Hjælp til lagkagen med nutellaskum

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 Hjælp til lagkagen med nutellaskum

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

Jeg kan ikke huske hvem det var der snakkede om den lækre lagkage med skum lavet af fløde og nutella. Jeg har lige prøvet at lave det, men det blev altså noget underligt noget. Hvordan laver jeg skummet og det skal været en udpenslende beskrivelse :0)

Knus Inge Lise

SaniasSanias
    Medlem
    Anonym
    Gæst

sarah.. var det ikke dig der havde lavet den?
    Jeg ville også gerne kave den til lillebrors 2 års fødselsdsag…
    Der var da ikke makroner i??

Knus Sille

SaniasSanias
    Medlem

Det er samme opskrift. Så dropper man bare fyldet.

Ellers google nutella lagkage

Jeg bliver altså lige nød til at spørge om du piskede flødeskum og nutella sammen på engang eller om du gør som der står i opskriften, først piskes flødeskum og så vendes nutellaen i flødeskummet?. Jeg piskede det hele på en gang, men det blev aldrig skumagtigt. jeg syntes det blev noget underligt “grumset” noget, men det smagte fint. Den “grumsede” masse smurte jeg ud på lagkagebundende, men jeg syntes altså at der var lidt nok. Jeg puttede markroner i og hindbær det kan anbefales.
    Lagkagen var god, men det var ikke en kæmpe succes.
    Tilgengæld er lagkagen med jordbærskum altid et hit her hos os, men sådan er vi jo så forskellige :0).

Knus Inge Lise

Anonym
    Gæst

Altså bare uden fløde og sådan, nogle der har en god opskrift?? Bassens mave er nemlig gået helt amok, så nu står den på ingen mælk og FLØDE i nogle dage. (Æv, for jeg er vild med flødeskum og havde tænkt på at lave nutella-lagkagen… :(( )

Cristina 19+2 – nu græsenke indtil fredag

JuhulieJuhulie
    Medlem

hva med at lave en af marengs eller kransekage? Men ellers kan du prøve på google at søge på “lagkage mælkeallergi” så kommer der helt sikkert nogle forslag.

Kh Julie
    ps. Det er fredag før du aner det 😉

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.