8 cm lange fødder ;-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 8 cm lange fødder ;-)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    juleejulesjuleejules
    Medlem

Jeg var ude at blive scannet i går for en cyste-ting, jeg har på min æggestok – og der fik vi et rigtig godt kig på lillebror. Det viser sig, at han er større end jeg havde regnet med, da storesøster vejede 3318 ved terminen – lillebror vejer efter scanningen 2935 her i 35+2. For sjov målte sygeplejersken hans ene fod, og den var 8 cm! det synes jeg er en laaang fod for sådan en lille basse 🙂 vores datter har jo små fødder som os – jeg kan ikke huske hvor lange de var ved fødslen – altså vi målte dem ikke – er der nogle af Jer, der har målt Jeres børns fødder ved fødslen? Jeg er bare nysgerrig – synes det er lidt sjovt.
    KH Julie 35+3 med big foot
    PS vi har TOTAL navne krise – ville ikke stresse over det, men storesøster Sofia bliver ved med at sige han skal hedde Pelle – det er meget sødt, men jeg synes bare ikke det passer til vores navne… Så vi skal altså have noget klart snart – ellers får den stædige tøs jo sin vilje!

per0412per0412
    Medlem

nårr 8 cm fødder. Jeg synes da ikke det lyder sååå voldsomt til en dreng “i den alder”. Min venindes lille dreng havde også lange fingre og fødder ved fødslen, men det så nu alligevel bare kært ud.
    Puhh mht navn er vi lige så meget på bar bund. Kan simpelthen ikke blive enige (til stor irritation for alle dem der er nysgerrige og spørger;0), så vi har besluttet at lillemanden nok fortæller os det når han ligger der nyfødt og kigger på os med store øjne.
    Knus fra Pernille 38+2

Anonym
    Gæst

Hehe, så vidt jeg husker havde Gabriel også ret lange fødder og fingre i forhold til hans størrelse. Han blev i hvert fald spået en karriere som pianist, selvom hans nuværende udfoldelser på vores klaver får mig til at tvivle noget på den spådom… 😉

Der er et ret sjovt billede på http://www.jordemodernordjylland.dk/For+borgere/Graviditeten/ hvor man helt tydeligt kan se omridset af en fod gennem maveskindet. Den er også ret stor i forhold til hvad i hvert fald jeg havde forventet.

juleejulesjuleejules
    Medlem

AJ hvor spooky!! Så vildt er det altså ikke her 🙂 Min medgravide svigerinde har en bog hvor der står at i uge 36 (som jeg er i) er foden ml. 6, et eller andet og 7,3 cm lang – så 8 er vel ikke helt langt ude… Han er vist også lidt over snittet da han pt. er scannet til at veje knapt 3 kg.
    Tror alligevel jeg ser efter et par strømper i en fornuftig størrelse – det er ikke fedt at gå i for små sko/strømper 🙂
    Julie 35+4

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.