Jeg fik en lillle pige…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 Jeg fik en lillle pige…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej alle sammen…

Den 11. novenber kl. 00.25 gik vandet… og så kom ventetiden…

Jeg snakkede med sygehuset og da vandet var helt klart og der ingen veer var endnu, blev vi enige om at jeg bare skulle blive hjemme og se om jeg ikke kunne få sovet mere og så ellers komme ind til dem næste morgen. Ved 4 tiden begyndte jeg at få lidt veer, men de var langt fra regelmæssige og ikke vedvarende…

Torben og jeg kørte på sygehuset og var der ved 9 tiden. Der blev kørt en kurve og jeg blev undersøgt. Babyen havde det fint, men der var stadig lidt af livmoderhalsen tilbage og jeg havde kun åbnet mig 1-2 cm. Så i princippet var jeg stadig ikke i aktiv fødsel. Vi tog hjem igen.

Så brugte vi hele dagen på at slappe og og småsove. ved 5 tiden var veererne blevet kraftigere og vi valgte at tage på sygehuset igen, men jeg var stadig ikke i aktiv fødsel. Liv moderhalsen var væk, men jeg havde ikke åbnet mig mere. Vi fik en stue at sove på og lidt til at falde i søvn på. Fik så et par timer på øjet. Veererne tog igen til, men de arbejede ikke rigtigt. I løbet af aftenen blev vi ennige om at jeg skulle have noget pedidin (morfin) så jeg kunne sove resten af natten. Det fik jeg kl 23.30, hvor de også lagde drop til pencillin, jeg skulle have når det var 24 timer siden vandet var gået. Så kl. 00.30 d. 12 november fik jeg en omgang pencillin.

Så skete det et eller andet veererne blev meget kraftige og uden pause imellem. kl. 23.3 havde jeg ikke åbnet mig mere, men kl 01.30 var jeg åbnet 8 cm og vi skulle på en fødestue. Vi skulle gå ca 50 m for at komme på fødestuen det tog 10 – 15 min og her åbnede jeg mig det sidste. Kl. 02.17 den 12 november fik vi en pige på 3210 g og 51 cm.

Vi kom hjem fra sygehuset i går og det er dejligt.

Det var ca mit fødselsforløb, så skal jeg nok senere fortælle om de føste dage sammen med hende.

Hilsen canina

Anonym
    Gæst

med den lille pige. Lyder som en hård omgang. Hvornår havde du termin? Hun havde jo en god størrelse, så det passer måske meget godt med terminen?

Hilsen Lena

Diva77Diva77
    Medlem

Tusind tillykke med den dejlige prinsesse :O)

Maja 35+3

stunse30stunse30
    Medlem

Hvor lyder det som en god fødselsoplevelse, du/I har haft – dejligt!

En masse gode tanker herfra og ønsker om, at I rigtig må nyde det! 🙂

Kh
    Stine

per0412per0412
    Medlem

Gid det var mig…
    Knus Pernille 37+2

Anonym
    Gæst

tillykke med vidunderet,kan snart ikke vente længere .
    dorte36+2

Hej Carina..
    Endnu engang STORT TILLYKKE!!!!!!
    Glæder mig at i er kommet hjem nu… Håber at det går rigtig godt, og at hun er nem:-)
    Jeg regner med at få hende at se en dag*S*
    Nu glæder jeg mig bare til at det vil blive min tur.. Venter på at vandet går..

Mange knus til jer alle 3.
    Ps. Så må du hellere ligge den lille blå hat ind på hylden til den næste*SS*

Anonym
    Gæst

Kæmpe tillykke med prinsessen!!

Bedste hilsner Katrine (en lille smule misundelig:-))

Anonym
    Gæst

Tillykke med Prinsessen. Lyser som en lang omlang, men dejligt at i kunne sove så meget. *S*

Glæder mig til at høre mere om hende det bette vidunder.

Knus Mia 36 + 3

Anonym
    Gæst

Hej Carina!

Hjertelig tillykke med den lille pige!! Det er jo helt vildt og hvor er det hyggeligt med nogle flere pigebørn i Randers/Viborg-klanen. Vi glæder os til at se hende inden så længe. Håber I alle har det godt.

De bedste hilsner

Merian 38+0

rikkehmorrikkehmor
    Medlem

Hej Carina

Tillykke med den lille….. min første tanke var også lige den lille lyseblå hat :0) Tobias må være rigtig stolt. og det må være skønt at være på den side af fødslen.

hilsen Rikke

marts04marts04
    Medlem

hvad skal lille pigen så hedde?

pøj pøj med det..

marts04
    36+6

Anonym
    Gæst

Tillykke! Selvom det var en lang tur, så lyder det som om det har været et fint forløb, og resultatet er jo det hele værd! 😀

ingehhingehh
    Medlem

Hej Carina,

Stort tillykke med din guldklump. Skønt at der nu sker noget i “vores ND-gruppe” så bliver det jo snart alle vi andres tur ;O)

Dejligt at høre, at hun har det fint, og er en god pige ved mor og far. Hvor må storebror altså bare være glad.

Håber på at se dig og guldklumpen snart.

Knus Inge

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.