Fødslen fylder alting

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 Fødslen fylder alting

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    per0412per0412
    Medlem

Affind du dig bare med kortslutningen af din hjerne;0)
    -Det gør jeg…. Kan ikke koncentrere mig om at læse, og det jeg skal se i fjernsynet, skal ihvertfald ikke være noget der er mere indviklet end eks “vild med dans”….
    Den er psykisk hård denne sidste tid…
    Held og lykke med din snarlige fødsel.
    Mvh Pernille 38+3

jvipperjvipper
    Medlem

Kære allesammen
    Jeg ville lige høre, om jeg er den eneste, der har 99% af hovedet fyldt op med fødselstanker? Jeg synes efterhånden, at alle snakkene med min kæreste ender ud i fødselssnak. Det er ikke fordi, at jeg ikke vil snakke om det eller tænke på det. Jeg ved jo, hvor naturligt det er at forberede sig mentalt til fødslen. Men af og til synes jeg, at det fylder alt for meget og jeg har svært ved at koncentrere mig om noget som helst andet. Når jeg er sammen med veninder kæmper jeg for at snakke om andre ting, og det hjælper også lidt. Men så snart jeg er her hjemme, så drejer alt sig om fødsel, barselsbesøg, indkøb af diverse udstyr, taskepakning, osv. Det er da ikke stimulerende…..

Er der andre, der har det på samme måde? Er det bare sådan de næste uger forløber og skal jeg bare affinde mig med kortslutningen i min hjerne? Hvad gør I andre?

Mange hilsner fra Vibeke

Hejsa
    Her fylder denne tanke også rigtig meget, og er det egentlig så sært, det siges jo at det er det største i verden at få et barn (har jo ik prøvet det) 🙂 Så er det så underligt at det fylder så meget??? Det synes jeg egentlig ikke, gi dig selv lov til at tænke, også meget og også snakke om det, jeg tror det modner os til fødslen at have disse tanker.

Gode tanker fra
    Birgitte (38+4)

Mbjorn4Mbjorn4
    Medlem

Ja jeg sidder også her og er en anelse utålmodig…. vil gerne have fødslen overstået og når jeg så har tænkt den tanke færdig, ja så kommer jeg til at tænke på alle de småting som jeg jo altså ikke har fået ordnet endnu…. altså det med at pakke tasken og få ordnet den lilles skab og få pudsletingene hjem osv osv… ja du kender jo tankerne….
    Ligenu har jeg sat manden til at male vores vinduskarme, fordi vi fik nye vinduer i soveværelse og køkken her for 14 dage siden og det skal jo være klar til vi får vidunderet hjem…

Jeg tror at alle de tanker vi har her inden fødslen og alle vores uendelige forberedelser er en form for terapi, for jeg skal da være den første til at indrømmet at jeg til trods for at jeg glæder mig helt vildt til at få mit første barn og endelig få den familie som jeg har ventet så længe på, alligevel bare er skide bange for ikke at slå til, ikke at kunne klare det…. osv.
    Med min sunde fornuft ved jeg godt at jeg vil blive den bedste mor for mit barn, selvom jeg vil komme til at lave en masse fejl… for vi skal jo huske på at vi IKKE kan være perfekte….
    Puha det var da vist et langt indslag…
    Hilsen Majbrit
    UDE 36+6

oliverjoyoliverjoy
    Medlem

Jeg tænkter også over fødslen, men vælger ligesom sidst da jeg skulle have planlagt kejsersnit pga. sædeleje at tænke at det er noget der bare skal overståes. Det er ikke fordi jeg ikke glæder mig til det, men jeg glæder mig ikke til smerterne.

Jeg er bange for nåle (glemte under kejsersnittet at trække vejret af bare angst og måtte her få ilt). Jeg frygter derfor mest under fødslen at jeg skal have en blokade eller lign der indbefatter en nål. Det kan være at den er velkommen på det tidspunkt pga. smerter, men det er det eneste jeg har frygt på omkring fødslen.

Herhjemme snakker vi også meget om fødslen, men det er mere fordi jeg hver aften går rundt med plukveer der ligner veer. Heldigvis tager min kære mand det roligt og siger at lillepigen skal opføre sig ordenligt og lade være med at sparke mor de forkerte steder. hehe.

Oliverjoy 39+2

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.