helt syge bjerge af arp

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 helt syge bjerge af arp

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    JuhulieJuhulie
    Medlem

hej!

vi havde lige hyggemorgen på køkkenbordet i en solstråle. Først blev Daniel gjort ren fra top til tå, og så var det Lærkes tur bagefter. Til min skræk opdagede jeg, at de begge havde fået arp igen. Daniels kunne redes ud nærmest i 1 “behandling”, men Lærkes er gammel og tyk og jeg blev virklig forfærdet og bebrejdede mig selv en hel masse med det samme – sådan at forsømme mit barn på den måde!!

Fakta er jo at selvom jeg tit sætter hår på hende og nusser hende i håret – så husker jeg ikke hvornår jeg sidst har kigget hende i hovedbunden fordi håret nu er blevet helt tæt ,og hendes hår er så glat, at det sjældent bliver filtret, så i stedet for at tage kampen om kammen om morgenen, kommer hun tit afsted uden at blive redt – og det giver jo selvfølgelig arp i længden – jeg havde bare aldrig skænket det en tanke!!

Lærke holdt stand i 20 minutter, hvor hun blev redt med babykam i hår, der var sprayet med babyolie og hovedbunden kom langsomt frem under flagerne, ildrød. Med et bad som belønning er vi stadig rigtig gode venner, men der er jo også en del arbejde tilbage “på toppen”, så det er ikke så tosset at være.

Jeg har simpelthen så dårlig samvittighed nu, æv æv æv.

marabou4marabou4
    Medlem

Jeg opdagede også arp i Jeppes hovedbund den anden dag, og det er vel også kommet fordi han har langt hår og aldrig bliver friseret. Han får sjældent vasket hår, men nu skal det være anderledes, for det er sgu ikke lækkert at se på.
    Nu er Jeppe blevet korthåret, så fra i morgen starter behandlingen også herhjemme!!

Du skal ikke have dårlig samvittighed Julie!!

Babyolie på spray? er det noget man kan købe, eller har du selv hældt det på sprayflaske?

Anne

JuhulieJuhulie
    Medlem

Den er fra natusan, tror jeg har købt den i brugsen engang. Det er ikke nær så fedtet som “rigtig” babyolie, så det trænger hurtigere ind. Jeg bruger den til babymassage af Daniel eller hvis Lærke har vildt tør hud på benene, og nu altså også i håret – det fungerer rigtig godt og er nemt at arbejde med. Lærkes hår blev iøvrigt bare RIGTIG lækkert af behandlingen og så bagefter bare skyllet i badet i rent vand, tror faktisk det ku’ være en super hårkur… hmmm.

Nu har jeg luftet unger og hund, hvilket er meget dumt, når man har sådan en fod, som jeg har for tiden, men luften var bare så dejlig og det hjalp på samvittigheden

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.