Feberkramper – det værste jeg har oplevet!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 Feberkramper – det værste jeg har oplevet!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    anemonen4anemonen4
    Medlem

Håber alle er kommet godt over julen. Jeg har ikke været så aktiv herinde et stykke tid, for det er svært nok i forvejen at få tiden til at slå til.

Jeg må altså bare lige af med en rigtig dårlig oplevelse, som vi havde 1. juledag. Vi havde været til julefrokost og kørte lidt tidligere hjem, fordi vores lille Ida fik feber. Hun faldt i søvn i bilen, og da vi kom hjem tog jeg overtøjet af hende og lagde hende ind i seng. Jeg lagde med vilje ikke hverken dyne eller tæppe over hende, for når børn har feber, må de jo ikke have det for varmt.

Jeg gik ud for at tømme bilen for julegaver og 10 minutter efter vi kom hjem, råber min mand pludselig helt vildt op. Jeg stormer ind og Ida ligger fuldstændig stiv, øjnene stirrende tomt ud i luften, fråde ud af munden og mærkelige lyde kommer fra hende. Min mand banker hende blidt i ryggen og jeg stormer hen efter telefonen. Vi har kun en trådløs telefon, og den var selvfølgelig løbet tør for strøm. Jeg griber mobiltelefonen, men jeg har fået ny telefon i julegave og kunne ikke finde ud af at slå tastelås fra. Endelig får min mand fundet sin mobil og han ringer 112, mens jeg sidder med Ida og tårerne bare løber ned af mine kinder. Vi får at vide, at vi skal tage alt tøjet af hende og gå hen i et køligt rum. 2-3 minutter efter kommer hun heldigvis til bevidsthed igen, og ambulancen ankommer – kun med blink. Mærkeligt igen at ligge i en ambulance (blev også kørt med ambulance den dag, Ida blev født) Dvs sidste gang jeg lå på båren var med Ida INDE i maven – denne gang udenpå. Ida er helt sløv, men Falck-manden siger, at det er helt normalt. Et anfald svarer til at løbe en marathon. Jeg bliver dog glad, da Ida rækker ud efter en lille bamse, som hun får.

På sygehuset bliver Ida undersøgt, og vi får information om, hvad vi skal gøre, hvis det sker igen. De anbefaler os at blive til observation natten over. Kun 1 af os må overnatte, så det bliver mig. Næste dag vil vi så blive udskrevet efter stuegang ved 9-10 tiden. Ida får heldigvis ikke flere anfald og næste morgen er hun frisk og render rundt på gangene og leger. Dog har hun stadig lidt feber og er mega-snottet. Pga. juletravlhed og underbemanding af læger, blev vi først udskrevet kl. 15.40… Det var en lang dag.

Det blev vist også en meget lang forklaring, men jeg måtte lige have det ud. Hvis I ikke aner, hvad feberkramper er, så prøv lige at læse lidt om det på nettet, for det ville virkelig have været rart at vide, at det ikke er farligt for barnet. Vi troede jo nærmest, at hun ville holde op med at trække vejret. Det er virkelig en barsk oplevelse.

Knus fra Anne og Ida 011006

Lise6ALise6A
    Medlem

puha sikke en grim oplevelse!!! jeg fik osse feberkrampe da jeg var på vores børns alder, og det var en grim oplevelse for mine forældre. jeg håber ikk I skal opleve lille ida få flere feberkramper.
    kh lise

Anonym
    Gæst

Sikke en grim forskrækkelse.

Mange Nytårs knus til jer alle 3

ugehrtugehrt
    Medlem

Vores ældste på tre fik også feberkramper engang da han var mindre. Jeg havde ikke set det før og blev vildt bange og begyndte også at græde og troede ikke på min kæreste som var absolut sikker på det var feberkrampe for det havde han set før. Han var absolut den rolige, men skulle det ske igen, tror jeg desværre jeg ville reagere på samme måde. Kan absolut også kun anbefale at læse om det.
    Hilsen Ulla

rebekka7rebekka7
    Medlem

Det er bare en skrækkelig oplevelse. Min ældste havde det en enkelt gang, da hun var omkring 1½ år. Jeg var hundeangst, da det skete. Men ALLE – ambulancefolk, læger, sygeplejersker – var superforstående, og meget opmærksomme på, hvor rystet og bange man bliver som forældre.
    Heldigvis (7-9-13) havde hun det kun én gang – og hun er i dag 6½ år.

Lise

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.