Skal vi tage update på vores tilstand:

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2006 Skal vi tage update på vores tilstand:

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 33 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Navn: Aino (barnnr01) i dag: 36+4

Har været til tredje JM tjek i dag. lillefyr er skønnet til 3000 g. Har vendt sig men står ikke fast, så det er liggende transport til OUH hvis vandet går.

Jeg har taget ca. 13-14 kg på.
    Har de ondeste skambens-smerter når jeg rejser mig fra liggende/siddende til stående/gående, så jeg er ved at være ret træt af det her gravid-halløj…

Vi er klar med alle beby-tingene og venter kun på veerne nu!

håber i skriver med her!

barnnr01 36+4

Navn: Line (kennetline1) i dag 36+2

Var til læge tjek for 2 uger siden, og lille pigen blev skønnet til 2400g +, her har hoved hellere ikke sat sig fast, så det blir også liggende transport til Herlev, hvis vandet går.

Jeg har taget omkring 14 kg på, føler mig som en hval på to ben. har ligesom Anio mange smerter i bækkenet + MEGET vand i kroppen.. så vi krydser fingre for jeg ikke skal gå over tid.

Mit sf mål i Uge 32 var: 36 cm.

Vi skal lave børneværelse og pakke taske i morgen når manden har fri, men alt baby tøjet er vasket.

Så baby meld snart din ankomst *SS*
    Line 36+2

Anonym
    Gæst

hej.
    var til lægetjek idag, baby er skønnet til 2400g.
    jeg er den “lykkelige “indehaver af 19 ekstra kilo.
    har en smule vand i kroppen, og bækkenet / ryggen er
    irriterende ømt bare jeg laver det mindste.har heldigvis en
    mand der kan holde hus og børn til UG med både kryds og slange
    :-)hilsner dorte 35+6

thiemer06thiemer06
    Medlem

Navn: Kathe

Er i dag 33+6 og for en lille uge siden blev lillebror skønnet til at veje 23-2400 gr – altså et stort barn 🙂

Vægten? Tjaaa??? Har indtil nu haft succes med at undgå den, men mon ikke der er røget omkring 12 kg på? – Og det skal så måske nævnes at jeg ikke har én dråbe ekstra vand i kroppen..

Mit blodtryk ligger en smule højt, sidst var det 130/85 – men det er ikke noget jeg mærker til…

Hvis jeg skal brokke mig over noget så er det det faktum at jeg HVER dag slæber min kæmpe vom på arbejde i en vuggestue, og kan se frem til at gøre det i yderligere 2 uger 🙁 – ØV det er surt at være studerende nogen gange!

Glæder mig ellers til at blive mor igen og er efterhånden også klar til at forsøge at føde igen 🙂

Hilsen kathe

Anonym
    Gæst

Mia (clarabelle)

Er i dag 36 + 0 Vægtscannet d.d og blob vejer ikke mindre end 3317 g. Så det er en kæmpe jeg bærer rundt på.

Vægten tjaaa det gik ellers så fint, havde indtil for 1 uge siden kun taget 4 kilo på, men siden har jeg fået MEGA meget vand i kroppen og det har så kostet mindst 4 kilo ekstra. Øv. Men det er der jo ikke noget at gøre ved.

Mit BT er fint 130/80 Så jeg klager ikke.

Jeg har frygtelig ondt i mit skamben…Av for pokker da, kan knap nok vende mig om natten og det at komme op og tisse er meget svært. Men render da 2 – 3 gange i løbet af natten. Ellers tror jeg egentlig jeg har det meget godt, eller så godt som man nu kan have det. Alle de skavanker man har som gravid har jeg en del af, og den gider jeg ikke snakke mere om :-)) Spild af tid. Hehe
    Knus Mia 36 + 0

Anonym
    Gæst

For en uge siden skønnede min jordmoder at barnet vejede 2900. Hovedet stod nu fast, hvilket det ellers ikke gjorde hos lægen 4 dage tidligere.

Jeg selv har taget 19 kilo på, og håber at en god del er vand 😉 Har haft vand i ben siden Juli og meget i hænderne de sidste par uger.

Klarer mig ok gennem bækkenforandringerne med yogaøvelser. Faktisk havde jeg tidligere i graviditeten problemer med at ligge på ryggen, men det går rigtig godt nu og iskiassmerterne er væk. Så snart noget melder sig strækker jeg ud. Rart at kunne gøre noget ved det.

Glæder mig som et lille barn glæder sig til juleaften. Kan snart ikke vente med at få den lille at se. Og se om det er en pige eller en dreng.

Kathrine (36+3)

karen1704karen1704
    Medlem

Ja, jeg sidder sgu’ og bliver helt urolig for lillemanden. Var til jordemor i fredags hvor hans vægt blev skønnet til 1800 g. (er i uge 34) JM sagde godt nok at han er lidt lille, men stadig indenfor normalen. Men udfra jeres beretninger synes han pludselig MEGET lille, og ikke særlig normal. Er der mon andre der bærer rundt på små babyer?
    Ellers går det fint med min vægt og helbredet – har taget ca. 11 kg. på, har ingen vand i kroppen eller slemme smerter (7-9-13), kun lidt besvær med at få sko på, vende mig i sengen o.s.v. Glæder mig til at se hvad de næste 6 uger kommer til at bringe?

Anonym
    Gæst

Navn: Karina er idag 34+5

Har taget ca. 10 kg. på, hvoraf noget nok er væske, da jeg døjer med ødemer i hænder og fødder og når det er slemt også lidt op af armene.
    Sidder lige nu med den vildeste halsbrand, der bare ikke vil aftage øv 😉

Blev scannet i uge 32. hvor baby vejede 2074 g. og skal til læge/scanning på fredag… regner med at baby vejer ca. 2500 g. men nu må vi se.

