Nåede til 41+5 – så kom han ud!!!! (langt)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 Nåede til 41+5 – så kom han ud!!!! (langt)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter

Hejsa alle

Så blev det også min tur til at få født. Hele mandag havde jeg veer, dog eget ureglmæssigt og tegnblødning fra om morgen. Mandag aften kl 22 synes jeg at det begyndte at gøre pænt ondt så vi blev enige om at nu var det tid til at tage på sygehuset.

På sygehuset blev jeg undersøgt og fik kørt en strimmet og hun konstaterede at jeg faktisk ikke var åben….så begyndte jeg at tude kunne slet ikke overskue atter at skulle igennem en flere døgn fødsel hvor intet skete og da vi har knap en times kørsel hver vej blev jeg tilbudt at kunne ligge og sove der og få lidt smertestillende. Jeg fik 4 morfinpiller fordi jeg er så bange for sprøjter og to panodiler og vi gik så ind for at sove lidt (min mand og jeg).

Smerterne blev bare værre og værre, så efter ca 2 timer kaldte vi atter på jordmoren for at få noget mere smertestillende men hun ville først lige undersøge mig og til hendes store forundring så var jeg åbnet 6 cm på 2 timer og blev slæbt tilbage på fødestuen.

På fødestuen fik jeg lavmang og så prøvede hun at lokke mig til at føe i vand, men jeg kunne slet ikke overskue at rejse mig og tikkede og bad om noget smertelindring. Hun undersøgte mig atter og konstaterede at jeg nu var 9 cm åben. Lattergas har de ikke fået instaleret på de nye fødestuer endnu så hun ville ringe efter nakoselægen til at ligge en epidural.

Nakoselægen havde selvfølig en akutpertient og jeg skreg af smerte så min hals stædig gør ondt i en time eller 1½ da hun siger at nu er nakoselægen på vej, men i det samme får jeg presseveer og så er det ligesom forset at ligge bedøvelse.

Efter ganske få presseveer dykker hjertelyden og der kommer grønt fostervand så nu skal de gå stærkt og alle hepper på at jeg skal presse igennem og vups ud kommer hoved 8 behøver jeg fortælle hvor ondt det gjorde, nej jeg vil skåne alle jer der endnu ikke har født) jeg lærte ihvertfald nogle nye gloser i det danske sprog. NAvlestrengen var viklet 2 gange om halsen og jordmor fik løsnet den mens vi ventede på den sidste presseve – vil lige nævne at de sidste 20 minutter fik jeg veedrop får at det skulle blive overstået og den blev skruget op for fuld knald. Presseveen lod vente og jeg pressede alt hvad jeg kunne uden ve og det lykket at få ham lirket ud i en fart så han kunne få ilt og blive suget.

Det blev så en kæmpe dreng på 4650 gram og 54 cm.

Jeg blev syet i lidt over en time og har slet ikke turde spørge hvor slemt det er men øm det er jeg og jeg sidder helst ikke ned i særlig lang tid. Vores knægt er skøn men han er ikke særlig god til at ligge alene i 5 minutter og da min mælk endnu ikke er løbet til så er han sulten hele tiden og vil lægges til og amme så mine bryster er tyndslidte allerede og vi giver han nu lidt ekstra bare til mælken løber til.

Kh Line født den 14 nov (termin den 2)

allanaallana
    Medlem

Tillykke tillykke- det lyder som et lidt hårdt forløb- håber at du snart kommer ovenpå…..
    Nyd den lille –
    kh Maren

LorensenLorensen
    Medlem

Hjertelig tillykke med den stor prins;o)
    Held og lykke med ham
    KH Pia ( 38+2)

Anonym
    Gæst

det var noget af en basse ;o)
    tillykke med ham..
    KH. jeanet 38+6

tanteettetanteette
    Medlem

Hej!
    Hjertelig tillykke med den store dreng!! Sikke da en fødsel,- det gik sørme stærkt da det først kom i gang!! Godt du fik ham presset ud! Håber smerterne forneden går hurtigt over…(kan godt huske hvor ondt det gør)
    Læser fødselsberetninger med iver,- og håb om at min livmoder begynder at rykke…

KH Henriette 38+3

Anonym
    Gæst

Tillykke med guldklumpen…

Trine 39 + 4

Anonym
    Gæst

Tillykke med sønnen

Majbrit

Nå, så kunne han endelig vise sig!!!

Det lyder som en smertefuld fødsel, Line, men det var da også en ordentlig basse!

Hjertelig tillykke med ham…og god bedring.

Vh Gitte (38+6)

Rigtig mange gange tillykke med lille manden ;o)

Iben 40+4

lindbjerg1lindbjerg1
    Medlem

Tillykke med den store dreng

Held og Lykke

Knus Joan 38+6

Anonym
    Gæst

Kære Line!

Tillykke med den store lillebror.
    Lyder som et hårdt forløb, men man glemmer det heldigvis, når man har sin guldklump i armene.
    held og lykke med ham

Knus
    Henriette 38+6

nilla1969nilla1969
    Medlem

Tillykke med ham :-)))

Det lyder som en noget hård omgang – jeg håber du snart er OK igen, og får snakket om fødslen, hvis du har brug for det.

knus Pernille 39+2

Anonym
    Gæst

Et stort tillykke.

Sikke en omgang, men du var jo sej.

Kærligst Linea. Uge 38.

SifAnnikaSifAnnika
    Medlem

Kære Line

Hjertelig tillykke med guldklumpen…det var sørme på tide;-)

Knus Sif

busterhnlbusterhnl
    Medlem

Hejsa
    Rigtig mange gange tillykke med drengen:)

Mette med Bastian der også var 4650g og 54 cm. ved fødslen og også blev syet godt forneden, kan trøste med at det hurtigt bliver nemmere at sidde og gå normalt igen.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.