igangsættelse – må jeg lige høre den gode historie!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 igangsættelse – må jeg lige høre den gode historie!!!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    allanaallana
    Medlem

Jeg blev sat igang første gang 19 dage over tid med stikpille.
    Fik lagt pillen om morgenen, tog hjem, havde lidt tegn blødning kl. 21 og vågnede kl. 01.30 med hårde veer fra start( tror måske jeg har sovet mig fra de første) Var på sygehuset kl. 01.30 og fødte kl. 6.50 efter lidt hjælp med ve-drop til presseveerne.
    En god førstegangsfødsel selvom jeg sprækkede en del (havde ikke noget med igangsættelsen at gøre)
    Du er da lidt heldig at blive sat så tidlig igang, som jeg har skrevet før skal jeg først til tjeck 42+0 og derefter tager de stilling til det.

hilsen Maren

Hejsa alle

Tirsdag ska ljeg sættes i gang med piller og det er jo nyt for mig så jeg ville lige hører om der er nogle der kan fortælle lidt om hvordan det foregår og hvor hurtigt efter de har født????

kh

Line 41+3, som håber selv at ha født inden.

Anonym
    Gæst

Hej Line.
    Jeg blev sat igang for 4 år siden med min søn. Men dengang var en anden slags piller, og det var før termin så jeg var “klar” hvilket du nok er.
    Jeg blev sat igang fredag formiddag og fik kunstige veer fredag aften kl 20, de stoppede så til midnat så kunne jeg sove hele natten. Dagen efter fik jeg lagt endnu en pille op i livmoderen, og det gav endnu engang kunstige veer igen stoppede de til midnat og jeg kunne sove godt hele natten. 3 dag kunne de prikke fostervandet kl 11 om formiddagen og jeg fik den første ve kl 15 ca. og kl 19 er vidundert så født.
    Nogen synes det er frygtelig længe, men jeg synes det var et godt forløb.

Jeg skal måske sættes igang i morgen 4 uger før tid, og lægen mener det tager meget kortere tid når man ikke er 1 gangs fødende. Så det kan du jo satse på.

Held og lykke tirsdag.

Knus Mia 35 + 6

Anonym
    Gæst

Jeg blev sat igang med en stikpille 15 dage over tid.
    Klokken 8.30 blev pillen “lagt” op og jeg fik kørt en (eller to…?? kan ikke huske det) strimmel.

Klokken 11 tog vi hjem for at slappe af og spise lidt frokost.

Klokken 14.30 var vi tilbage på fødegangen med plukkeveer, som der var præcis 3 min. imellem, og som gjorde ondt.

Klokken 22.04 havde jeg født vores dejlige søn.

Meget tilfreds med forløbet og uden komplikationer.

Kh. Kamilla – (+ Jonas fra november 2003 og blyp 36+1 i maven)

Felix16Felix16
    Medlem

Ja jeg hoppede lige på, da jeg så noget omkring igangsættelse i overskriften… Jeg skal selv til samtale omkring igangsættelse imorgen – de ville ikke sætte mig igang i sidste uge, men håber så de vil i denne uge…
    Så det var bare dejligt at læse “de gode historier” fra nogen der har prøvet at blive sat igang 🙂

Marie 39+0

Eva4everEva4ever
    Medlem

Jeg blev sat igang med stikpille den 27/7-2006 kl. 9.00 om morgenen 14 dage før termin (men det er en helt anden historie hvorfor). Hen ad middagstid fik jeg lidt veer men sagtens noget jeg kunne holde ud. Ved midnatstid tog vi på sygehuset, da de ønskede at overvåge mig men jeg kunne sagtens holde det ud stadigvæk og jeg sov da også hele natten. Den 28/7 ville de give mig en stikpille mere men det var overflødigt da jeg havde åbnet mig 3 cm og de prikkede hul på fostervandet i stedet for. Herefter blev veerne noget kraftigere og ved middagstid kom jeg ind på en fødestue. Her fik jeg vedrop, da veerne stadig ikke var gode nok. Dog endte det hele i et kejsersnit tidligt om aftenen, men det havde heller ikke noget at gøre med igangsættelsen og kl. 18.25 var min skønne datter født, såe… alt i alt fra kl. 9.00 den 27/7 til kl. 18.25 den 28/7 og jeg var endda førstegangsfødende. Hele forløbet omkring igangsættelsen og så videre var utrolig stille og roligt, så for mig var det en god oplevelse…

Kh Eva fra august-terminen.

Anonym
    Gæst

Hej Line

Er på besøg fra jan. 07 og ville lige dele min historie om igangsættelse med dig!

