dagplejeopstart…….. det går jo godt

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 dagplejeopstart…….. det går jo godt

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    basso06basso06
    Medlem

En lille juhuu historie.
    Min datter på 9 md. er netop begyndt i dagpleje i sidste uge.
    Har været meget spændt på det eftersom hun altid har været skal vi sige “ikke helt nem”. Havde kolik, ville helst ikke være hos fremmede (alle undtagen mor og far) og helst ikke med i byen, det gav altid bagslag da hun var op til 4-5 md. Har dog den sidste tid været skøn udover de sædvanlige problemer med tænder mm.
    En ting har dog været et kæmpeproblem – MAD. Hun har ikke villet igang med at spise…….. og det har kostet en masse energi fra min side.

Men nu er hun så startet i dagpleje. De første 3 dage nægtede hun at indtage noget som helst, og jeg frygtede det værste. Men hun var ikke total ked af det, ville bare ikke spise. Så tors. spiste hun 1/4 rugbrød + hendes flaske under lidt protester og fre ½ rugbrød (hvilket hun aldrig har gjort før) + sin flaske under problemer.
    I dag har de så været i legestue, hvilket jeg må sige at jeg har frygtet en smule. Hun har nemlig ikke været så vildt med de store børn hos dagplejemoren. Hun er vores første og ikke vant til andre børn som råber og er voldsomme.
    Den første kommentar jeg fik da jeg hentede hende i legestuen i dag var fra en anden dagplejemor som sagde ” hvor er det dog en skøn tøs du har, så glad og tilfreds”. Hun har overhovedet ikke været ked af det 1 sekund og har spist og det hele.

Kanon dag, selv om det var min første dag på job.
    Håber andre som frygter dagplejen lidt kan bruge dette positive indslag til noget!

Mange hilsner

En lette mor-Hanne

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.