Allersidste JM-besøg og spild af tid!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 Allersidste JM-besøg og spild af tid!!!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Chris30temChris30tem
    Medlem

Er ved at blive ravende vanvittig af at vente, selvom jeg “kun” er fem dage over tid. Men alligevel….jeg føler, at alt står i stampe, og jeg ikke kan planlægge noget som helst, for tænk-nu-hvis-og-det-er-jo-nok-snart. Vasker tøj hele tiden, for tænk-nu-hvis, og orker ikke længere at pakke toilettasken ud, for tænk-nu-hvis.

Og så skulle jeg til JM i dag, hvilket jeg har glædet mig til. Men snak om at stikke tungen ud af vinduet. Jeg blev scannet i sidste uge, og alt var da fint. Lillesøster blev anslået til at veje ca. 3500 g og stod fast. JM mente, at hun vejer 3300 g, hvilket bare viser, at de skønner lidt som vinden blæser. Alt var ok, hvilket det også var i torsdags til scanningen. Altså ikke noget nyt under solen, og resten af tiden gik vist bare med at tale om, hvor utålmodig man bliver, når terminsdatoen overskrides….som om jeg ikke ved det!!!

Ikke noget med at mærke om jeg er ved at være moden eller tilbud om at løsne hinder, som mange af jer andre har fået gjort. Niks, det eneste jeg fik var en seddel på, at jeg om to dage kan ringe til obstetrikerne og få en tid til scanning og snak om igangsætning, hvilket de også tilbød mig i sidste uge, da jeg blev scannet.

Sikke et surt opstød det blev til, men jeg havde altså håbet på en eller anden form for afklaring af, hvor tæt jeg er på at føde. Har mange plukveer og flere af dem bider godt og grundigt. Der sker bare ikke mere end det, og til sidst føles det som om man står i en uendelig tlf-kø. Eneste forskel…..i tlf-køen får man dog oplyst, hvad nr. man venter som.

Vestøv til alle jer, der ligesom mig, er ved at være trætte af at vente.

Kh
    Christina 40+5

tanteettetanteette
    Medlem

kære Christina!
    Uhh hvor jeg kender det! OG jeg er endda KUN 39+1…Men er også rigtig træt af at vente… Og træt af den der: jo det kan jeg godt,- altså medmindre at jeg føder…
    Jeg skal ringe ind til min jm og ½ time for jeg har først en tid om 2 uger og der er jeg 41+1 og jeg vil egentlig godt lige høre om hvordan procedure er for i gangsættelse… (ÅH håber jeg slipper).
    Jeg har aldrig hørt om nogen her i Haderslev, som er blevet tilbudt hindeløsning etc… Så det er vist forskelligt fra sted til sted.

Har også en del plukveer som bider godt til, men så stopper de bare indimellem,- lige når jeg tænker,- så NU sker der noget!

Puh jeg er vist ikke rar at være i nærheden af lige i øjeblikket;-) Er lettere ustabil…

Nå,- godt vi kan lide lidt sammen!
    Held og lykke
    KH Henriette 39+1

Anonym
    Gæst

hejsa..
    kan godt forstå du er skuffet..
    jeg har ikk engang ramt terminen endnu, og har lige fået løsnet hinder idag, selvom det virkelig heller ikke er noget min JM normalt gør, men jeg fik hende overtalt..
    men derfor er der jo ingen garanti for det virker..

sender lige en masse vestøv din vej…
    kh. jeanet T-3

Anonym
    Gæst

Lige nogle positive tanker herfra…

Jeg har nu overtalt mig selv til at vise en masse tålmodighed, for jeg har i forvejen 2 dejlige piger på 5 og 1 år. Jeg har indset at disse dage, hvor jeg går og venter, faktisk er de sidste dage hvor de to er de eneste der gør krav på mor. Lige om snart – det kan lige så godt ske nu i nat – ja, så er der en lille mere at dele mor med. Det er nemlig ikke særlig nemt at forstå når man kun er 1 år og for så vidt også lidt irriterende for den store på 5 år.

Menuen står derfor på hygge, hygge, hygge og så lidt hygge til. Når de er i børnehave og vuggestue hviler jeg mig, så jeg har energi til mere hygge når jeg er sammen med dem. Derfor er jeg faktisk ikke så utålmodig mere – jeg prøver på at se på det positive ting ved at baby stadig er ‘indbygget’ – det bliver hårdt at ha’ en på 0 og en på 1 samtidig, regner med at storesøster på 5 (snart 6) bliver en stor hjælp… men det bliver hårdere end det er nu. Konklussion: indbygget baby er nemmere hehe!

Glæder mig dog til at møde den lille nye guldklump… og jo, det må godt ske snart hehe. Skal til jordemoder i morgen og er spændt på hvad hun siger. Med min indstilling tror jeg hun lader mig gå til jeg er 45 uger henne – hehe!

Godt motto: Always look on the bright side of life…

Diruta 41

Hej Christina

Ja jeg nåede 41+5 inden jeg fødte så jo jeg kender godt alt det med at være træt af at vente og tiden stå stille, men glæd dig og ikke ret mange dage så sidder du også med din lille guldklup i armene.

Kh

Line der føde 3½ time før hun skulle sættes i gang.

Anonym
    Gæst

Jeg troede også, at jeg ville bliver undersøgt ved det sidste jordemoderbesøg, men det skete da kun fordi jeg overtalte hende til det. Og løsne hinder fik jeg først overtalt jordemoderen til en uge senere, da jeg var 41+3, og jeg var “moden”.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.