Tandlægepriser ?? (ikke om Børn)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 Tandlægepriser ?? (ikke om Børn)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

Hejsa alle

Har lige et lille spørgsmål som ikke er om børn, håber i kan hjælpe aligevel. Jeg har lige været ved en ny tandlæge idag og fået renset mine tænder+ alm kontrol. Ved den gamle tandlæge giver jeg normalt ca 256 kr for dette, ved den nye idag måtte jeg slippe 428 kr…..hvad plejer i at gi for sådan en alm undersøgelse og hvor de renser med det der sand-gtige???

kh

Line 35+1

Bettina1204Bettina1204
    Medlem

Hej Line…

jeg synes godt nok, at det lyder noget “peberet” for en almindelig undersøgelse og en tandrensning.

Ved min tandlæge plejer jeg at give et sted mellem 200 kr og 250 kr for samme tur!

Så vidt jeg husker, så er der en hjemmeside, hvor man kan sammenligne priser, men kan ikke huske den, men det kan jo være, at den “popper” op, hvis du prøver at google den…

Bettina, 32+3

Felix16Felix16
    Medlem

Hej Line..

Jeg var lige afsted er for 3 uger siden og der gav jeg lige omkring 400 kr. for tandrensning og alm. kontrol… Og jeg er så i den situation, at jeg skal ha renset mine tænder hver 3. el. 4. mdr fordi jeg danner så meget tandsten at jeg ikke selv kan holde det væk… Og så kan det altså godt blive dyrt 🙁
    Men… Hellere det end ingen tænder – og jeg er medlem af Danmark og får en del af pengene retur…

Marie 32+4

KarismaKarisma
    Medlem

Hej,

Jeg gav 280 for samme tur i sidste måned… Jeg tjeckede priser og skiftede tandlæge da jeg skulle have lavet en krone for et par år siden, havde egentlig bestemt at jeg ville gøre det jævnligt. Men nu er jeg blevet ret glad for den tandlæge jeg har, så mon ikke jeg bare bliver hængende til næste gang jeg skal have lavet noget rigtig dyrt 🙂

-Karisma

sweetmads2sweetmads2
    Medlem

Det lyder godt nok DYRT. Jeg giver 236 kr. for et eftersyn + tandrens med det der sandagtige noget. Hos min tandlæge er det en assistent der renser og tandlægen der tjekker.

Hilsen Charlotte 31+3

ld1301ld1301
    Medlem

hej Line

jeg er selv tandlæge og det kommer an på hvad ydelse, der er blevet lavet. Er det fx flere år siden du har været ved tdl. sidst, laver man ofte dét, der hedder er “diagnostisk og forebyggende grundydelse”. Denne ydelse er noget dyrere end et alm eftersyn men inkluderer så en tandrensning. Hvis du har fået lavet et alm eftersyn (“regelmæssig diagnostisk undersøgelse” el “kontrol efter regelmæssig…”) er det billigere. Alle tre ydelser er prissat af sygesikringen, dvs prisen er ens for alle tandlæger. Tjek lige om du har fået taget røntgenbilleder (men det har du nok ikke når du er gravid, jeg ville ihvertfald ikke tage rtg. på en gravid). Rtg.billeder ved et eftersyn koster omkring 165,-.
    Tjek dik regning og bare skriv igen hvis du er i tvivl.

vh Lene 35+2

Anonym
    Gæst

Hej Line

jeg sad netop og snakkede med nogen bekendte om det her den anden dag…det er meget forskelligt…helt afhængigt af hvilken tandlæge det hos?? der kan somi dit tilfælde være op til flere 100 til forskel!!

Det er underligt…synes personligt selv at det burde være en del af vores gratis læge behandlinger…

MVH Sarah 33+0

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.