I dec. 2003 var jeg gravid i 38. uge og blev sat i gang, da jeg havde svangerskabsforgiftning!
    Jeg blev indlagt mandag eftermiddag, undersøgt osv. og tirsdag formiddag valgte de at ligge den første stikpille op. Der gik 4-6 timer, før jeg kunne mærke de første veer, som ikke var så slemme!
    Ved 21-22 tiden var der ikke sket det store…. En del veer, men ikke nogen der gjorde, at jeg åbnede mig, så jeg fik en “cocktail” (blanding af pille der stopper veerne og lidt beroligende der fik mig til at sove 3 timer).
    Ved 1-tiden om natten til onsdag vågner jeg (præcis efter de 3 timer) med lidt kraftigere veer (har siden hen fået afvide, at dette måtte være mine egne veer) og ved 2-3 tiden bliver jeg kørt på fødegangen.

Efter 7-8 timer har jeg ikke åbnet mig noget særligt, så planen er enten endnu en stikpille, vedrop eller se tiden an. Det bliver sidstnævnte og kl. 12 onsdag ser mine blodprøver lidt skidte ud (pga. svangerskabsforgiftningen) at fødslen altså helst skal i gang snart.
    Der bliver prikket hul på fostervandet med en elektrode, der sættes på barnets hovede og herefter kommer de rigtig slemme veer.
    Det gør ret ondt og det er veer, der rigtig niver, men også gør deres arbejde rigtig godt. Jeg åbner mig 8 cm. på 4 timer!

Efter yderligere en times tid, åbner jeg mig de sidste cm. og må fra 16-tiden onsdag eftermiddag presse med.
    Det tager ikke så lang tid og kl. 16.35 føder jeg en velskabt søn!

Altså fra stikpillen blev lagt op tirsdag formiddag til jeg fødte ondag eftermiddag, er der vel gået 28 timer…

Mvh. June 31+5 (der syntes det var lidt sjovt at gennemgå fødselsforløbet igen efter så mange år)

MortildimsenMortildimsen
    Medlem

Den gode historie finder du på oktober terminen og brugeren MorTilDimsen der ligger min fødselsberetning. Håber din oplevelse bliver lige så god som min.
    Pøj med det.
    Kh MorTilDimsen

Anonym
    Gæst

Jeg blev sat igang på termins dagen da der ikke var mere fostervand tilbage.Jeg var 4 gangs fødende og de tre andre gange har jeg været gået igang af mig selv enda før termin men sådan skulle det ikke gå denne gang.Jeg fik en stik pille lagt op og kørt ctg.Var ikke åben så de ku tage vandet og livmoderhalsen var 2-3 cm.Der skete ikke noget så vi tog hjem kl 13. Ventede og ventede men havde så indstillet mig på at idag skulle det ikke ske.Kl ca 19,30 begynder der at komme milde veer med et par min imellem.Efter en time er de længere og stadig to min imellem så vi smutter på fødegangen.Der er stadig flere cm livmoderhals og 2 cm åben.Veerne er ok stadig.Da klokken nærmere sig eleve om aften så gør det nas men stadig det samme,har ikke åbnet mig mere.Kl 24.15 bliver jeg overført til en føde stue og de mærker mig kl 24,30 7 cm. Kl 24,43 er vores søn født:) Tilsidst gik det bare stærkt og jeg fik ikke ve drop som jeg havde frygtet så det var en super fødsel.Har hørt at en igang sættelse kan trække ud hvis kroppen ikke er klar,min krop var ikke klar men lidt over 5 timers veer er helt fint med mig;) Knuz Jannie og Toke 300406

Hej.
    Havde termin 3/6.
    Blev sat igang lørdag (17/6) formiddag med en stikpille, og havde så småveer…
    Søndag endnu en stikpille og småveer…
    Mandag morgen i bruseren røg slimproppen og de tog vandet kl. 11. Fik derefter veer..+epidural+ve-drop+lattergas..
    kl.04 skulle jeg presse, men der var jeg virkelig udmattet og baby stod skævt med hovedet…
    kl.05 blev han taget ud v. kejsersnit. 4460g og 56 cm… 17 dage over termin. Så han blev født :20.06.2006, meget flot ikke?
    Kh. Kirstine (på besøg fra juniterminen)

Hejsa alle
    Tak for Jeres svar, normalt her sætter man også fødslen igang når man er præcis 42 uger men den læge der undersøgte mig i går kunne i lige regne og ville ha mig igang onsdag (torsdag er jeg 42+0) men onsdag var der meget andet de skulle klare på fødegangen og derfor valgte de i morgen.

I nat har jeg så haft temmelige kraftige veer siden kl 1 – dog temmelige ureglmæssige og her til morgen har jeg tegnblødning, så jeg håber at det hele udvikler sig mere i løbet af dagen og jeg føder af mig selv inden i morgen. Har stædig veer men de er ikke reglmæssige endnu.

kh

Line 41+4

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.