Da jeg skal have kejsersnit er der jo ikke helt så lang tid tilbage, så jeg stresser lidt over alle de ting jeg gerne vil nå inden… håber ikke at jeg går igang før tid – det har jeg slet ikke tid til 😉

Knus Karina 34+5

BettebasseBettebasse
    Medlem

Hejsa,

Jeg er 37+3 henne og baby blev i sidste uge skænnet til 3200 gram og har et synfysemål på 38 som er højt.
    Jeg har problemer med at sidde oprejst fordi han presser så meget på mine ribben.
    Jeg har taget 20 kg på nu, øv øv men er ved at være ligeglad, vil bare have ham ud.
    Har ondt i synfysen, tisser 3 gange om natten og kan næsten ikke komme ud af sengen.
    Er helt klar til at føde, har pakket og gjort klar.
    M.v.h. Bettebasse

Hej alle.

Jeg er i uge 33+5. Har gået til nogle kontrolscanninger fordi de mente lillesøster var FOR lille. Det er hun så ikke, lille ja, men ikke for lille. Pyha! Var til scanning for en uge siden hvor hun blev skønnet til 1974g.
    Jeg har taget 4 kg. på. Og kun en meget lille smule vand i kroppen.
    Min bækkenløsning bliver værre og værre for hver dag der går! Det er et mareridt denne gang. Må vække kæresten om natten, for at han kan hjælpe mig med at blive vendt i sengen. Derudover har jeg plukveer hele tiden, som nu er begyndt at trække om i lænden… Herligt!! ;o) Og selvfølelig tisser jeg også konstant!
    44 dage til termin, og kan næsten ikke vente længere!!!
    Knus Eva 33+5

Anonym
    Gæst

jeg er 33+5 idag og baby er blevet skønnet til et par kg.

Jeg har ikke rigtig nogle gener sådan fysisk men psykisk er det godt nok hårdt at være gravid synes jeg. jeg har bare (og har haft det hele graviditeten) de vildeste humørsvingninger. Det er hårdt. Og har desværre været ved at koste mig mit forhold, men vi fik heldigvis rettet op på det. Pyha!

Vægten.. tja et par kg over de 20 tror jeg da at det er blevet til.

Om jeg er klar? Nej overhovedet ikke. Det eneste jeg har gjort er at købe en ny barnevogn. Jeg har mange ting fra Christian (snart 3 år) men skal altså til at tage mig sammen og komme igang. Jeg glæder mig rigtig meget men synes stadig tanken er lidt fjern om at jeg altså skal være mor igen om 5 uger!

Kærlig hilsen
    Jannie_musen 33+5

Anonym
    Gæst

Her går det super fint!!! Endelig, efter at have døjet meget med kvalme, opkast og hovedpine indtil for 2 mdr. siden.

Har ikke været til jordemoder de sidste 3 uger, men skal på torsdag (hvor jeg er 37+0), hvor det bliver spændende at se hvor stor/lille hun fornemmer at bebsen er blevet…

Jeg var til scanning da jeg var 34+0. Da vejede lillepigen 2340 gram. Da jeg skal have plk om præcis 1 uge (37+5), ender hun nok på 3000-3200 gram – måske lidt mere.

Har intet ekstra vand i kroppen (7-9-13), ingen stræmærker (endnu mere 7-9-13) og har pt. kun taget 5 kg. på. Løber derudover flere gange om ugen en tur på ca. 5 km og cykler dagligt ca. 10 km, så langt om længe er denne graviditet blevet en dans på roser.

Glæder mig alligevel meget til at få lillepigen ud og se hvad hun er for en*S*..

Knus Tine/MissTT 36+5

Anonym
    Gæst

Jeg er i dag 33+2 (rosinen i pølseenden) og var til JM for en uge siden, hvor alt så fint ud, symfysemål = 33 og fosterskøn = 22-2300. JM siger det bliver en kæmpe basse, men det gjorde de også sidst, hvor de skønnede 1,1 kg forkert, så jeg tager det med et gran salt.

Jeg har taget 8 kg på og døjer ikke med vand i kroppen. I stedet er der tiltagende ømhed i bækken/ballerne.

Jeg har bestemt ikke travlt med at få lillebror ud. Jeg går først på barsel 4 uger før termin, så jeg vil gerne have tid til at slappe af og få gjort klar. For mig har den sidste tid altid været den sødeste ventetid trods kroppens tiltagende skavanker! Med barn på 2 og arbejde, er der ikke så meget tid til at tænke så meget på det nu.

Kh Marie

brynaldbrynald
    Medlem

Hej med jer
    Er i uge 35, har taget ca.15 kg. på og baby blev skønnet til ca.2100 gr. d.2/11.
    Har ingen specielle gener andet end at jeg føler mig meget tung om aftenen og det hjælper bestemt ikke at have en 3-årig i huset, som ikke vil i seng om aftenen.
    Børneværelset er stadig fyldt med flyttekasser, men jeg skal nok nå at få gjort lidt klar inden d.12/12, hvor jeg skal have planlagt kejsersnit.
    Er meget spændt på ks og glæder mig til at se baby. Har på fornemmelsen at det bliver en pige.
    Knus fra Jane

MABONIMABONI
    Medlem

Løber – skrev du virkelig at du løber??????????? Jeg er målløs! Nu har jeg godt nok også fornøjelsen af en bækkenløsning, og har flere oplevet at blive overhalet af en blind mand med stok – så langsomt bevæger jeg mig rundt pt! Så at løbe er fuldstændig utopi!

Super flot!

Knus Maria 36+4

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 33 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.