Gode råd søges c”,)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 Gode råd søges c”,)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

Nogen af jer der har gode råd angående:
    1) Tisser Igennem.
    2) aftenputning/natamming stop
    3) Mor er den eneste der dur

1) Noah er 83 lang og 12-13 kg, han bruger libero 10-16 og 12-18. Så tror ikke det er fordi bleerne ikke er store nok, han er på det sidste begyndt at tisse igennem både nat og dag, han sover stort set altid på siden, dette gør så at kl 24 og kl 5, næsten hver nat, skal vi skifte sengetøj, undertøj strømpebukser og natdragt.(sover uden dyne derfor alt det tøj) Det vågner han som reglt altid af, og er møg besværlig at få til at sove igen =0((

2) Noah kan og vil kun sove på tre måder, tur i klapvogn, autostol men aller helst med pat i munden! Min kære mand, kan SLET ikke få noah til at sove om aften. Jeg var til gammelev sjov forrige weekend, og så skulle far tag puttetjansen, dette mundet ud i min mand ringede kl 03 og sagde at nu havde lillemand grædt hjertesskærende fra kl 20.00, og min mand havde prøvet alt (selv klapvogn og autostol). Dette er jo slet slet ikke holdbart! Det er dybt frustrende at han overhoved ikke kan finde ro selv, jeg tager altid noah om natten, de dage hvor Kennet prøver bliver noah mere og mere hysterisk, og stopper ikke sin gråd før han kommer over til mig. Jeg kan mærke jeg i den grad trænger til at kunne få lov at sove og holde aften fri bare en gang i mellem. Noah bliver stadigevæk ammet om natten, dette ville vi også meget gerne stoppe, da han egentlig ikke spiser men bruger mig som sut (bruger også sut). Vi har prøvet nogen gange, men Noah sover bare ikke så, efter 3 timers konstant hjertesskærende gråd, kan man som mor bare ikke holde til det mere. Lige meget hvor meget han skriger, falder han ALDRIG i søvn af det.
    Vi har læst sov igennem uden gråd- dog uden virkning.
    Jeg søger desperat råd til at få ham til at falde i søvn af sig selv eller ihvertfald uden ammning, og natammning.

Info:-Min mand køre 1 times bad,putning,læsning,syngesange program hver aften.(vi har prøvet vi begge var med, kun mig osv)
    Noah nægter sutteflaske (bruges kun til at bide i))
    Noah sover ca 3 timer om dagen og spiser godt.

3) Jeg er den eneste der dur!! Lige meget hvilken situation, så er jeg den eneste der dur, det går fint med far, og andre personer hvis han ikke kan se mig, men lige så snart han får øje på mig så begynder han at græde. Det er meget opslidende, da dette faktisk betyder at min mand og jeg ikke kan stå/gå/ligge/sidde ved siden af hinanden, med mindre jeg har Noah. Dette er ikke kun hårdt for mig, men rent faktisk også for min mand, da han så gerne vil sin søn.

Råd, tanker, alt hvad i kan komme på -modtages med kyshånd.

Mange hilsner Line

olivia02olivia02
    Medlem

Hej Line

Jeg har lige et spørgsmål til dig: Har Noah altid kun villet dig eller er det kommet fornylig?
    Nogle perioder vil poderne nemlig kun deres moar og så er det lige meget hvad far gør. de perioder er ved at drive mig til vanvid og jeg køre efter mantra’en “det er kun en fase, det er kun en fase”.

ang. natteroderiet, så prøv “Godnat og sov godt” metoden. Bogen fortæller bla at det er vigtigt for barnet at fald i søvn samme sted som de vågner, altså ingen sovning med mors babsenut i munden og så over i sengen.

Jeg fik lige den ide at lade faren tage Noah en hel dag og aften, hvor du er helt væk. Det kan være at Noh så finder ud af at far er ok. Denne seance kunne I så bakke op med at far tager Noah primært i en lille uges tid.
    Håber du kan bruge noget af mine tanker og erfaringer.

Knus Lena-der næsten glemte det med bleerne. Prøv et andet mærke.Evt Pampers der har meget elastik i livet og derfor slutter tættere til (efter min mening).

