Godt råd i bedste hjemmet stil – Når I pakker tasken, så husk lidt godt til manden.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 Godt råd i bedste hjemmet stil – Når I pakker tasken, så husk lidt godt til manden.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg er ved at pakke tasken til min forestående fødsel. Det er min tredje fødsel. Jeg husker altid at pakke lidt godt til min mand, såsom drikkevarer, kiks, chokolade og et blad. Denne gang bliver det nok til et SUDOKU. Det har han tidligere haft så meget fornøjelse af, når fødslen er godt igang. (ønsker ovenstående oplæst af De sorte spejdere).

Pjat til side, det har faktisk været rart for ham, specielt første fødsel, hvor jeg lå på en briks i 8 timer, mens jeg udvidede mig. Så herfra mig skal bare lyde dette råd.

Er der andre der har råd til, hvordan man gør det rart for sin mand, vil jeg gerne høre det.

Menriette

stunse30stunse30
    Medlem

Hej Menriette!

Altså, jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at den bedste måde, hvorpå jeg kan gøre det rart for manden, er ved at gøre det rart for mig selv! – Dét, der betyder mest for ham, er at opleve, at jeg gør det godt for mig selv (tænker på mig selv), og han har ingen forventninger om, at jeg også pakker til ham 🙂

Kh
    Stine

jvipperjvipper
    Medlem

Hejsa
    Min indre rødstrømpe kæmper en vild kamp for ikke at hidse sig op, når emnet kommer til taskepakkeri og “underholdning til mændene”. Jeg er sikker på, at min kæreste selv kan pakke de ting, han mener, han får brug for. Og som Stine også skriver, så tror jeg også, at han er allermest interesseret i, at mine behov bliver dækket under hele fødslen. Hvis han skulle gå hen og kede sig undervejs, så stoler jeg på, at han kan aktivere sig selv – eller sagt med andre ord: det skal jeg ikke have sørget for.

Ja, I må undskylde min lidt skarpe tone…min kæreste ville føle sig kastreret, hvis jeg pakkede legetøj til ham.

Mange hilsner fra Vibeke

Anonym
    Gæst

hihi. ingen rødstrømpe ophidselse her..;o)
    jeg har pakket en bog og tandbørste til manden.
    resten må han købe i sygehus-kiosken, hvis han mangler noget.

KH. jeanet 38+6 (nov-term)
    og undskyld jeg lige blander mig på jeres side..

Anonym
    Gæst

Jeg må nok give Vibeke ret; jeg tror altså godt at mændene selv kan finde på noget, det er trods alt os der ligger dér og har ondt osv., så jeg synes absolut ikke, at det er vores opgave at underholde mændene:-)

Anonym
    Gæst

Jeg må indrømme, jeg har aldrig haft noget med til manden.
    Jeg tror heller ikke han har haft behov for, men hvis må han altså selv sørge for det.
    Jeg har altid først fået pakket mine egne ting når veerne er startet – og det bliver nok ikke anderledes denne gang 🙂

Heidi 35+

Anonym
    Gæst

Sidste gang tror jeg vi havde pakket en tandbørste, en deo og en ny t-shirt til manden… og måske et æble i farten 😉
    Tror det bliver noget lignende denne gang.
    Såfremt han vil have læsestof eller andet med, ja – så må han selv sørge for det.
    Knus karina 35+1

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.