spørgsmål ang. julefrokoster…?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 spørgsmål ang. julefrokoster…?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Min mand er lige blevet intviteteret til julefrokost hos en kammerat (herreaften 10 – 12 drenge), og der er kun 3 ud over ham der har kone/kærester, Så det er en aften hvor der drikkes igennem, bytur og meget dårlig dagen efter. Sagen er den at den juleforkost ligger under 2 uger til min termin, og jeg har givet udtryk for at det er jeg ikke specielt glad for (rettere sagt utryg ved det), da man siger at man kan gå i fødsel 2 ugerfør og efter terminsdag (det er den første vi venter os). Vi har haft et kæmpeskænderi omkring det, da hen ikke rigtig kan se problemet fra min side. Så meget modstræbende har han meldt fra. Det der sattte prikken over det hale varhan fortalte en hvid løgn, istedet for at sige at julefrokosten lå lidt for tæt på min termin. er det mig der går i forsmå sko. Hvis jeg ikke havde været gravid, havde jeg næsten været ligeglad om han skulle til julefrokost ( det der ville irretere mig mest ville være alle de penge der var blevet drukket op). Jeg ved ikke om deter dobbeltmoralsk, men jeg skal selv afsted til julefrokost med mit arbejde på lørdag (4 uger før termin, hvilket min mand så er meget sur over at jeg deltager i), men han skal ud at spise/drikke og i biffen sammen med hans søster og hendes kæreste (de skal se den nye “Bond-film). Han glæder sig til at være sammen mad hans søster (de er meget knyttet til hinanden) da de ikke har haft lavet noget sammen siden foråret, pga. mangle tid.
    Så jeg er lidt i kulælderen i dag, da jeg ikke gider at være uvenner med ham.

Hvordan ville I håntere det?

Christina 35+1

Anonym
    Gæst

Hej.

kunne i ikke aftale, at han tager afsted til julefrokost, men at han drikker med måde så du kan ringe hvis du går i fødsel? Selvfølgelig kan du gå i fødsel, men de fleste 1. gangs går jo lidt over tid. 🙂
    håber i finder ud af det…
    knus dorte

Anonym
    Gæst

Her i huset venter vi nr. 2.
    Da vi ventede nr. 1 tog min mand til julefrokost temmelig tæt på termin, og det havde jeg det skidt over. Heldigvis gik jeg ikke i fødsel, men jeg var bitter og ked af det over at han tog afsted alligevel.

Denne gang har jeg bedt ham om at melde fra til mande-julefrokosten, og det har han gjort uden noget postyr.

Det er sgu ikke så meget at rafle om, synes jeg. Det er dig, som skal føde, og det er dig, som vil være bekymret over at din mand er fuld et sted i byen, hvis nu veerne går igang. Jeg er godt klar over, at man jo ikke lige føder i løbet af 2 min. men hvem gider have en bag-stiv stodder med til fødslen af ens barn?

I har taget diskussionen…. og så er den vel ikke så meget længere? Med mindre han kunne tage med alligevel, og så bare lade være med at drikke…. jeg ved jo ikke, om han er typen, som ville kunne det. Det kan jo være?

Held og lykke.

Kh. Kamilla.

Diva77Diva77
    Medlem

Her er det ikke det store problem med druk-fester. Bo har lige været til julefrokost i fredags, og der har været et par andre familiefester for nylig også. Desuden er vennerne begyndt at føle, tiden nærmer sig, så han bliver tiere inviteret til druk og hygge. Helt ærligt kan jeg ikke se problemet… Manden er “rimelig” voksen og formår at styre alkohollen. (Førhen har han VIRKELIG kunne drikke igennem til det hed hovedet-i-lokummet, men nu holder samvittigheden ham lidt tilbage… man ved jo ikke præcis, hvornår Lillemanden har tænkt sig at komme.
    Jeg bliver ikke gnaven over, at han gerne vil afsted med vennerne, faktisk skubber jeg ham nærmest ud af døren,- for når først Lillemanden kommer, så skal jeg nok stille mig på hælene og banke i bordet *G*
    Lad dog din kære mand gå til julefrokost og få sig en bimmer på… Det er ikke til at vide, hvornår han får chancen igen. Skulle du gå i fødsel, så er der som regel lidt tid at løbe på, og chancen for at han når at blive klar i hovedet er rimelig stor ;o)
    Skulle du være én af dem, som bare skyder ungen ud i løbet af ingen tid, så er det jo egentlig bare skide ærgerligt for ham, at han ikke var voksen nok til at stoppe med at drikke i tide… (Det kan du så banke ham oven i hovedet med resten af livet *LoL*)

