Tænk at man går og ønsker at man får skingrende ondt!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 Tænk at man går og ønsker at man får skingrende ondt!!!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    per0412per0412
    Medlem

Er nu rundet de 37+1 og er i 38. uge hvilket er lidt “magisk” da en fødsel nu og når som helst vil blive regnet for normal. -Og øv hvor ville jeg gerne snart have ham ud.
    Om aftenen er mit skamben så ømt så ømt efter at have båret ham hele dagen, og jeg ligger på sofaen og forsøger at “fornemme” min krop og plukkeveer…
    Det mindste jag og jeg ØNSKER at det er begyndende veer og at det vil fortsætte (ja det lyder nok ret sygt ikk!! og vil sikkert fortryde når veerne rigtig sætter i gang)
    Men hvordan føles veer? Jeg vil sikkert ikke være i tvivl når de sætter i gang, men er der nogle der kan prøve at beskrive smerten for mig????
    Her tænker jeg på evt sammenligning og lokalisation.
    Mvh Pernille 37+1

BettebasseBettebasse
    Medlem

Hejsa, jeg har det præcis som dig og vil også gerne vide hvad det føles som og mærker også hele tiden efter om det bare kunne være en ve.
    M.v.h. Bettebasse 37+5

per0412per0412
    Medlem

hmm jeg har ondt i skambenet hver aften. Tæller det?? he he

Anonym
    Gæst

at de kan sidde alle mulige steder. Jeg havde sådan en fiiin graviditetsbog hvor der stod pænt beskrevet hvordan veer føles og hvor de kunne sidde. De kunne sidde i maven, både øverst og nederst, i lænden i ballerne og sørme også helt ned i lårene. Så da jeg var gået knap 2 uger over termin og fik ondt i halebenet med jævne mellemrum og min mor foreslog at det måske kunne være veer, ja så benægtede jeg på det kraftigste, for det stod der ikke noget om i min fine bog!! Kors hvor tog jeg fejl!!! Da jeg endelig lod mig overtale til at blive kigget på, på fødegangen så var jeg 5 cm åben.
    Så jeg anede det simpelt hen ikke, og det kan åbenbart være meget forskelligt hvor de sidder.

Anonym
    Gæst

ja man ved sgu aldrig, men det det kunne måske også bare være bebsen’s hoved der trykker. Men det er da også positivt, for så er den da pænt langt nede, ik?

Anonym
    Gæst

Uha vesmerter er svære at forklare. Jeg fik også af vide første gang at jeg ikke ville være i tvivl når jeg fik veer, men jo det var jeg faktisk. For det første gik vandet som det første – og sådan var der ikke andre graviditetshistorier jeg havde hørt som startede, så der var jeg først i tvivl om, om det virkelig var det. Veerne kom et par timer senere, hvor de først føltes som en smule menstruationssmerter, sådan varede det lidt og så tog det så til så til sidst de mærkes både i lænden og hele maven. Men som sagt det er en svær smerte at beskrive – og jeg vil jeg lige sige, at selv om mange siger at det er en smerte man glemmer så er det altså ikke lykkedes mig, og det er ikke for at skræmme nogle, og jeg havde endda en nem 1.gangs fødsel.

Pia 34+5

Anonym
    Gæst

Jeg kunne have skrevet det indlæg også. Lige nøjagtigt ALT hvad du siger er jeg enig i. Jeg er så obs på alt, og jeg kan mærke at jeg tager lidt lettere på tingene nu, fordi jeg ved, at hvis en fødsel går i gang, så er det helt ok nu… Førhen skulle vi jo gerne havde de små til at være derinde til det sidste, og det er jo faktisk nu!!!

men ja, er der nogen der kan fortælle erfaringer med, hvordan deres fødsel startede, hvilke tegn havde i, hvor starter smerterne, hvilke slags smerter… Hvornår er det snydeveer og hvornår er det rigtige veer…

Jeg spørger personligt fordi min kæreste har så mange julefrokoster inden for det næste stykke tid, og selvfølgeli er han obs på ikke at være stangstiv til dem alle for jeg vil jo gerne have muligheden for en “normal” medhjælper på fødestuen. Omvendt vil jeg jo heller ikke ringe efter ham hvis det er falsk alarm, hvis I forstår!!!?!

mange knus og kan vi ikke godt begynde med det ve-støv nu!!!! 😉

barnnr01 36+6

tulle3mortulle3mor
    Medlem

Mine veer starter som “plukveer”- altså hvor maven bliver hård. Men selve smerterne sidder, på mig, i lænden. Simpelthen som en god gang mens.smerter, men hvor de kun er der i jag samtidig med at maven bliver hård. Efterhånden som veerne tager til, så breder smerten sig til et bælte hele vejen rundt.

