Baby klar til fødsel!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2006 Baby klar til fødsel!!!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Hejsa alle

Er jeg den eneste hvis baby står langt nede i bækkenet med hoved og presser??? Det føles som om den er helt klar til at blive født og det er lidt irreterende for man bliver lidt øm af det. Jeg var iøvrigt til scanning i fredags og havde glædet mig meget til at få at vide hvad det var for en jeg ventede, men den snød så det kunne man ikke lige se….det enest der var sikkert var at det var et barn på ca 1521 gram (29+1). Jeg synes tiden flyver afsted, nu er der kun ca 10 uger til jeg skal føde og jeg magler en million ting der skal ordnes. Jeg er slet ikke begyndt på værelset og tøjet er endnu ikke fundet frem. Nå men jeg skal desværre ikke ud og shoppe så meget for vi har jo en af hver slags i forvejen.

kh

Line 29+3 og bange for at den lille vil for tidligt ud.

Anonym
    Gæst

Da jeg var på fødegangen sidste mandag fik jeg også at vide at min bebs lå med hovedet nedad, men at den sagtens kunne vende sig og slå kolbøtter mange gange endnu.
    Men her til formiddag har jeg haft en fornemmelse af, at den rykkede nedad, den har virkelig sprunget trampolin på min blære og det føles som om den har skruet sig godt ned i bækkenet og så har det også givet nogle ubehagelige jag ned i skeden samtidig.
    Og det gør jo ikke plukveerne bedre.
    Jeg håber bestemt ikke, at den har tænkt sig at komme ud nu, jeg er godt nok klar til at blive mor for anden gang, men jeg har bare ikke lyst til at få en SÅ lille en, og skal bruge resten af sommeren/efteråret på neonatal.
    Så baby bare bliv derinde 12 uger endnu, så er mor glad!

Knus
    Henriette

parnasparnas
    Medlem

Hejsa

Lucas lå også med hovedet nedad i mange mange uger op til fødslen. Der skete det, at jeg dårligt kunne gå, da jeg var omkring min termin, da han lå og pressede. Jeg gik tilmed meget meget langsomt ; ) Det endte med, at jeg gik over tid (1 uge, hvorpå jeg blev sat igang) , og selv om han lå parat til fødsel, måtte han tages med sugekop, da hans puls faldt og jeg havde udvidet mig ganske langsomt.

Så at hovedet ligger nedad, betyder ikke nødvendigvis, at man går i fødsel hurtigere, det kan jeg desværre skrive under på, “desværre” fordi jeg var træt af at gå over tid! Håber denne gang at jeg ikke går over tid ; )

god dag til jer.

Kh. Gitte

Anonym
    Gæst

Min lille pige har stået fast i godt 6 uger nu hvor jeg til tider føler at hun kigger ud mellem benene på mig (går næsten som en and) Men intet er sket, så det betyder nødvendigvis ikke at man er ved at gå i fødsel. Ville bare lige berolige dig.

Kh Line 37+2 (sep termin)

ld1301ld1301
    Medlem

Hejsa

Jeg er i 30 uge og fik at vide ved jm for 3 uger siden og igen til scanning for 1 uge siden at prinsessen ligger med hovedet nedad. Jm sagde at hun nok ville blive liggende dér men godt ku finde på at vende sig. Hun må gerne blive liggende så jeg ed hun ligger rigtigt til hun skal hun – også selvom det betyder at hun presser rimelig meget på min blære! Føler jeg skal tisse hele tiden også selvom jeg lige har været der…
    Men bare bettemusen har det godt er mor glad:-)

Kh Lene 29+4

BullerfniisBullerfniis
    Medlem

Jeg har 9½ uge tilbage og min bettemand står også med hovedet langt nede. Det rykker og presser ud i lysken og nedad….

Men så vender de jo som de skal 🙂

SpringflowerSpringflower
    Medlem

Min lille pige ligger også klar med hovedet nedad, og jeg kan mærke, at hun presser lidt dernede. Det giver små jag og er en smule ømt.

Jeg var til jordemor i onsdags for første gang, siden jeg er flyttet her til Silkeborg, og hun sagde ikke noget om, at der er risiko for noget. Hun konstaterede bare, at lillepigen lå godt til med hovedet, og at hun ville skønne hende til ca. 1200 g på hovedets størrelse. Hun havde svært ved at gætte på størrelsen på anden måde, da jeg er ret overvægtig (vejer 112,2 kg).

Kærlig hilsen Lisa 30+0

Felix16Felix16
    Medlem

Jeg var til JM for 3. gang den 31. august og der fortalte hun også, at Lille Miv står med hovedet nedad…
    Jeg har været meget øm og ja har følt, at den lille kunne komme ud når som helst.. Og der har vi så svaret, det er fordi hovedet vender ned – men uden at ha sat sig fast!!
    Det må vi så se om “den” har næste gang jeg skal til JM 28.09..
    Jeg håber da hovedet står fast næste gang, så er jeg da sikker på at den vender som den skal til fødslen.. Og så må jeg jo tage ømheden med :_)

Marie 29+4

Anonym
    Gæst

Det samme her: et styks barn med hovedet nedad og nogle ekstremt aktive ben op i ribbenene og ud i højre side! Det ser fuldstændig vanvittigt ud, når den prøver at strække sig ud (eller hvad det nu er, den foretager sig) så der stikker legemsdele flere cm ud fra maven.
    Jordemoderen sagde ikke noget om hvorvidt den stadig vender sig rundt, men hvis den overhovedet kan vende sig nu, lader det nu ikke til, den gør det. Den ligger tilsyneladende rigtig godt på denneher måde!
    Men ja – det presser til tider virkelig meget nedad!!! Det føles vildere end en voldsom tissetrang – det “suger” nærmest nedad.
    Jeg læste i en graviditetsbog, at det kan skyldes, at barnet strækker sig derinde, og jeg tror, det er rigtigt, for det kommer ofte ret pludseligt, og går også tit væk igen fra det ene øjeblik til det næste…

VH Liv, 29+3

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.