der ske noget. De siger vi kan tage elevatoren ned for nu er der en stue klar… Efter 1 time! Da vi kommer ned ser jeg at det er min egen jordemoder som har vagt. Det hjalp lidt paa humoeret. Vi bliver vist ind paa en dejlig stor ny renoveret stue med tv, badevaerelse og laekre stole til min mor og mand til at sidde i. Jordemoder kommer ind og laegger drop.. AV for f….. det var hun sgu ikke god til!

Mens jeg ligger i sengen bliver veerne vaerre og vaerre og jordemoder tilkalder narkose laegen saa jeg kan faa lagt epidural. Da hun endelig kommer faar jeg det forklaret, min mand og mor bliver sendt ud, og epiduralen bliver lagt. Efter 10 min er jeg bare i himlen. Min mand og mor kommer ind. Der er kl ca 23.45. Jordemoder kommer ind og tjekker, og jeg er 5 cm aaben, hun kan maerke en lille bobbel vand og den prikker hun hul paa. Da kl er 2.30 begynder jeg saa smaat at maerke veerne i hoejre side, hun kommer ind for at tjekke mig igen, og jeg er nu 7 cm aaben. Veerne kan jeg stadig kun maerke i hoejre side, men de goer satme ondt. En kl 3.30 kommer hun ind for at tjekke igen, jeg er nu 9 cm aaben, hun siger hun gerne vil draene min blaere, saa det goer hun. Da hun maerker efter blaeren er draenet er jeg fuldt aabnet, der er kl lidt over 3, og jeg er bare udmattet! Hun siger at jeg saa smaat kan begynde og presse naar jeg har lyst. Jeg er saa traet og fast besluttet paa at nu skal bebs altsaa ud, saa jeg presser og presser. Jordemoder og sygeplejerskene er rigtig hjaelpsomme, sygeplejersken holder mit ene ben, og min mand det andet (mens han optager). Min mor holder min nakke og jordemoder masserer mens hun fortaeller hvad jeg skal goere. Da jeg har presset en halv times tid er hovedet naesten ude. Da hovedet endelig kommer ud, siger jordemoder at jeg skal stoppe, for navlestrengen sidder rundt om hans hals. Den faar hun hurtigt viklet af. Hun beder mig presse igen, og paa 3 “skub”, kl 4.01 kommer min soen ud paa 4 kg og 50 cm.

Han er helt blaa i hovedet og graeder ikke. Sygeplejerskene snupper ham og begynder at suge fostervand ud af hans lunger. Der gaar ca 10 min foer vi hoerer et godt skrig, boernelaegen er allerede kommet og de staar allesammen og undersoeger ham. Da moderkagen kommer ud flyder der bare blod ud, Min mor og mand laver begge kaempe oejne, jordemoder faar et underligt fjaes og begynder og undersoege min livmoder. Men hun kan ikke finde noget galt med den. Jeg skal ikke have nogle sting. Faar af vide at det kan ske for nogle foerstegangs foedende, isaer hvis de foeder store boern. Faar ENDELIG min lille dreng hen til mig. VIDUNDERLIG foelelse. SIkke dog en skoen lille fyr! Efter et par timer bliver jeg koert op paa en anden stue. Kom hjem d.19 November.

Kh Natascha og Erick, 8 dage gammel.

Anonym
    Gæst

Tak fordi du ville dele oplevelsen med os 🙂 Og endnu en gang tillykke med jeres lille dreng.

Knus Vilma

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.