Maja 35+6 (føder samme dag som clarabelle, bare vent og se *GG*)

Anonym
    Gæst

Hej Christina.

Øv hvor en træls dag og komme til at skændes på.

Har i vores lille hjem (vi venter nummer 2) er der også kommet en julefrokost på tale. Og det er næste fredag den 24/11. Altså 3 dage før jeg skal sættes igang og i min 38 uge.

Jeg synes Jesper skal tage afsted, og så har vi aftalt at han kører hjem selv. Altså han drikker ikke mere end han må køre på. Sådan har vi valgt det. Men jeg tror at hvis jeg var i din situation så ville jeg da lade han tage afsted og så sige til ham at du håber på at kan drikke med måde og hvis du så går i fødsel eller får veer så ringer du efter ham og der vil ikke være nogle sure miner.

Hvis ikke kan acceptere det synes jeg måske stadig du skal lade ham tage afsted, men finde en bagstopper der kan tage med dig, og så må han jo se om han vil drikke sig så fuld at han ikke vil opleve det største et par kan opleve i sit liv nemlig fødslen af deres første fødte.

Håber ikke jeg har fornærmet dig 🙂 Og jeg håber du og din mand finder en løsning, som er god for jer begge to.

Knus Mia 36 + 6

per0412per0412
    Medlem

Vil også hoppe over i Divas “lejr”.
    Din mand er et voksent menneske, lad ham tage til julefrokost og mon ikke han kan styre sin brandert!!!
    Hans venner ved vel at han skal være far og vil forhåbentlig “passe på ham”.
    Jeg har termin den 5. december og min kæreste har nogle aftaler der godt kunne inkludere druk den 25 samt den 8. december. Men han har meldt sig til med forbehold og siger at han godt kan styre sig samt holde mobilen åben, hvilket jeg ikke et sekund tvivler på!!
    Held og lykke med det hele.
    Mvh Pernille 37+5

GittesaxGittesax
    Medlem

øv øv hvor er det ærgeligt at bliove uvenner over sådan noget som en julefrokost…

Hjemme hos os, har jeg selv valgt julefrokost med mit arbejde fra, men min kæreste har meldt sig til på hans arbejde (og dagen efter med brødrene (en årlig tradition))…. Hans to julefrokoster lægger to uger efter min termin. Vi regner da med at bebsi er kommet på det tidspunkt, men hvis ikke tager vi den derfra.

Det generer ikke mig, at han har meldt sig til, men han han har så selv sagt til begge steder, at hans tilstedeværelse er forbeholdt, at bebsi er kommet til verden. Og er bebsi ikke det, har vi aftalt, at jeg skal kunne få fat i ham, og at det så nok er en god ide at holde lidt igen med snapserne…..

