Fastelavn

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter

Hvad skal jeres unger være??? Jeg overvejer at sy selv (det er den der kreativitet fra julen, der stadig spøger), men det må jo ikke være for kompliceret!

Any suggestions?? Til både alm. lav-selv-udklædning og sy-selv… 🙂

Cristina, bør gå i seng nu!

Mejse2006Mejse2006
    Medlem

Hej Cristina,

hvad med en løve ? jeg lavede den sødeste og farligste løve til Thor sidste år. Brugte en natdragt som skabelon og syede pels på ærmer, bukseben, og i halskraven – og selvfølgelig en hale med en dusk. Så blev han malet i hovedet og var vældig farlig. Du kan se lidt af den her: http://www.123hjemmeside.dk/ThorMagne/883542?i=8260095
    Den er let at gå til….
    Første år var Thor en brumbasse – vældig sød men ikke han var ikke tilfreds, han er her(der er vinger på ryggen): http://www.123hjemmeside.dk/ThorMagne/362593?i=5307368
    Siri-Maj skal være prinsesse eller ballerina 😉 Hun er så pyntesyg så det halve kan være nok.

Knus
    Majken

Lise6ALise6A
    Medlem

lea skal være mariehøne, det var storesøster sidste år, så den dragt kan hun passe i år

marabou4marabou4
    Medlem

måske en bi?

Hvis Jeppe var en pige, så skulle h*n klart være havfrue, men den går nok ikke.
    Måske en fisk. Eller en tegneseriefigur. Havde tænkt lidt på en smølf, men jeg synes det er synd at male min fine dreng blå i hovedet.

Det skal jo ikke være noget med for meget “udstyr” for det kan de nok ikke administrere.

Hmn…. jeg er vist ikke meget bevendt. Hvornår mon det er fastelavn?

Anne

Anonym
    Gæst

Jg ved ikke hvad vores børn skal ære, men når jeg husker tilbage på vuggetuebørnene fra de stores vuggestuetid, så synes jeg egentlig at de dragter der er de bedste i den alder er noget, de kan have på -. så at sige – uden at mærke det. Fx en organge dragt malet med tiger-striber og så en hale der kan sættes på og tages af.

Vi har sådan en heldragt i velour der skal ligne en smoking med påsyet butterfly (og den er ikke en gang ment som udklædning -oldemor har bragt den til huse… suk) Den åber jeg Elias kan passe.

Og så er der en del børn der ebliver forskrækkede over masker – ikke på sig selv, men på andre… det hensyn plejer jeg at tage til kammeraterne.

Åh det er så stort for vores med fastelav, de elsker det!

Ulla

Anonym
    Gæst

Jacob skal væe en fange. Jeg har noget stof dort og hvidstribet og det syr jeg en heldragt af og så skriver jeg på en lap hvid stof hans fødselsdato(fangenummer) og syer det på brystet. Han kan så bruge dragten i hverdag også.
    Knus Sarah

JuhulieJuhulie
    Medlem

Lærke har allerede en fin fe-stav og en sort spids hat a la busters verden Buster med selvlysende stjerner på (har mor lavet – faren fik også en, fordi han har fået et trylleflip, så jeg lavede en mere af resten til hans “assistent”). Regner med hun skal være tryllekunstner, det kan nemlig klares i en ruf dér! 🙂

Julie

ld1301ld1301
    Medlem

Gud, skal de allerede klædes ud når de ikke er ældre. Og gud én gang til – holder man virkelig fastelavn allerede i dagplejen… Hmm man kan vist godt høre Victoria på 14 mdr er mit første barn – er slet ikke inde i altdet dér:-)
    OG ja, hvad med datoen- hvornår er det nu? Måske jeg skal igang med forberedelser!!

Lene

Hej Anne

Jeg var smølf til fastalavn da jeg var lille, men tror jeg var et år eller 2 ældre end Jeppe. Nå, men ville bare sige at jeg har det kæreste billede af mig, helt blå i hovedet og med lille hvid “hale”. ELSKER det billede, tror at Vicky skal være smølf en gang inden hun bliver for stor! I år skal hun være en lyserød Care Bear fordi farmor allerede HAR købt dragten på tilbud ;o)

Knus Britt

Anonym
    Gæst

Jeg aner ikke om der bliver gjort noget ud af det i dp eller hvornår det ligger. 🙂 Jeg vil bare sy… (men spørgsmålet er så om jeg rent faktisk GØR det??!!) he he he

Jeg kan huske at min bror var skorstensfejer: en sort dragt, en høj hat lavet af pap og en dusk på en snor og så lidt sort snask på kinderne. Han var kun 9 mdr, men sååå sød!

Tak for forslagene!

Cristina

marabou4marabou4
    Medlem
    marabou4marabou4
    Medlem

Jeppe skal være en sej Rock’n Roll Skildpadde. Eller i hvert fald en skildpadde. Tænker at han kan få bluse + gamacher på i samme grønne farve (det har vi) og så sy et dejligt blødt skjold til tage på ryggen som en rygsæk. Måske bruge et af de utallige fleecetæpper vi har fået slæbt til huse.
    Andre idéer til et skildpaddekostume??

Anne, nu med ro i sindet 😉

Anonym
    Gæst

Kan være jeg låner den… 🙂

Emma skal være tiger. Vi har en tigerdragt vi har arvet.

Sveskepigen

UniMorUniMor
    Medlem

Hihi- hyggelig tråd! Var lige i Føtex i dag og så alle de fine/dyre dragter- det kom også helt bag på mig! Har ikke tænkt på fastelavn siden jeg var 10 år gammel, så det ligger langt væk! jeg skal da have spurgt om dp fejrer det. I så fald tror jeg Alberte skal være fe. Hun har allerede en lyserød fe-stav, som hun er ellevild med, og så kan den fine kjole fra julen genbruges. Så mangler der kun vinger, men der kan jeg vel fikse noget i pap/gammel nylonstrømpe og et sæt lyserøde seler. Hendes nye hjemmesko har en fin fe på siden, så de er fine nok.

Hvis jeg selv skulle være mere kreativ, ville jeg nok lave et kattekostume. Sort body og sorte strømpebukser+ hvide sko. Hale lavet af sort nylonstrømpe m. vat i og sikkerhedsnål. På hovedet en Hårbøjle købt billigt m. hjemmelavede karton-ører. Og så lyserød påmalet næse og sorte knurhår. Dét kunne være nuttet..
    God kreativ-lyst derude i de små hjem!
    Camilla

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.