Andre der også stadig SLÆBER sig på arbejde?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 Andre der også stadig SLÆBER sig på arbejde?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    thiemer06thiemer06
    Medlem

Øv hvor har jeg bare ondt af mig selv her til morgen… Har sovet ELENDIGT, været oppe 7 gange pga af de oblikatoriske tisseture og krampeanfald 🙁 Foran mig ligger nu en 7 timers arbejdsdag i vuggestuen og jeg kan altså næsten ikke finde kræfterne til at slæbe mig derud!
    Stopper først på næste fredag – og det synes jeg er fuldstændig uoverskueligt! Jeg er i et konstant dilemma med mig selv over om jeg burde sygemelde mig og bare sk… på at de andre så får inddraget fridage og pålagt ekstra timer ( det er virkelig skøjt med personale for tiden) eller om jeg bare skal tage mig sammen og sige at det da er meget godt at holde sig i gang???
    Jeg fejler jo som sådan ingenting, har ingen plukveer, smerter eller lign. men er bare TRÆT, TRÆT, TRÆT!!!
    Det er super hårdt med en treårig der venter hjemme og gerne vil lege med mor når hun kommer hjem fra arbejde, når det eneste moren tænker på er hvornår hun mon kan kravle i seng i aften og forhåbentligt sove godt (yeah right?!?)….
    Nå men det var min klagesang herfra morgenstunden af – øv det bliver en lang dag!

Hilsen Kathe 34+1

Anonym
    Gæst

Hej Kathe.
    Hvor har jeg bare ondt af dig, du har det godt nok ikke nemt. Og der er heldivis kun 1½ uge tilbage. Kan godt forstå du overvejer at sygemelde dig. Er det noget med at du ikke består praktikken hvis du sygemelder dig?? Kan du ikke snakke med lederen der hvor du er? Kan de ikke se på dig at du ikke har det så godt eller hvad??
    Der er en lys for enden af tunnelen, og den er ikke mange arbejdsdage væk længere. Håber på det bedste for dig.

Knus Mia 36 + 2

Anonym
    Gæst

Uh, stakkel, det lyder godt nok som en rigtigt hård omgang. Træthed er næsten endnu værre end diverse smerter, fordi man så starter uden overskud overhovedet og derfra kan det gå ned ad bakke.

Jeg er selv delvist (efter eget ønske) sygemeldt pga. bækkenløsning og møder på arbejde en halv dag om ugen + arbejder lidt herhjemmefra. Selvom jeg sjældent synes det er særligt sjovt de dage, jeg skal afsted, så er det nu alligevel meget rart at komme ud i verden og se noget andet. Når barnet er født skal jeg tidsnok lukke mig ind i min egen lille verden af søvnmangel, amning og bleskift.

Måske kunne du få lov til at arbejde på lidt nedsat tid de sidste dage? Der er jo ingen der får noget ud af, at du er totalt udmattet – hverken dig, bebs, din familie eller de børn, du passer. Ellers skulle du måske tage en enkelt dag eller to, hvor du sygemelder dig og får sovet igennem og fyldt reserverne lidt op, så du kan holde den sidste uge. Man skal ikke undervurdere de helende egenskaber i en god formiddags søvn uden barn, mand eller andet til at forstyrre sig, efterfulgt af et *langt* varmt bad og en time i sofaen med en god bog eller film. Og i din situation lyder det som om det er alvorligt tiltrængt!

thiemer06thiemer06
    Medlem

– Mange tak for de søde tanker og medynk, det var lige hvad jeg havde brug for *SS*.
    Ved endnu ikke hvad det ender med, men det der med at arbejde på nedsat tid er i hvert fald ikke en mulighed – øv!

Hilsen Kathe – som nu vil finde sin seng…

Anonym
    Gæst

Jeg må sige, at jeg på det punkt har ret ondt af mig selv, da jeg også først går på barsel 4 uger før. Da jeg har termin 31/12, bliver det så til d. 1 december. SUK 2½ uge endnu!

Mit arbejde er ikke belastende rent fysisk, men min dag er ligeledes ret booket med en 2 årig og 3-4 timers transporttid hver dag til/fra arbejde. Jeg afleverer på cykel hver morgen og er først hjemme igen kl 22. Jeg er SÅ træt og trænger SÅ meget til at smække fødderne op i sofaen og lave absolut ingenting!

Rent fysisk er det ikke godt for min krop, det er jeg slet ikke i tvivl om, men på den anden side, rent psykisk, så tror jeg det er skide godt. Man kan allerede mærke, at dem, der har gået længe hjemme, de er ved at være trætte af at vente og den sidste tid kan føles som et rent ventehelvede. Jeg glæder mig sindsygt til jeg går på barsel og jeg håber ikke på at føde et minut før tid, for jeg skal rigtig slappe af og hygge mig den sidste tid.

Kh Marie – en lidelsesfælle :o)

Anonym
    Gæst

Har ondt af dig, ven!!!
    Håber du får sovet godt i nat. Ikke noget at sige til at du er træt… men husk lige, at tænke over om din blodprocent er høj nok eller om du kan mangle jern.
    Kan slet ik forestille mig hvordan man kan gå på job i en vuggestue helt ind til 4 uger før temin. Gik jo selv af 9½ uge før termin… og passede faktisk kun 2 “store” børn på 2 år den sidste tid… men det var hård nok – specielt psykisk for mit vedkommende, men også rent fysisk da det var hårdt at komme op/ned fra gulvhøjde 😉 og fik plukveer når vi gik tur og sådan.
    Ville absolut ikke kunne have fortsat så længe som dig, selv om jeg ikke har bækkenløsning eller lign. men det ER hård, at have med små børn at gøre også når man gerne vil være en god mor, når man har fri.
    Syntes du skal snakke med din læge om en sygemelding, hvis det bliver for uoverkommeligt… og så må de andre bare finde ud af at tage slæbet – det er IKKE dit problem!!! Det er jo kun fordi du er under uddannelse, at du ikke kan gå af før… såfremt du var uddannet pædagog, gik du jo af 8 uger før, så jeg syntes du har været meget sej.
    Knus Karina 35+0 (puha, tænk hvis jeg havde 1 uge på arb. endnu)

Anonym
    Gæst

ja hvis du er så brugt, ville jeg da ikke tøve med en sygemelding, hvem takker dig for at slæbe dig på job hverdag……ingen vel?
    og der findes vel nogle vikarer de kan kalde ind hvis det kommer til at knibe…. du skal huske at passe på dig selv, det bliver jo ikke lettere de sidste uger.og du har altså brug for at slappe af….
    det lyder nærmest som om jeg presser dig, det var ikke meningen.bare husk at passe på dig selv ikk?
    knus herfra
    dorte 36+2

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.