Hvordan er det lige..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 Hvordan er det lige..

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

med autostol fra københavn til Jylland?
    Hvor længe må de små pus side i dem?

Den kære mand har ferie, så vi havde tænkt os af besøge min kære svigerfamilie i Spjald *g* (vestjylland). Vi køre meget sjældent i bil og ved derfor ikke hvor længe og hvordan det liige er man gør det der med autostolen?

Håber I kan hjælpe mig lidt ?

Knus Line

Anonym
    Gæst

I følge min SP må de sidde op til 2 timer. Og så skal de ud og holde pause

Anonym
    Gæst

Vi kørte i vinterferien fra Frederikshavn (vensyssel) til Møn kun med 2 pauser – en spise og en pusle pause! Det gik rigtig fint…..især tror jeg at pusle pausen var god da man får noget mere bevægelse og den lille kommer ned at ligge!

BoffersMorBoffersMor
    Medlem

Hvis de sover hele vejem skal man bare køre igennem, ellers er det bedst med en lille pause 🙂
    BoffersMor

1babysnart1babysnart
    Medlem

Min sp siger at hvis den lille sover skal man bare køre igennem. Det skader ikke så længe det ikke er noget der sker hver uge. Vi kører fra Viborg til kbh 1 gang om mdr og har gjort det siden Malika var 3 uger. Vi kører i et stræk og har altid gjort det. Da hun var 3 mdr kørte vi til Norge hvor vi var oppe på at køre 5-6 timer i streg fordi hun sov. Det havde vi fået “lov” til af sp. Som sagt fordi det sker sjjældent, så kør I bare turen.

Tina fra sep

Anonym
    Gæst

Min sp siger, at det ved man ikke – der findes ingen undersøgelser, der kan påvise skader på børns ryg af at sidde for længe i autostol. derudover er der stor forskel på autostole og på børn.
    Hun rådede os til (hvis det bare var en gang imellem) at køre og så tage barnet ud af stolen og holde pause, hvis hun begyndte at vride sig eller se ud som om, hun havde det skidt med at sidde der.
    Mvh
    Sinest
    – der selv havde 8 uger gamle Asta med til Fyn (fra Århus) og tilbage igen uden problemer.

Vi klarede turen herover med 3 pauser c”,)
    Selvom Noah absolut ikke gad sove, så vi havde et styks meget overtræt barn c”,)

Men tusind tak for hjælpen c”,)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.