“Sovende” finger

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 “Sovende” finger

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    per0412per0412
    Medlem

Ja kender det så udemærket, og har også fået samme forklaring af min læge. Vågner dog ikke op af smerter, men gu er det ubehageligt.
    Men der er altså også noget der hedder carpaltunnelsyndrom hvor nerverne bliver afklemt, og det tror jeg er værre!! Så måske det er det du lider af??
    Mvh Pernille 37+1

Anonym
    Gæst

Er der andre der kan vågne i løbet af natten med følelsen af at have knuet fingerne så hårdt sammen at de sover og har ondt i (finger) leddene? (Jeg vågner faktisk mere ved det end turerne til toilettet)

Min læge siger det er væske i nakken der går ind og trykker på nerverne, men det må jeg ærlig talt sige jeg ikke helt tror på.

Heidi 35+2

Hejsa.
    Jeg kender det også. Vågner også om natten med meget ondt i fingerleddene og kan næsten ikke bruge hænderne om morgenen, fordi de gør ondt og føles mærkeligt. Det er som om, der ikke er kræfter i fingrene og kan ikke styre dem ordentligt. Op af formiddagen bliver det så bedre. Jeg har tænkt, at det måske bare er væske i hænderne? Sig til hvis nogen har et godt råd, hvad man kan gøre, da jeg kan mærke, at det bliver værre som ugerne går…
    Hilsen mig.

Anonym
    Gæst

Det lyder da ikke rart. Jeg kender slet ikke til det må jeg jo så med glæde sige, men har da lige i aften i “Lægens Bord” på DR1 hørt at graviditet godt kan være årsag til Carpaltunnel-syndrom. Hold øje med det, for det skulle jo ikke så gerne blive værre eller kronisk!!!

barnnr01 36+6

Anonym
    Gæst

Hej…
    Vil bare lige sige, at det godt kunne være carpaltunnel-syndrom… MEN selv om det er ubehageligt, så vil jeg lige skynde mig, at berolige med, at så længe carpaltunnel-syndrom er betinget af graviditet, så er det altså ikke noget der går hen og bliver kronisk!!! Der er ikke frygtelig meget at gøre ved det under graviditeten, men det forsvinder af sig selv igen efterfølgende.
    Knus Karina 35+1 udd. massør og idrætsskadeterapeut.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.