Hjælp, hvad skal hun hedde?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 Hjælp, hvad skal hun hedde?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter

Hej kære medsøstre,
    I need some help! Noah blev jo storebror her den 13/8-08 til en lille pige, vi er her 14 dage efter endnu ikke blevet enige om et navn. Tænk det kan være så svært? Noah have vi jo besluttet på fødestuen… hvilket i sig selv er utroligt, da vi var 110 procent sikre på det var en pige der kom ud??!
    Lillesøster kendt vi ikke kønnet på (Ja hvorfor mon, tør sgu aldrig stole på de scanninger igen HEHE), så vi har ikke rigtig talt om navne inden.
    og nu til det endelige spørgsmål,
    Hvad skal hun hedde?

Karla
    Kaya
    Liv
    Ella

Vi hedder Line, Kennet og Noah bach nørgaard.

har I nogen andre forslag? kom endelig med ideer og ærlige meninger.

Mange hilsner Line

thiemer06thiemer06
    Medlem

Tillykke med lillesøster!

Synes det er nogle mægtig søde navne du nævner, men min mening er at Liv og Noah passer bedst sammen. Hvorfor?? Tjaa.. det ligger bare bedst i munden *GG*. Det er min total subjektive mening, so don´t shoot me :O))

hilsen Kathe

Anonym
    Gæst

Ej nogen fine navne. Melder mig på Liv holdet. Kan også heppe på Kaya i en snæver vending. Men klart Liv og Noah… det lyder dejligt sammen 😉

At Liv og Line ligger tæt på hinanden gør ingen ting.

Jeg hedder Majken og har en Mira og en Carl 🙂

ingehhingehh
    Medlem

Her stemmer jeg på Kaya. Jeg synes at det er et rigtig sødt navn, og personligt synes jeg også det passer godt sammen med Noah.

Lad os se hvad alle de andre skønne kvinder herinde siger;O)

Og husk, lad os det vide når i bestemmer jer…

Inge

Anonym
    Gæst

Lader til, der indtil videre bliver dødt løb mellem Liv og Kaya. Jeg hælder mest til Kaya, men synes også Liv og Noah lyder fint! Jeg er ikke så meget til Ella….men synes ellers vældig godt om alle navnene.

Pøj pøj med navnevalget. Det kan være drønsvært! Faktisk er det først nu, hvor Gustav er blevet et halvt år, at jeg rigtig synes, det passer til ham. Vi kaldte ham nærmest også Buster lige indtil han blev født. Droppede det på målstregen…og har så ellers syntes han lignede én:-) Men NU er han en Gustav – heldigvis:-)

Katrine (med Sylvester og Gustav

MenrietteMenriette
    Medlem

Jeg synes at Kaya og Noah er flotte navne sammen. Vi var selv meget usikre på navnet og Jonas hed Tobias i 5 måneder inden det endte med at vi ændrede det på dåbsinvitationerne. Så lydt til jeres hjerte, og jeg kan kun anbefale at tage jer god tid til at væge hendes navn.

Hilsen Menriette

naervignaervig
    Medlem

Altså, det er jo svært sådan noget. Men jeg kan bedst lide Liv – det lyder godt sm m Noah. Jeg synes, at Karla er lidt for retro 70’er og Ella er lidt for bedstemor-agtigt – og kendte engang en Kaya, som jeg ikke specielt brød mig om…
    Men det er jo altså bare SÅ individuelt, hvad der ringer hos en. Og så komemr det også an på barnet, selvom det er min erfaring, at det man har valgt kommer til at passe før eller siden (kan dog se, at andre ahr andre erfaringer).
    Held og lykke med at finde det rigtige til lige præcis hende 🙂
    Pernille

Blander mig lige:-) jeg stemmer helt sikkert på Ella, det er simpelthen så sødt, og specielt.

moooaaarmoooaaar
    Medlem

Ja nu har jeg læst svarene både her og inde på aug08 (har selv temin sep08 så er inde og lurer flere gang dagligt). Det er vidst ikke fordi du er blevet klogere da der vel er ca lige mange stemmer på hvert eneste navn.
    Bare for at gøre det hele lidt mere besværligt så har jeg tænkt mig at kaste et par nye navne i ringen.

Hvad med Rebecca eller Sarah. Begge navne er taget fra det gamle testamente lige som Noah er.