Anonym
    Gæst

Hejsa,
    Jeg har ikke været aktiv på siden her, men har Maja fra 29/12 (der køber alt hvad mor og far gør, så hende lader vi lige ligge) Hendes storebror fra juni 03 var desværre af en helt anden historie. Han ville kun sove lige nøjagtigt som du beskriver. Men det er dit valg nu – skal han blive ved at forstyrre din nattesøvn, eller skal i have ro?? Mit råd er at du “flytter” ud mens manden overtager alt omkring putning og alt om natten. Ingen bryst, ingen mor der lugten af mad – kun far og en sut. Når far putter ligger han lille bebs i seng og siger godnat og går – efter et minuts tid går han ind igen og giver sutten, dyne på og godnat – og ud igen – dette fortsættes ind til barnet sover- også når han vågner om natten. Det er super hårdt de første par dage, men prøv at skrive op hvor lang tid der går, for i vil lynenes hurtigt se at det går meget bedre – og husk for alt i verden må du ikke komme og blande dig – for så kan i starte forfra igen…. Det virkede på vores mikkel – efter 4 dage havde vi vores aften og nattesøvn igen 😉
    Held og lykke
    Hilsen Gitte

Anonym
    Gæst

Hej Line
    Kan godt forstå du trænger til en forandring af situationen, som den er nu. Nogle særligt vise ord har jeg desværre ikke, men du efterlyser også bare lidt tanker:-).
    Ad 1. Som der allerede er skrevet ville jeg også prøve at skifte blemærke….herhjemme sværger vi til Pampers, da det med Libero og andre mærker desværre ikke kun er tis, der kommer igennem;-) (Føtex har på skift uge for uge henholdsvis libero og pampers på tilbud)
    Ad 2+3. Det lyder bare drønhårdt!! Og jeg føler med jer; indimellem har vi også haft perioder herhjemme, hvor putningen ikke ligefrem har været en drøm. Jeg har spurgt herinde mange gange før, når der er blevet skrevet om putte og soveproblemer, men gør det nu igen: Er du sikker på, Noah er helt mæt? Vi fandt nemlig ud af efter knap 2 måneders helvede med Sylvester, at han simpelthen var sulten, når vi puttede ham – til trods for en ordentlig gang aftensmad 1-2 timer forinden. Nu får en protion grød (ca en time efter aftensmad), får børstet tænder og så ryger han i seng….og nu gider han faktisk (for det meste) godt at sove. Før vi begyndte med grød faldt han også helst i søvn ved en tur i klapvogn, det var som om det afledte tankerne fra hullet i maven…men så vågnede han bare et par timer senere og skreg! Nu kan far putte, og det kunne han slet ikke før….min lille hjemmebryggede teori er, at Sylvester da han var sulten trods alt bedre kunne tackle, at jeg var der – med mælk i brysterne, selvom det slet ikke mættede ham nok:-).
    Jeg tager stadig som regel Sylvester om natten. Både fordi min mand har mere behov for at være frisk i hovedet om dagen, fordi han læser – og fordi Sylvester som oftest kun vil mig om natten. Jeg vælger ikke at se det som et problem, jeg tror på det ændrer sig henad vejen. I bund og grund har de små pus jo også set noget mere til deres mødre her de første 10 måneders tid, simpelthen fordi det er os, der går hjemme (eller har gået hjemme) sammen med dem.
    Herhjemme vil Sylvester også helst sin moar, hvis der skal trøstes eller lignende, og hvis han er syg og pyldret, kan far absolut intet stille op. Det lyder til, at det er lidt mere udpræget hos jer, men står din mand f.eks nogle gange op alene om morgenen med Noah? Jeg synes nemlig, jeg kan fornemme en større accept af faren her, hvis de to har fået noget alenetid sammen. Hvis de spiser morgenmad nogle dage i træk sammen, uden jeg er i nærheden (læs: jeg sover!!!), synes jeg lige så stille Sylvester vælger sin far mere og mere i andre situationer også. Nu kan jeg godt læse, din mand tager sig af aftenritualet, men der er du der vel også i en eller anden udstrækning? Til slut vil jeg blot sige, jeg aldrig kunne drømme om at bruge “godnat og sov godt”- metoden, jeg tror simpelthen ikke på, at små børn har godt af at ligge og græde alene. Jeg forstår udmærket, man kan blive så frusteret over manglende søvn og i øvrigt at mange benytter sig af metoden. Jeg tror bare på, der er en grund til gråden…det er bare det lille barns måde at fortælle på, at et eller andet er galt. Og ja, de fleste børn falder omkuld på et eller andet tidspunkt, når de har grædt længe nok – enten som følge af ren udmattelse, eller fordi de oplever, at mor eller far alligevel ikke kommer, når de har brug for dem; men det er i hvert fald ikke det, jeg har lyst til at mit barn skal opleve. Nu vil jeg slutte, inden dette bliver mere rodet, end det allerede er blevet (klokken er mange!:-))
    Jeg håber meget for jer, at det snart vender med Noah, så I kan få søvnen og roen om aftenen tilbage….og at din mand kan føle han er tilstrækkelig i forhold til jeres søn.

Bedste hilsner Katrine
    …og lad gerne vide, hvordan det går med det hele

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.