Jordemoderbesøg

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    LohomaLohoma
    Medlem

Var til jordemoder torsdag. Det gik rigtig fint, Lillefisen vejer nu ca 2700 gr. Min blodprocent er lav, 6.7, og dette skulle jeg nævne, når vi kommer ind for at føde, da jeg så¨kan få både indsprøjtning og stikpiller for at mindske blødningen. Ellers var alt fjong, jeg er ved godt mod, men knap så god tålmodighed:) Dog er jeg godt klar over, at jeg kommer til at vente lidt endnu (termin 17/12)Jeg er ellers klar med tøj, bleer og alt hvad man ellers får brug for. Og jeg vil så gerne have det overstået inden juleaften…
    Lohoma 36+6

Anonym
    Gæst

Hej…
    Var også til jordemoder tors. og en jordemoderstuderende undersøgte mig og skønnede også baby til 2700 g. MEN… jeg tror nu, at det er lige i overkanten – er blevet scannet 1 uge forinden hvor baby vejede knap 2300 g.
    Jeg spurgte jdm.stud. om hun ville høre hvad baby var scannet til og det ville hun gerne. Derefter rettede hun vægten ned og skrev 2600 g. i vandrejournalen – smiler.
    Jeg glæder mig også for vildt til babys ankomst, men er dog ikke bleve utålmodig endnu. Har stadig et par ting jeg gerne skulle nå inden… så det må gerne vente et par uger endnu 😉 men ja, ville da være rart inden juleaften eller også imellem jul og nytår… bare jeg ikke skal gå helt ind i det nye år, så er jeg egentlig tilfreds. Gik 13 dage over sidste gang og så vil det jo være januar måned, hvis det gentager sig. Det dur simpelthen ikke – må blive et ´06 barn og ikke ´07 det vil se helt forkert ud 😉
    Knus Karina 36+3

jalinajalina
    Medlem

var jeg også til jdm. Jeg har jo begge gange tidligere født 3 uger før tid, og satser på det samme nu – hvilket så vil sige i næste uge. Lillebrog blev skønnet til at veje 3000-3200 g nu, så han er jo pænt stor. Jeg har samme jdm som de to andre gange, og hun er uhyggeligt præcis med sine skøn. Den første blev 3 dage før fødsel skønnet til 3300 og hun vejede 3400. Nr. 2 blev 4 dage før skønnet til 2800 og hun vejede 2950 – så jeg tror meget på hende. Jeg kan nu ikke lade være med at tænke på gad vide hvor stor han bliver hvis ikke jeg føder i næste uge 🙂 Sidste fødsel sagde min jdm til mig for sjov – du skal komme ind den og den dag, for ellers går jeg på ferie i 14 dage. Og hvad gjorde jeg – dukkede op 5 min. inde i hendes nattevagt. Vi har nu for sjov lavet en aftale der hedder d. 04. dec om aftenen – og det kunne bare være for skægt om det holdt vand…..

Så jeg glæder mig til d. 04. og håber lillebror er enig i vores valg af dato.

Jalina, 36+3

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.