Billigt flydende link til salg – jubi jeg har født!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 Billigt flydende link til salg – jubi jeg har født!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

Tillykke med hende..
    Sikke en beretning..

Mvh Iben

Anonym
    Gæst

Sikke da et forløb, kan godt forstå du ikke helt kunne følge med.
    Men hjertelig tillykke med lillesøsteren og held og lykke med hende.

Knus
    Henriette 38+6

mortildinamortildina
    Medlem

Ja så er det min tur til at juble, blev mor for 2. gang til endnu en prinssese d. 14.11. kl. 22.35. Kæresten havde bestilt endnu en pige d. 14.11. og jeg grinte lidt, var fuldstændig overbevist om det var en dreng og hvordan pokker skulle han kunne gætte dagen? Men d. 14.11. gik jeg nu alligevel ind og tog en lur midt på dagen, noget jeg aldrig plejer! Og efter 3 timers søvn vågnede jeg og vidste at nu kunne blæren ikke mere, men før jeg fik taget mig sammen, var det som en lille bobel og det blev tømt cirka et glas vand i sengen! Hmm var det vandet der var gået? Det blev ved at sive, jeg kunne fortælle kæresten da han kom hjem kl. 4 med Dina fra børnehave at vandet måske var gået og jeg havde da plukveer og nogle nev, men ikke noget særligt. Havde spurgt mormor om hun ville komme og spise og så kunne vi se. Efter vi havde spist insisterede både mormor og kæreste på vi ringede og fik det tjekket om det var vandte. Vi tog på afsnit for gravide kl. 19 da jeg jo egentlig ikke havde nogle egentlige veer.Og jo det var vandet, havde 1,5 cm livmoderhals og var en finger åben, så ikke i fødsel, og da min sidste fødsel ikke var hurtig kunne vi tage hjem og afvente regelmæssige veer af cirka et mnuts varighed og var de ikke kommmet næste morgen skulle vi møde igen 9.30. Da vi kom hjem var det stadig bare plukveer der nev og da vi ikke havde flere panodiler sendte jeg kæresten afsted for ville jo gerne have lidt søvn om natten og de små veer kunne panodiler sagtens klare, han kom hjem, jeg tog panodiler og efter et stykke tid vel omkring 21-21.30 begyndte det virkelig at gøre ondt, der var ingen regelmæssighed, ingen lange veer, eller var det en lang ve? blev ved at sige, hvis de skulle blive et minutl ange, hvordan skulle det kunne lade sig gøre når der ingen gang var et minut imellem? Jeg tog fast stilling i brusebadet og var bare så ked af det, for huskede pludselig hvordan det var med Dina, hvor jeg havde veer hele tiden i 5 døgn og de blev ved at sige det skulle blive værre og regelmæssigt! Jeg ville ikke afsted denne gang for der ville ske det samme at de sendte mig hjem og lod skinne igennem jeg var en piveskid, til sidst satte kæresten foden ned og sagde jeg skulle ringe og de ville da også gerne se mig med det samme! Jeg kunne ikke få tøj på, komme ned af trappen, for ikke at tale om til fødegangen for havde konstante veer! Der var mange der den aften så en rasende og i smerter kvinde der råbte nej, jeg vil ikke mere, skal aldrig have flere børn! Da vi endelig var kommet til fødegangen åbnede en sygehjælper døren og da hun så mig, sendte hun mig direkte ind på den nærmeste fødestue, bare den første og bedste for jeg kunne ikke gå! Den jordemoder der havde undersøgt mig tidligere blev tilkaldt og formåede at få mig op i sengen så hun kunne undersøge mig 5 cm åben, jeg måtte blive og var ikke en piveskid. Havde regnet med jeg skulle i vand og blev ved at talte om det, men hun foreslog lavement og så vand bagefter. Okay, fik et lavement det var forfærdelig at skulle ligge stille, kunne ellers kun stå! JM gik og så skulle jeg prøve at gå på toilettet med konstante veer – av! jeg endte i brusebadet hvor også noget fra lavementet kom ud, JM undersøgte mig igen 7 cm, hun mente det ville gå stærkt! Kort efter foreslog hun lattergas, okay ind og stå op af sengen og få lattergas, ikke være bange for at skide på gulvet (øv det var grænse overskridende) jeg pressede, okay det er ikke barnet sagde hun beroligende, hvad tænkte jeg, jeg er sikker på hovedet er på vej! Hun spurgte om vi havde nogle ønsker til fødslen, kun at blive stående hvor jeg var. Hun ville lige mærke efter hvor langt jeg var og sagde overraskende, jamen du har jo næsten født hovedet, det ved jeg da godt, kunne bare ikke sige det! Jeg følte jeg var ved at besvime og kom på en eller anden måde op i sengen på siden og vupti var hovedet ude, kroppen lige bagefter og JM udbrød I har været her i under 45 minutter, vidste det ville gå stærkt men ikke så stærkt! Der havde været lidt panik lige før fordi sygehjælper ikke var blevet tilkaldt og jeg kastede op og var ved at besvime, men alt gik! Og jeg havde pludselig en smukl datter i mine arme 4350 og 54 (fik jeg meget senere at vide) som kunne sutte med det samme. Det var et smertehelvede men så absolut det hele værd, rent mentalt var det dog svært at forstå efter en turbo fødsel havde jo regnet med noget helt andet også fordi Dinas fødsel trak ud! Ville have født ambulant men da vi først blev spurgt kl. 1 om natten synes jeg en overnatning var bedst, det blev nu ikke til søvn, Lia (som min datter hedder) sov hele natten og jeg bare stirrede på hende og havde min sidste nat med halsbrand! Vi er kommet hjem i går onsdag og det er bare fantastisk. Storesøster er meget glad for hende, lidt uforstående for hun ikke kan gøre alt det vi voksne gør feks. at amme og har let til gråd, men alt i alt godt! Hun sov så ikke så meget i nat og Dina stod tidligt op, hvilket hun ikke plejer, sp jeg mangler virkelig et restituere efter fødslen, men Dina skal i børnehave i morgen og vise Lia frem og så lege lidt så jeg kan være lidt hjemme og måske sove!

Det var alt for mig for nu!

Knus Line og Lia 2 dage

Anonym
    Gæst

tillykke med prinsessen

Majbrit

tanteettetanteette
    Medlem

Hjertelig tillykke med Lia…Godt navn,- har jeg aldrig hørt før!!
    Håber du snart får hvilet ud…
    KH Henriette 38+3

lindbjerg1lindbjerg1
    Medlem

Tillykke med prinsessen

Held og lykke med hende

knus Joan 38+6

Anonym
    Gæst

Tillykke, tillykke, tillykke.

Sikke en hurtig fødsel. Du skriver godt. Det var en fornøjelse at læse.

Sender dig Ole Luløje, så du kan få sovet. 🙂

Kærligst Linea. Uge 38.

Rigtig hjertelig tillykke med lille/store! Lia.

Det var da et noget andet forløb end sidst, må man sige.

Håber du har fået hvilet dig lidt oven på den omgang.

Vh Gitte (39+0)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.