Tøj til Lillefisen

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 Tøj til Lillefisen

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    LohomaLohoma
    Medlem

Ja, jeg er på forkant: Har vasket alt det neutrale (der var godt nok meget!) og lagt det fint på plads i puslekommoden. HYGGELIGT:) Fandt ud af, at jeg ikke rigtig mangler noget, kun et par langærmede og så noget udetøj. Har ikke prøvet at have en vinterbaby før, så er lidt i vildrede ang.tøj. Jeg kan læse, at mange har købt flyverdragt til deres, men jeg synes det virker så voldsomt til sådan en lille bandit. Jeg forestiller mig, at den, når den f.eks skal ud og sove/ gå tur med barnevognen har sit alm. tøj på + en uldtrøje og fleecejakke +fleecebukser/strikkede uldbukser. Og selvfølgelig hue og vanter. Er det for lidt, tror I? Man vil jo nødig have, den skal fryse, men omvendt heller ikke koge… Måske et lidt dumt spørgsmål, men jeg vil gerne gøre det rigtige.
    Knus Lohoma 35+3

ushiushi
    Medlem

Hejsa.
    Jeg har selv gjort mig de samme tanker, da min datter er sommerbarn, og det var jo nogle andre udfordringer med tøjet på den årstid.

Vores lillebror skal sove i en dun-i-pose, så der ligger han helt pakket ind i dun-dyner i barnevognen. Derfor skal han ikke sove i en flyverdragt i hvert fald.

Jeg er een af dem der sværger til bodies med bomuld på indersiden og uld på ydersiden hele vinter og forårsperioden, så det giver lidt ekstra god mulighed for barnet i forhold til at regulere kropstemperaturen, hvis det bliver for varmt.

Så min tanke er at der skal en lille blød uldhue på og nogle små uldvanter og uldfutter, og så ellers almindeligt tøj med en lille ulden sweater over når det ikke er for tæt på frysepunktet. Når det derimod bliver rigtig koldt har jeg en ulddragt jeg vil give ham på ud over det almindelige tøj.

Men hvis baby sover i lift med dyne over, ved jeg ikke om der er andre forholdsregler – jeg har nemlig ikke prøvet at bruge lift før. Denne gang har vi dog lånt een, som så kan bruges som seng, hvis vi er på besøg nogle steder i starten.

Min mor har dog købt en flyverdragt i str 56 til os (nok mest fordi hun synes den var sød), så det kan jo være vi så bruger den ind i mellem, hvis man evt lige skal et hurtigt smut i bilen.

Ellers må vi jo bare se hen ad vejen, hvordan deres kroppe føles mens de sover og når man tager dem ind, og så regulere derefter.

Mvh Tine 39+0

Så i babysam den anden dag, at man kan få en lille dragt der kan lynes sammen forneden, så der ikke er ben i. Det var i noget flis materiale, så overvejer måske at købe såen en. Den kan jo også bruges i autostolen… Vil heller ikke købe en disideret flyverdragt i nylon, for sys det bliver for stift for såen en lille størrelse…

Line 33+3

sannettesannette
    Medlem

Hej.
    Mht flyverdragt. Hvis du skal skal bruge en autostol er det jo for koldt uden. Jeg har en flyverdragt fra vores mindste søn, i noget hvid plys, den regner jeg med at bruge igen. Jeg vil også syntes at en “rigtig” flyverdragt i bævernylon ligende materiale er for voldsom, men man kan få rigtig mange “newborn” dragter.
    Annette 36+0

elkjearelkjear
    Medlem

Man kan få nogen bløde flyverdragter HogM , det er nemmere at putte en lille størrelse i sådan en , end at skulle rode med ekstra bukser og trøjer , så må man regulere hvad der er indenunder.
    elkjaer

Anonym
    Gæst

Har købt en blød varm flyverdragt til baby… men nu må vi se om den bliver for varm. Men mon ik at det snart bliver koldere??? Tror da ik at vi kan blive ved med at have +10 grader.

Knus Karina 35+0

Anonym
    Gæst

Vi har flyverdragt da bettemanden skal med på cyklen om morgenen når storebror skal i vuggestue. Ellers har vi en fleecedraget til barnevognen. Storebror er en varm dreng, så han har aldrig sovet i mere end langærmet body, strømper og en fleecedragt under sleebee selv i de stiveste vinterdage. Jeg tror ikke det er behageligt at sove i så mange lag, så hellere lidt tøj og så et tæppe/ dyne mere ovenpå.

Kh Marie

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.