termostøvler

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Mejse2006Mejse2006
    Medlem

vi er gået fra gummistøvler til termostøvler her. Selv om Thors motorik ikke er verdens bedste kan han sagtens løbe i sine, så de er ikke så ringe endda 😉 De er godt forret og sidder faktisk godt fast på foden.
    De får også alm støvler med i inst. nu. Jeg henstiller til at de bruger de alm støvler mest, og det gjorde de sidste år uden problemer. Så sig det til din dp, jeg er sikker på at hun vil gøre det du ønsker.

knus
    Majken med børnene med de mange støvler…

JuhulieJuhulie
    Medlem

Lærke fik IKKE gummistøvler som ventet til sin fødselsdag og nu skal vi ud og købe. DP fisker efter termostøvler, men jeg vil ikke have, at hun går lange ture i dem, bare fordi de er nemmere at få på. Skal jeg købe alm. gummistøvler med en god sok og sål eller termostøvler, og hvordan sikrer jeg mig, at det er de vandtætte vinterstøvler, der vil blive brugt, når det ikke lige er til at hoppe i vandpytter med? Og hvor tunge er termostøvler efterhånden? De sidder ikke godt nok fast i forvejen og fødderne kan ikke ånde (det gælder jo også for gummistøvler), men hvis de så også er tunge at lege i…. hmmmm…

hvad siger I andre?

Julie – mor i vildrede

Jeg har en fantastisk dygtig “skodame” der hvor vi ligger alle vores skopenge. Hun fraråder termostøvler til så små børn som vores. De er meget tunge og klodset og der er ingen støtte overhovedet i dem. Emma får først termostøvler til næste vinter og KUN til legepladsen, når det er koldt og sjappet og sjasket. Min holdning er, at hvis man køber nogle gode vinterstøvler så kan de også godt holde til de vintre vi har her i Danmark, hvis de bliver behandlet ordentligt med imprinering (sikkert stavet forkert).
    En anden ting er, at det da også stadig er for varmt i vejret til termostøvler endnu. Børnene vil da dø af varme i dem nu. Jeg ville købe gummistøvler og så store at hun kan have en termosål i og evt. en ekstra sok.
    Det var min mening, der er sikkert andre der har en anden mening :0)

Knus Inge Lise

Anonym
    Gæst

Vores (tidligere, snøft..) dp sagde at gummistøvler kun var gode i forår og efterår… Om vinteren er de for kolde og om sommeren for varme. Og som du selv er inde på, sidder de enormt dårligt på fødderne. Sebastians gummirøjsere er nu for små og han får ikke nye før til foråret! Så må de sige noget i vs, men de får dem ikke! Han har i forvejen en lille, smal fod og skal ikke gå en hel dag i dårligt fodtøj.. 🙂 Han må hoppe i vandpytter i vinterstøvlerne og så må de tørre over natten, hvis de bliver våde.

Cristina 19+6 og Sebastian, to år i morgen! :o)

Anonym
    Gæst

Hvordan går det med foden?

JuhulieJuhulie
    Medlem

jo tak, det går da bare supergodt. Jeg kan faktisk næsten støtte på foden nu, så den har ikke været forstuvet, men der er blåt mærke midt under hælen, på begge sider af achilles og en rigtig grim en under indersiden af anklen… men hævelsen er snart væk og idag er kroppen ikke helt smadret som igår, så helt ærligt, så jo… det GÅR faktisk supergodt, alt taget i betragtning 🙂

læser lige videre om støvler, I har bare været hurtige allesammen, tak!

