Babytips og tricks…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 Babytips og tricks…

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

Aj altså nu er jeg ved at gå helt i babymode…og der er jo lææænge til endnu.

Men så kan vi da lige deles lidt om lidt babyfif, imens vi venter, tænkte jeg. Håber I har nogle gode fif.

3 bud herfra:

Hvis babys fødder forsvinder op i natdragten, og den ikke kan strække benene ud igen: Sæt en frotte-elastik om hver ankel, det holder ben og bukseben samlet:-)

Hvis ammeindlægene bare sejler i mælk efter 10 min. Prøv “pigeon” ammeindlæg (fås på apoteket og vist også i babysam) De suger 100 gange bedre end fx matas…men er også dyrere. Man kan sagtens have uldammeindlæg udenpå (dette var vist en reklame, men jeg får ikke provision;-)

Hvis baby får arp i hovedbunden: man KAN smøre med olie og senere frisere arpen ud…men det er ligesom, det bare kommer tilbage endnu værre efter et par dage, synes vi herhjemme. I stedet havde vi mere held med at børste/massere hovedbunden med en tandbørste!

Hvad er jeres tricks?

Vh Gitte (38+6)

tanteettetanteette
    Medlem

Hej!
    Den m tandbørsten for arp, brugte vi også herhjemme m stort held. Han (min søn Elliot) fik lige masseret hovedbunden lidt m tandbørsten og så gik det hurtigt over… Det kan man også gøre forebyggende. (sagde sp)
    KH Henriette 38+3

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.