Blødning efter fødslen…hjææælp…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 Blødning efter fødslen…hjææælp…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Jeg fødte for 11 dage siden og er stort set stoppet med at bløde. Et par gange er jeg startet med at bløde igen og det er begyndt at gøre ondt, men det har været lige efter jeg var ude at handle og havde skyndt mig meget for at nå hjem til næste amning.

I dag er jeg så begyndt at bløde igen, og da har jeg ikke lavet noget fysisk. Det vælter ikke ud, men der er dog så meget at jeg kan mærke at det løber ud når jeg rejser mig og bindet skal skiftes. (ikke så lækkert…)

Nogle erfaringer? Håber ikke jeg ender med at skal have lavet en udskrabning 🙁

Susanne og Julie 11 dage (og + 55o g…hun bliver jo en giga-baby!)

tanteettetanteette
    Medlem

hej!
    Hvis du har ondt synes jeg du skal ringe til lægen… Men jeg blødte altså også i laaaaang tid efter. (tror det var 4 uger)…
    Hvis du er bekymret så ring til lægen!
    Held og lykke
    KH Henriette 38+3

poshedposhed
    Medlem

Ikke så lækker en beskrivelse, men, der var mere eller mindre hvad jeg oplevet mens jeg stod i en børnetøjsbutik ca. 14 dage efter Hannahs fødsel…

Var også næsten holdt op med at bløde ellers. Da jeg lånte deres toilet kunne jeg konstatere at mine trusser var helt fuld af blæver og blodklumper, så jeg gik rimelig i panik. Efter en tur på skadestuen og dernæst en skanning på obstetrisk afd. kunne de konstatere, at jeg åbenbart havde havde haft nogle hinde-rester, men det så ud til at det hele nu var kommet ud. Så jeg slap altså for den udskrabning jeg eller kunne have set frem til…

Så hvis moderkagen/hinden gik i stykker under fødslen, kunne det måske være en ide med et smut til lægen. 🙂

hochlandhochland
    Medlem

Jeg blødte on and off i 8 uger som du beskriver din blødning.

Det er helt normalt.

Mvh Hochland + Andrea Lykke 12+5

Anonym
    Gæst

Det er normalt, at man bløder sådan lidt frem og tilbage. Både klumper afløst af mere sparsom blødning/udflåd.

Den der fornemmelse, når man rejser sig op eller bukker sig ned, kan jeg godt genkende fra tidligere fødsler. Blodet samler sig og ifb. med en bevægelse, kommer det ud – sommetider i lidt store mængder. Det er helt normalt.

Smerterne er sandsynligvis efterveer, men selvfølgelig kan du lade lægen chekke dig efter.
    Pas på dig selv og sørg for jerntilskud , hvis du føler dig træt og dvask. Kreuterblut jernstilskud banker – efter min egen erfaring – hurtigt dit jerndepot i vejret.

Kærligst Linea. Uge 38.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.