Pus ud af det ene øre????

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 Pus ud af det ene øre????

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    oliverjoyoliverjoy
    Medlem

Oliver prøvede noget ligende forrig sommer. En nat vågnede han og græd og græd. Jeg spurgte ham om han havde ondt nogen steder. Nej det havde han ikke. Nåmen så sov da. OND MOR…..

Næste morgen kunne jeg på hans hovedpude se nogle plamager somom han havde savlet. Men da jeg fik set hans øre blev jg koldere. Det var helt gult. Somom at hans ørevoks var blevet flydende. Det blev bare ved med at flyde gult ud af øret på ham.
    Han havde ingen sygdomssymptomer overhovedet og fik det heller ikke.

Jeg fik senere at vide at han havde haft en sprægt trommehinde som nok var foråsaget af en mellemøresbetændelse. Nogen som han aldrig havde haft før.

Så mit svar må være at det kan man godt. Altså have en “kold” mellemørebetændelse.

Oliver havde dræn ¨på dette tidspunkt og de sad stadig flot på sin plads da vi kom til ørelægen. (Vi var på ferie i tyrkiet da dette skete og derfor var ørelægen ikke lige om hjørnet, heldigvis skulle vi hjem om morgenen)

Joy

per0412per0412
    Medlem

Glædelig jul piger, håber i har hygget Jer.
    Da jeg hiver Simon ind fra sin middagslur i dag, opdager jeg at hans højre øregang er fyldt med pus.
    Tænkte i første omgang at det da måtte være opløst ørevoks (efter langt karbad i morges) men det var pus, sådan gult “snot-agtigt” (ja det er lækkert ikk)
    Jeg har været inde og google, og umiddelbart er det lidt af et mysterium.
    Han har ikke feber ej heller har der været antydning af smerter fra øret overhoved, han er velfungerende og lige som han plejer at være.
    For ca 14 dage siden var vi oppe at runde lægen pga hoste, men der var intet unormalt, dog antydede hun at han havde hævede lymfekirtler så enten var de hævede som følge af luftvejsvirus eller pga noget i nær fremtid.
    Vi har besluttet at afvente og se tiden an, men derfor undrer det mig lidt alligevel og man bliver jo bekymret som mor.
    -Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende?
    -Kan man godt have en “kold” mellemørebetændelse?

Spørgende hilsner fra Pernille

Anonym
    Gæst

Vores den store har ofte sådanne mellemørebetændelser. Han kan være forkølet, ind imellem let feber og efter nogle dage kommer der pludselig betændelse ud af øret. Han har aldrig klaget over smerter eller problemer med at sove om natten. Vi var ofte ved lægen de første gange, men når der er gået hul på det, er der ingen grund til at behandle det. Så har han behandlet sig selv. Et par gange har vi været ved lægen, hvor han har opdaget det og så har han fået piller. Men kun hvis ikke der er gået hul. Jeg havde selv meget mellemørebetændelse som barn og var også sjældent plaget voldsomt af det. Jeg ved godt, at mange siger, at det er meget smertefuldt, men det har det ikke været for os – helvdigvis når nu han har det 2-3 x årligt.

Marie

per0412per0412
    Medlem

Hej piger.
    Tak for respons, vi fik ham tjekket ved lægen (better safe than sorry) og det var en mellemørebetændelse som han jo så selv havde fået bugt med.
    Mvh Pernille

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.