Tyran på tyve mdr.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 Tyran på tyve mdr.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    thiemer06thiemer06
    Medlem

&”/!”%/!”(=!”/&” en irriterende lillebror vi har her hjemme i øjeblikket!
    Han tyraniserer sin søster fra han vågner til han kommer i seng om aftenen. Han vælter hendes perleplader, ødelægger hendes dukkehusting, hiver hende i håret, træder på hende, hopper på hendes hovede, slukker tv´et når hun ser film og tuder/skriger som fik han tæv hver gang hun siger nej eller hold op.
    Hun er tålmodigheden selv, men det gør det jo også svært for ham at forstå hvad hun udsender af signaler. Hun kan det ene øjeblik græde og sige “hold op Ruben, det gør ondt” hvorefter hun siger “kom hen til søster” når jeg har sagt han skal lytte efter hvad hun siger og stoppe.
    I dag har bare været en af de dage hvor jeg virkelig har skulle minde mig om det gode i at vokse op med søskende, for helt ærligt så har jeg haft mest lyst til at tage Ruben i hovede og r.. og sende ham på forlænget (gerne 2 ugers tid) weekend hos en bedste. For første gang i hans 20 mdr gamle liv røg han på værelset i dag, og det var ikke ved brug af pædagogiske metoder, men med skæld ud, smækken med dør og “NU STOPPER DU FANDEME”-attituden fra mor. Det var da bare mægtigt syntes den unge mand der bare gav sig til at hive puslespillene ned fra hylden og sparke til brikkerne. ARGHHH!!!
    Nogen gange ville jeg ønske hans søster gav ham de “tæv” jeg ikke kan og må *GG*, for guderne skal vide han fortjener at blive sat på plads :-).
    Egentlig bare et hjertesuk fra en TRÆT mor, der lige nu er ualmindelig glad for at begge unger sover!

Vh Kathe

Anonym
    Gæst

Ja, undskyld jeg smiler – men
    I KNOW HOW YOU FEEL!!!
    Hold da op, hvor kan nummer 2 bare være strid ind imellem. Her er storebror på knap 5 også bare super sød, men indimellem bliver det “heldigvis” for meget for ham, og lillebror bliver skældt ud og skubbet væk – skriger så som en stukken gris og finder så en hammer frem og gokker storebror i hovedet med…suuuk
    De klarer sig jo på bedste vis, de kære små;-)
    Kh
    Vibeke (der selv er nr 2 og ifølge min storesøster også har været hamrende strid;-))

Anonym
    Gæst

Her er det fuldstændig omvendt. Den ellers blide, milde, rolige og tålmodige storebror har udviklet sig til et sandt monster! Og Magnus som ellers har en gevaldig selvstændighed og temperament – han falmer ved siden af!

Storebror driller, græder, slår, surmuler og hører overhovedet ikke efter. Han kan ikke gøre noget selv, vil ingenting. Skal absolut tage legetøj fra Magnus, hoppe foran, mænge sig ind og fra aldrig at skælde ham ud, gør vi det flere gange daglig. Ihhh guder! Jeg tror vi har fået en total præmentruel teenager i huset for tiden. Jeg begriber ikke, hvor vi har fået sådan et monster fra :o) Men dejligt at høre, at vi ikke er de eneste – selvom det her er storebror…

Marie

Anonym
    Gæst

Kan ikke lade være med at grine af dit indlæg…..Jeg skrev fra et par måneder siden om Zander og alle hans unoder – kaldte ham Emil. Der fik jeg mange pædagogiske råd og hvordan jeg kunne takle ham. Ja tak, men når man nærmest har fået djævlen til søn så er der altså ikke meget der hjælper. Min datter har samme alder som din, og hun er også virkelig tålmodig når han ødelægger perleplader, slukker for computeren lige midt i et godt spil, tegner ovenpå hendes tegninger etc etc etc…Hver gang han får noget at drikke vender han koppen rundt, han kaster sig på gulvet i hysteri ved et nej og dem er der mange af i løbet af dagen !!!

Men dejligt at høre at vi altså ikke står alene mere 🙂

Kh.
    Pia

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.