Jeg blev sat i gang med den nummer 1, og da jeg fik veer med nummer to, var jeg faktisk i tvivl og måtte ringe og forhøre mig hos en veninde:-) 3. gang var jeg dog ikke i tvivl, kun om det ville udvikle sig eller gå i sig selv.
    Det er rigtigt at man udemærket godt ved hvornår man har veer,
    men for de fleste (incl. mig selv) så går der altså bare lige nogle timer før de er rigtig slemme, og hvor man så kan sige at: “nu VED jeg, det er veer”
    Men man skal selvfølgelig heller ikke reagere på sine veer (altså ringe til fg osv.) før de er regelmæssige, og når veer er regelmæssige så er man også nået det stadie hvor man IKKE er meget i tvivl længere:-)

Ja det er i hvert fald de erfaringer jeg har gjort mig. Andres veer kan jo starte i selv maven, og som en anden skriver: Alle andre steder også.. Det er åbenbart meget individuelt fra kvinde til kvinde, hvor smerten sætter sig:-)

Men igen, for langt de fleste så ved man godt når det er rigtige veer. De kan bare være svære at føle sig sikre på lige i starten. Men i starten skal man jo heller ikke reagere..
    (Og ja, så er der selvfølgelig undtagelserne: Dem der dårligt mærker veerne, og bom så har de født, inden de har net at få sig selv med). Så det gælder vel i bund og grund om at lytte efter sin krop.

Håber i kunne bruge det til noget..

Knus Tulle (på besøg fra januar 07)

Anonym
    Gæst

Mine veer startede om aftenen kl. 22 og føles lidt som om, at jeg var ved at få et maveonde. Kan huske, at jeg sagde til min mand, at endten var jeg ved at få dårlig mave eller også var jeg ved at få veer (var i tvivl)… gik i seng. De første 3-4 timer var smerterne ikke værre end jeg kunne hvile/småsove lidt for dem – og blev mere og mere sikker på, at det var veer, da jeg jo ik´ skulle på wc. Stille og roligt tiltog det i styrke, men det var først tidligt morgen, før jeg ikke mere kunne ligge ned for dem og stod op.
    Da jeg stod op, tiltog veerne lidt mere i styrke de næste par timer og derefter tiltog de ret kraftigt og blev hurtigt meget regelmæssige. Nogle veer var så kraftige og lange, at jeg blev bange for dem – men pludselig var den jo alligevel ovre og så var de næste ik så slemme. Fødte kl. 14.08 (1. gangs efter 16 timer med veer, hvoraf de første ca. 7 timer ik var så slemme.)

Et godt råd jeg fik fra jordemoderen: Når du får veer – eller det du tror er veer – så læg dig ned og tag et hvil. Såfremt det er snydeveer vil de gå i sig selv igen og du undgår unødige smerter. Såfremt det er rigtige veer, så skal de nok fortsætte og tiltage i styrke selv om du hviler/sover… og derfor er det godt, hvis du kan nå at hvile lidt – for kræfterne skal du jo nok få brug for!!!
    Så det er mit bedste råd… uanset hvor gerne du vil føde her og nu… så læg dig alligevel ned og hvil når der kommer veer.

Lyder sikkert tosset, men er vildt misundelig på jer, over ikke selv at skulle opleve at have veer igen og gå i fødsel… gjorde det gerne igen, selvom det selvfølgelig gør hamrende ondt 😉
    Skal have planlagt kejsersnit.

Knus Karina 35+0

Hej Pernille
    Som du jo ved følges vi ad hvad angår termin, og jeg har præcis de samme tanker som dig. Så jeg har også spurgt en jordemoder om hvordan man kan mærke det er veer, her fik jeg også svaret, at det kan føles som mens. smerter, samtidig med at maven bliver hård og så selvfølgelig med regelmæssige intervaller. Jeg mærker også grundig efter hver gang der er noget der “værker”, men ak, der sker ikke noget. Jeg tror desværre vi må væbne os med tålmodighed, så skal de små pus nok komme ud når tid er. Meeen pu ha hvr er det svært at vente.

KH
    Birgitte (37+2)

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.