JuhulieJuhulie
    Medlem

Så, nu researchede jeg gummistøvler og termostøvler og nye undersøgelser på området og i morges talte jeg med dp-mama om fodtøj i vinter og det er altså bare fedt at have et så godt forhold til dp, at man ikke skal vælge ord med omhu uanset hvor meget elefant man kan være i en glasbutik. På forhånd var jeg stadig ikke tilhænger af termostøvler med mindre de var letvægt, og jeg har ikke 550kr til fodtøj, der kun holder i 4 mdr. og samtidig er sekundært. Vi blev enige om, at Karen skulle stole på vinterstøvlerne, de havde jo også holdt fint tæt indtil videre, og hvis det så er MEGET vådt eller ikke ret koldt eller der er en eller anden årsag til at gummistøvler kan være et hit, så får hun gummistøvler på med en ragsok og tyk sål i. Og som bonus aftalte vi, at de skal lege “tegne fødder”-leg, så vi kan få et fint fodaftryk på papir at shoppe gummistøvler efter. Tak for alle jeres input, her ender det altså med vinterstøvler og så alm. gummirøjser som back-up. Jeg vil gå efter nogen der kan lukkes lidt til med snøre for oven, men de ser ud til at være udsolgt i 22/23 næsten alle steder på nettet… æv.

Det syntes jeg lyder som en rigtig fin ide. Her skal Emma også klare vinteren med vinterstøvlerne.
    Hvor må det være dejligt at ha`sådan et godt forhold til sin dagplejemor, som det lyder til at du har. Vi har det heldigvis også rigtig fint med personalet i Emmas vuggestue.

Knus Inge Lise

Anonym
    Gæst

Efter min mening er termostøvler til større børn. Selvom vores børn måske ikke tilbringer mere end 1-2 timer uden for i vuggestue/dp tiden dagligt, så er det alligevel lang tid at gå rundt med tunge, klodsede støvler på.

MEN når sneen kommer, så bliver fodtøjet selvfølgelig udsat for en større belastning og børnene skulle stadig gerne have varme tørre fødder. Vi har investeret i et par støvler med goretex membran. Sådan nogle har vores store pige også brugt i sin tid og de holdte til alt – blot skulle de regelmæssigt smøres med læderfedt (fordi det var læder yderst). Vi har kastet en lille tusse efter fede Angulusstøvler (som altså har goretexmembran), men jeg har også set væsentlig billigere (og sikkert præcis ligeså gode) støvler fra mærket Dille i Dansk Supermarked.

Mvh Majens

Hej alle sammen

Det er fornuftigt at være bekymret for føddernes tilstand i termostøvler og lignende fodtøj!

Men når det er sagt, er det jo vigtigt at huske på, at det heldigvis gerne skulle være sådan, at barnet har en vinterstøvle som bliver brugt dagligt og en varmere, mere vandafvisende støvle til det rigtigt sjaskede vejr.

Hos kidsshoes.dk vil vi gerne anbefale jer termostøvlen (model Snowkone) fra Kamik. Den er ultra let og enormt bøjelig! Vi har en butik på Frederiksberg, hvor vi erfarer, at folk bliver meget positivt overraskede over netop denne termostøvle, så her burde bekymringer om vægt og stivhed i støvler høre op 🙂

Hvis barnet har en særligt bred fod, vil vi anbefale termostøvler fra Bundgaard, som også er bløde i gummiet.

Venlige hilsener

Sidsel

kidsshoes.dk

Og Juhulie – det lyder helt fint med gummistøvler med en tyk sål og varme sokker i! Det er jo trods alt ikke hele dagen i flere uger, de skal bruges. Desuden er vores erfaring i butikken at vinterstøvler kan holde til rigtig meget:

Hvis I har nogle i stof – giv dem en gang imprægnering inden og hvis i læder – husk at smøre dem med læderfedt en gang imellem så kan de holde til næsten alt!

(Lige p.t. mht. priser: Bundgaard termostøvler koster kun 299,- og kan anbefales!)

Husk at I i en støvle med tex-membran ikke skal bruge sokker i ren uld i. Tex fungerer ikke sammen med ren uld, da foden ikke kan transpirere ordentligt og det vil give svedige fødder. Fx er foret i RAP støvler med god grund kun 80 % uld netop derfor.

Venlig hilsen Sidsel, kidsshoes.dk

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.