Hvornår er hoste lægekrævende??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 Hvornår er hoste lægekrævende??

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ja jeg ved godt det er en vurderingssag fra gang til gang, men sønnike har fået en grim hoste efter han har snottet i et par uger.
    Så han hoster rigtig meget, både i vågen og sovende tilstand – og det lyder som om han hoster noget op (hmm undskyld detaljerne).
    DP siger at det kan vare længe sådan noget hoste og det ikke er noget at søge læge for. Jeg er egentlig heller ikke så bekymret, men har blot svært ved at vide hvornår der kan gøres noget så det lille skind ikke skal hoste sådan.
    Hvad siger I?

I øvrigt så har han været snottet on/off siden han startede i dp d. 6.8. Ikke bare lidt men meget og hun siger at sådan skal vi nok forberede os på at han har det hele vinteren, sådan har alle hendes andre børn det….
    Kan det være rigtigt at de skal snotte konstant? Er det bare sådan at være i daginstitution??

/Janni

Anonym
    Gæst

Hej Janni.
    Jeg vil få ham tjekket for en god ordens skyld.
    Jeg kan kun nikke ja til din DP ang snot gennem hele vinteren, det har mine to ældste haft den første vinter i vuggestue, efterfølgende vintre har været ok, med lidt snot næser.
    Knus fra Sarah

molly23molly23
    Medlem

ellers må du nemlig også gerne sende den til mig…

aevardk@hotmail.com

molly – der bare er i guf humør…. *gg*

Anonym
    Gæst

Hej Janni.
    har du en mail, hvor jeg kan sende opskriften?
    Knus fra Sarah

anemonen4anemonen4
    Medlem

Jeg er ikke lige ekspert på området, men har også en lille hostende pige. Hun har været snottet siden i lørdags, og har haft 39 i feber de sidste 3 nætter. Feberen er forsvundet om morgenen.

Jeg er lige kommet hjem fra lægen. Som du skriver var jeg egentlig heller ikke meget bekymret, men syntes nu, det var rart lige at få lyttet på lungerne og set på ører og hals. Her var det snot på hele linien – og hoste og feber følger bare med hos de små.

Idas dagplejer siger, at hun skal være feberfri 1 døgn, før hun må komme. Det nævnte jeg for lægen, som sagde: “NÅ, så kan de små jo aldrig komme afsted…” Så bare de ikke har feber om dagen, må de altså godt komme i dagpleje.

God bedring med sønnen :o)

Kh Anne og Ida

Anonym
    Gæst

Nå ja den opskrift havde jeg faktisk glemt, fint at du huskede det.

Vil du sende den til jannibc@post.cybercity.dk, så er du en engel 🙂

/Janni

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.