Kunne I ikke aftale, at du skal kunne få fat i ham, hvis noget skulle ske, så han kan komme hjem til dig??

held og lykke.. og jeg håber I finder ud af det..

smil Gitte 39+1

marts04marts04
    Medlem

jeg er en af dem der suntes at det er trals at skulle til hver sin julefrokost, og har aldrig været til en uden min mand, har højest være til noget ved frokost tid men tager så hjem når manden er hjemme. Jeg er nok lidt den jalou type, der hellere vil opleve tingene sammen og jeg har et stort tryghedsbehov. Vi skal til julefrokost sammen i mandens firma d. 9/12, der er bette pigen imellem 1 dag-14 dage, regnede jo med at skulle sættes igang d. 24/11, men nu trækker lægerne jo i land, hvis hun kun er et par dage tager jeg ikke afsted, men syntes at manden skal have lov, så længe han ikke bliver stangstiv og tager i gaden…

marts04
    37+2

Anonym
    Gæst

Jeg synes helt klart også at din mand skal have lov at tage afsted hvis han gerne vil. Og så kan han jo drikke mindre end han plejer.
    Det er ærgerligt hvis alle aftaler i uger før og efter termin skal aflyses. Det er meget begrænsende, og jeg synes der i forvejen er mange ting i forbindelse med at skulle have barn, som kræver omlægning af vaner. Det kan godt være ret hårdt for især vores kære mænd indimellem, så det er vigtigt ikke at overdrive med vores kvindelige bekymringer.
    Jeg håber i finder ud af en god løsning, så der ikke skal være sure miner imellem jer her i den sidste ventetid. Jeg er selv meget sårbar overfor uoverenstemmelser mellem min kæreste og jeg for tiden.
    Vh Enirthak (37+2)

Anonym
    Gæst

Øv, skænderier er aldrig sjove…men nu slet ikke i denne tid!! Min kæreste har også et par julefrokoster lige omkring termin…og jeg synes, det er okay, han deltager. Har også på fornemmelsen, at hvis vi indstiller alle sociale ting omkring termin, kommer ventetiden til at føles så meget desto længere – og når først den lille er der, skal det nok blive så som så med drukturene:-)
    Vi har også aftalt, at han ikke drikker ret meget – jeg ville virkelig synes, det var træls at have en stiv kæreste med på fødegangen (og det er han i øvrigt heller ikke selv interesseret i).
    Så summa summarum julefrokoster er ok – så længe alkoholforbruget minimeres! Håber I finder en løsning, der holder for jer begge.

Katrine 36+6

Anonym
    Gæst

Nu er det anden gang jeg skal føde og havde første gang en meget hurtig fødsel, så mit eneste krav har været at i ugerne op til fødslen er han højest en time væk. Han skal til flere julefrokoster, hvilket jeg har det fint med. Jeg stoler på, at han selv kan styre sin brandert og selvfølgelig ikke drikker sig fra sans og samling. Selvfølgelig vil det være lidt kedeligt (og sikkert svært) hvis alle de andre bare går til den, men man må også være voksen nok til at sige fra og indse, at der kommer flere fester og julefrokoster og livet går ikke under fordi man holder lav profil i ugerne omkring fødslen. Hvis jeg vidste med sikkerhed, at min mand ikke kunne styre sin brandert, så ville han nok bare ikke være min mand alligevel :o)

Kh Marie

Anonym
    Gæst

Min mand skal også til julefrokost med arb. 10-11 dage før termin. (Venter 2. barn – gik 13 dage over sidste gang).
    Har det også lidt mærkeligt med at han skal afsted… men, vil ikke bede ham lade være. Han har skiftet job i år og derfor en god anledning til at komme sine nye kollegaer lidt nærmere.
    Jeg ved dog også, at han vil holde lav profil og have mobilen på sig, så jeg kan få fat i ham, hvis der sker noget.
    Nævnte lige for ham forleden dag… at det jeg egentlig frygtede mest ved alle de julefrokoster og sammenkomster i julen, var at bare en enkelt øl, ville jo gøre at han har øl-ånde!!! Hvilket garanteret ikke vil være den fedeste lugt, når jeg støtter mig op af ham under veerne 😉
    Kan huske en episode fra min min datters fødsel… Min mand havde lige taget sig et bad og kommet deo/aftershave på, så han kunne være rigtig lækker… jeg fik en ve og ville støtte mig op af hans brystkasse – duften var simpelthen alt for kraftig for mine følsomme sanser… og det eneste jeg havde overskud til under veen, var at hvæse: du stinker, hvorefter jeg skubbede ham bort.
    Min veninde der var i huset som praktiske gris, tog over og min mand styrtede frustreret til badeværelset igen.
    Kunne jo godt selv høre, hvordan mine ord havde lydt, så da min ve var aftaget måtte jeg sende min veninde ud til ham og undskylde og samtidig sikre mig, at han havde opfanget det rigtigt: at der var for meget aftershave, så han ikke pøsede mere på 😉
    Han havde dog fanget den og var ved at vaske det af igen!
    Så jeg kan levende forestille mig, hvordan det evt. vil blive hvis han har øl-ånde 😉
    Vil iøvrigt, lige fortælle dig, at en fødsel altså ligger inde for normalen allerede 3 uger før termin og ikke kun 2 uger før!!! Men ja, mange 1. gangs går jo over tid – men ingen garantier.
    Knus Karina 35+4

