Grib ud efter sjernedrys og sommersolens skær!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 Grib ud efter sjernedrys og sommersolens skær!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Hej ladys.

Jeg tænker på om vi ikke har fået vendt situationen, og ser den lidt fra den gale vinkel.
    Vi er så opmærksomme på terminsdato og fødsel. Hele vores opmærksomhed er rettet mod dette, og utålmodigheden truer med at løbe af med os.
    Jeg har siddet og tænkt lidt tilbage på vores sidste 8 måneder. Og det er jo ikke småting, vi har beskæftiget os med. Og det jo heller ikke småting alt det vi har lært. Vi har brugt oceaner af tid, på at lære, og på at skaffes os viden, og samle energi. Desuden har vi brugt tid på at gøre os både psykisk og materielt klar til den forestående situation.
    Vi har med andre ord gjort et kæmpe stykke arbejde, for at nå hertil hvor vi er. Og vi har bestræbt os på, at gøre det helt ud til vores yderste.
    Vi har brugt hinanden, og støttet os til hinanden, og været der for hinanden.

Når jeg sidder og tænker tilbage, har vi blandt andet beskæftiget os med:
    Er det normalt at være så træt?
    Ædedolk, ja det er mig.
    Jeg sover dårligt, og er næsten flyttet ind på toilettet!
    Skal det være autostol, eller pomfrit net?
    Hvad skal der være i tasken til sygehuset?
    Raser mine hormoner mere end normalt?
    Skal det være dyne, eller voksi pose? Og hvad er en voksi pose?
    Har smerter ?her?, er der nogen som kender det?
    Jeg er forvirret, vær? sød og hjælp mig!
    Hvad er forskellen på de forskellige sutter, man ser i butikkerne?
    Hvilken barnevogn skal jeg vælge?
    Hvad gør i andre med overtøjet, skal der købes nyt, eller skal det være sommerteltet der anvendes?
    Mine bryster bliver STORE, hvad med jeres?
    Hvor stor er det nu lige, barnet skal være nu?
    Angsten for strækmærker nager mig!
    Angsten for at miste barnet, eller føde for tidlig.
    Kvalmen tager livet af mig!
    Blodtryk, halsbrand og blærebetændelse hvordan ser det ud for jer andre?
    Min mand og omgangskreds forstår mig ikke?
    Jubii har set barnet ved scanning.
    Puhh vægten stiger alt for meget!
    Har nogen erfaring med privat fødselsforberedelse?
    JM og læge besøg, og sådan gik det.
    Husk nu de knibeøvelser!
    Jeg har ikke plads til mine indre organer.
    Hvordan får man det bedste sex?
    Jeg tuder og tuder, hvad skal jeg gøre?
    Bliver det en dreng eller pige, og hvad med navnet?
    Arbejdspladsen har fået at vide, at jeg er gravid.
    Barnet fylder det hele, og sparker mig helt tosset.
    Jeg har ikke mærket barnet, hvad kan det skyldes? Jeg er urolig!
    ?Er der nogen der vil hjælpe.? ?Jeg har lige et spørgsmål.? ?Er der nogen der kan belyse følgende?? ?Hvad mener i?? ?Jeg skulle bare lige have luft?

Det er dog fascinerende hvad vi har lært. Og hvordan vi har støttet hinanden. Vil sige, jeg synes, vi har gjort det rigtig godt. Og vi er kommet meget langt, og er kommet hertil hvor vi er, på en rigtig god måde.
    Nu står vi så her, og har den sidste tid tilbage. Hvordan skal vi så bruge den?
    Ville det ikke være synd, at bruge den i lyset af utålmodigheden?
    Jeg foreslår at vi læner os tilbage. Og lader os værdige. Lader vores maver fylde rummet, lader vores smil afspejle tilfredsheden i alt det vi har opnået. Lader os hylde som de kvinder vi er. Lader omverden erkende at vi har gjort et stort stykke arbejde, at vi har knoklet for at komme hertil, og nu vil nyde og nydes.
    Vi har fortjent at få de sidste dage inden fødslen, i stjernedrys og sommersolens lyse skær.
    Vi har fortjent dage med opvartning og aftener med kærlige hænder omkring os.
    Lad os nyde vi stadig har tiden og roen omkring os. Alt det som skal komme, kommer helt af sig selv, og det skal vi også nok nå.
    Lige nu er nu?et også tilstede og lad os bruge det! Vi er nogle fantastiske kvinder, og lad os nu høste for det store stykke arbejde vi allerede har gjort. Vi har grund til at være stolte, og har præsteret rigeligt til at modtage vores anerkendelse. Så lad os bare gøre det!
    Og lad dig endelig ikke begrænse af din kvindelige tilbageholdenhed. Eller din beskedenhed.

Ønsker alle en god dag, og tag den nu i stjernedrys og i sommersolens lys!
    Kath.

Sjovt indlæg du har skrevet der, Kath. 🙂 Ja, vi har godt nok været igennem mange emner!! Og det du skriver til sidst giver stof til eftertanke… 🙂

Også god dag til dig…
    Line 34+2

stunse30stunse30
    Medlem

Skøn vinkel! 🙂

Ja! Vi er sgu(!) nået langt; er vokset til på flere niveauer og oplever forhåbentlig et overskud, der gør os i stand til at læne os tilbage, nyde den sidste ventetid, blive forkælet og lade os hylde som de seje kvinder, vi er!

Go´ dag til alle I skønne tykke maver derude! 🙂

Kh
    Stine

Anonym
    Gæst

Ja …..lad os læne os tilbage og nyde den sidste tid af af vores graviditet, det er sgu en fantastisk tid , tænk at vi går rundt med et levedygtigt barn inde i vores maver. og jeg ved når der er gået et par måneder-6 mdr. efter trolden er kommet ud, så savner jeg at være gravid igen , for jeg synes bare det er så dejligt, selvom der hører en del gener til 🙂

så nu vil jeg snart gå ind og sove et par timer , så baby kan vokse sig stor og sund til på tirsdag, hvor hun kommer til verden:-))))
    knus til alle
    dorte37+1

Hej Kath:-)
    Ja der er virklig noget vi har været igennem. Det gir lige lidt til efter tanke.
    Men meget sjovt.*S*

Hilsen Nille

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.