Første, anden, tredje…???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 Første, anden, tredje…???

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    LindaGHLindaGH
    Medlem

Kan desværre ikke hjælpe ang. det med at gå over tid. MEN det med sammenligning kan jeg. Jeg fødte 12 dage før tid med nr. 1 og 6 dage før tid med nr. 2. Satser stærkt på også at føde før termin denne gang, da min termin regnet fra mens hedder 5. dec og udfra scanning 18. dec., så der er store chancer. Instinktivt ved jeg, at jeg føder før, og synes også det ville være mærkeligt at jeg denne gang skulle gå over tid!!? (Jeg er klar, på mandag er han fulde 37 uger. Så kan han bare komme!)
    Mærkeligt at jordemoderen sådan ændrer opfattelse? Din tilstand må vel være det bedste at dømme ud fra!? Hm, men sæt du bare dine håb op til weekenden.. Det kan da sagtens være, og så er du jo helt forberedt.

Knus og pøj pøj Linda

BoffersMorBoffersMor
    Medlem

Hejsa Lena.
    Jeg har også haft og har stadig MANGE slemme plukveer, der ofte kommer af ingenting. Menssmerter de sidste 3 uger, kvalme osv…, min jm, læge OG sygehus mener ikke det har noget som helst at sige, DESVÆRRE!!! *S* For jeg er også godt træt af at ligne en skildpadde med skjoldet på maven efterhånden 🙂
    Var på sygehuset til scanning idag og hun sagde også at det kommer an på om man fødte før tid sidst, hvilket jeg ikke gjorde (en dag over termin) Så det ser sku nok lidt sort ud for to *GG*

Anonym
    Gæst

Jeg har lige været til jordemoder, som sagde at jeg godt kunne gå i fødsel i weekenden, fordi jeg har haft kraftige mens-smerter, utallige plukkeveer HELE tiden og diarre. Men da hun så hørte, at jeg gik 5 dage over tid med den første sagde hun pludselig at jeg ville gå 2 dage over termin!!! Det baserede hun på statistik. Det pissede mig faktisk lidt af, at hun først siger at jeg kan føde i weekenden og bagefter trækker det i land fordi hun hører om min første fødsel.

Så vil jeg høre Jer erfarne kvinder;
    Gik I over tid med den første?
    Hvordan gik fødslen af nummer to? Gik I også over tid der?

Ellers ser de tørre tal sådan ud:

Gest.alder: 38+5
    BT: 125/65
    1+ i protein
    SF mål: 35
    Hoved fast
    Fosterskøn: 3500 g
    Hjertelyd etc fint.

Jeg ser frem til at høre fra jer vedr mit spørgsmål:-)

Hilsen Lena

jalinajalina
    Medlem

Første gang fødte jeg 17 dg før tid, og anden gang 15 dg før tid, og satser ligesom dig kraftigt på en gentagelse. Min jdm sagde at han allerede ligger så dybt i bækkenet at hun ikke kan rokke ham – hvilket skulle være sjældent ved flergangsfødsler. Men det gjorde de to første også. yderligere er han ca. 3000 g her 35+5, og jeg har haft mange plukkeveer – som jdm siger er med til at modne og forberede livmoderen til fødslen. Hun mener afgjort jeg føder før termin, og garanteret 2-3 uger før tid igen. Så jeg regner kun med at have en uge + måske et par dage tilbage nu 🙂

Jalina, 36+0

Anonym
    Gæst

Hej Lena

Første gang gik jeg 12 dage over tiden, og fødslen tog lang tid (35 timer fra første onde ve til ungen kom ud. Anden gang sagde alle til mig, at det ville gå meget hurtigere og at jeg da “selvfølgelig ikke ville gå lige så meget over tiden”, men virkeligheden blev en helt anden. Knægten kom først ud 16 dage efter terminen, 38 timer efter vandet var gået og 3 forsøg med stikpiller på at sætte skub i fødslen! Så denne gang forventer jeg at gå et par uger over tiden igen, men det ville da være rart hvis fødslen kom lidt tættere på terminen denne gang.
    Jeg var ved at gå i spåner rent psykisk over at nr. 2 fødsel ikke gik i gang af síg selv, for alt for mange havde jo stillet mig i udsigt, at det ville gå meget hurtigere anden gang. Derfor har jeg denne gang gjort meget ud af at forberede mig selv især men også mine omgivelser på, at jeg temmelig sikkert går et par uger over igen. Lyder msåke underligt, men på den måde bliver jeg forhåbentlig ikke så skuffet, men kan kun blive positivt overrasket, hvis baby kommer hurtigere ud denne gang….

Ved ikke om du kan bruge det til noget… Ved du noget om din mors fødselserfaringer? De plejer at kunne give et vist fingerpej. Jeg ved f.eks. at min mor også gik 14 dage over tiden med mig, – og jeg er nr. 4 i søskendeflokken!

Therese 37+5

Anonym
    Gæst

så selv om jeg gik over tid med den første blev ventetiden da afkortet lidt med nr. 2 🙂

Anonym
    Gæst

Ja, men det kan jeg faktisk ikke rigtig bruge, for 1. gang fødte hun dagen før termin, og jeg fødte 5 dage efter – 2. gang (da hun fødte mig), gik hun 7 dage over tid…
    Så den første fødsel passer ikke til min første fødsel, hvilket jo egentlig er godt nok, for så ville jeg gå 7 dage over tid denne gang, og det håber jeg VIRKELIG ikke at jeg gør.

Hilsen lena 38+6

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.