Jeg synes at det er fire rigtig søde muligheder i har valgt. Hvis i ikke havde en Noah ville jeg stemme på Karla, men synes at Liv passer bedre sammen med Noah end de andre navne. Så på baggrund af storebror så falder min stemme på Liv.

Rikke 35+6

Jeg er vild med Kaya, men er enig i at Liv nok passer bedst med Noah….

kh
    M

Tusind tak for hjælpen med navnene, vi har dog haft ekstremt svært ved at tag en beslutning, så manden fik det endelige ord!

Karla Liv bach Nørgaard, så er alle vores 3 forbogstaver i hendes navn Kennet, Line og Noah. Hun ligner en rigtig lille trold, så syntes at Karla passer rigtig godt til hende, det minder mig om Fjernsyn for dig, om Karla der blive væk med sin kappe… Husker I den? Liv syntes jeg rigtig godt om, men det er også kommet på, da det var det navn der slog mig 3 dage efter hun var født og Kennet måtte kører akut til Jylland da det så sort ud for hans far (tyktarmskræft) dog endte det hele godt- meget symbolsk. første en lykkelig fødsel og starten på livet og så det stik modsatte så tæt på.

Men tusind tak fordi i gav sætte jer tid af til at besvare det.

I kan se hende på Facebook (under Velkommen til verden lillepigen) eller under sammen titel på 123hjemmeside.dk/bachnorgaard

Mange knus fra Line mor til 2 dejlige børn

Anonym
    Gæst

JA, ALLE husker da Super-Karla! Jeg var dog ikke så gammel da de sendte det i fjernsynet, men var det ikke noget med, at hun kørte rundt med sin lillebror i en barnevogn i en skov?? Og sangen den starter med er en Rolling Stones sang: “She´s like a rainbow”??

Jeg selv var i sidste uge afsted til misdannelsesscanning af tvillingerne, som vi venter til januar og fik til scanningen at vide, at vi venter 2 piger, så her er hovederne virkelig lagt i blød omkring pigenavne. Heldigvis har vi stadig nogle måneder at gruble i, for jeg synes virkelig, at der er meget at tænke over med tvillinger. Synes navnene skal passe godt sammen, men alligevel ikke ligge for tæt op af hinanden og så er der også den kommende storesøsters navn at tage hensyn til.

Men i hvert fald tillykke med navnevalget!

De bedste hilsner

Merian, Mynte og tvillingepigerne 21+0 X 2

LohomaLohoma
    Medlem

Læste lige dit indlæg og tillader mig hermed at komme med et forslag: Merian og Mynte er jo begge fra planteriget, og hvis I vil holde jer i den boldgade foreslår jeg hermed: Asta og Rose.
    Det lyder da knaldgodt!
    Lohoma.

NoahsmorNoahsmor
    Medlem

Nej, hvor morsomt!!!

Altså at I endte med at vælge Karla Liv, hi-hi…
    Der må da være hentet en lille smule inspiration fra mit indlæg inde på termin August 2008 *SS*
    Nu hedder dine børn PRÆCIS det samme som mine…

Mange gange held og lykke med hende..

Mor til
    Noah på 7 år og Carla Liv på næsten 2 år :o)

Anonym
    Gæst

Hej Lohoma!

Tak for forslagene. Indtil vi kendte kønnene havde vi snakket en del om navnene Merle og Rumle, hvoraf Rumle jo ikke bliver aktuelt i denne omgang.

Merle er stadig et godt bud. Derudover har vi snakket om Kamille, Cirkel og Olympia, men synes bestemt ikke, at vi er tæt på en løsning endnu.

Der er nok ikke andet at gøre end at lægge hovederne i blød de næste måneder.

Noget af det første man kan læse i “Bogen om Tvillinger” er vigtigheden af, at have navnene til tvillingerne klar på forhånd, så de fra starten af er to selvstændige individer… Det skaber slet ikke et pres for forældrene ; )
    Jeg ved godt, at man ikke behøver gøre som der står i bøgerne, men det ville måske være meget rart at have fundet navnene inden de kommer til verden.

Flere forslag modtages med kyshånd.

De bedste hilsner

Merian, Mynte (Som også hedder Olivia til mellemnavn) 11.12.06 og Tvillingerne 21+2 X 2

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.