sannettesannette
    Medlem

Hej Christina.
    Jeg kan virkelig godt forstå dine tanker. Min mand Anders har meldt ud at han ikke vil til julefrokoster i år, da han ikke vil tage imod sit barn i beruset tilstand. Jeg har sagt han gerne må tage afsted, med det i baghovedet at han selv skal kunne køre hjem. Vi skulle til 2 i år, den ene har vi desværre meldt fra, da vi ikke kan få barnepige til vores drenge, og den anden er på anders’s arbejde, hvor han selv skulle afsted, men det er kun 2 mdr siden vi var til sommerfest på jobbet, så han springer gerne over. Heldigvis har der ikke været skænderier pga julefrokost her. Mon din mand ikke kunne leve med at skulle afsted, på den betingelse at han skulle kunne køre hjem.
    Knus Annette 36+4

Anonym
    Gæst

Vi venter nr. 3 her i huset. Min mand var her i weekenden til herrejulefrokost en times kørsel væk, så jeg sad her med to børn på 2 og 3 og var 37+1. Jeg sagde til ham at jeg ikke skulle bestemme over ham men at jeg ville blive meget ked af det hvis han ikke var i stand til at køre hjem hvis der skulle ske noget. Så han tog afsted men holdt sig ædru hele aftenen og det var vennerne helt med på (ingen af de andre har børn) En anden god ven kom endda med 4-5 forskellige telefonnumre til diverse mobiltelefoner hvis der skulle ske noget, hvilekt der selvfølgelig ikke gjorde. De havde nu alligevel en hyggelig aften.
    Til gengæld satte jeg bremserne i da manden egentlig skulle sendes til Karlsruhe, som jo ligger i sydtyskland, 2 dage før mit pl. ks. så han først ville komme hjem dagen før. Han ville ikke bare lige have muligheden for at smutte hjem da det jo først ville kræve at han kunne finde en flyafgang m.m. og hvis fødslen går i gang, skal jeg jo ind og have ks med det samme.

ingehhingehh
    Medlem

Puuh, den er ikke let, og som du kan læse er der mange meninger om hvad vi alle synes at du skal gøre og mene. Men i sidste ende, er der jo kun dig og den bedre halvdel, der kan blive enige om emnet julefrokost.

Her i huset skal manden dog til julefrokost 3 dage før termin, og en uge efter termin, skal vi til 60 års fødselsdag. Begge arrangementer er tilmeldt med forbehold for last minut cancel. Så har vi ligesom vores på det rene synes vi. Jeg kan da også lige nævne, at hele denne uge, er manden i Holland – under 3 uger til termin – men han har tjek på samtlige flyafgange, for hvis jeg pludselig ringer og siger at nu er det nu. Har dog allieret mig med både søster og svigerinde, der begge bor ca 1 times kørsel herfra.

Held og lykke med jeres beslutninger. Er sikker på, at i vælger det rigtige, når alt kommer til alt.

Inge 37+2

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.