Andre der stadig bruger baby autostol endnu?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 Andre der stadig bruger baby autostol endnu?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    min1babymin1baby
    Medlem

Marius er jo ikke hel lille mere, (10 kg og ca 79 cm), men jeg har ikke skiftet hans baby autostol ud endnu med den et nummer større. Jeg synes bare han stadig sidder så godt i den lille og han er også godt tilfreds med det. Det sker ret tit at vi køre ture på 1 times tid og der falder han jo næsten altid i søvn, og så ligger han jo næsten ned og sover istedet for og skal sidde op og sove så hovedet falder forover…
    Og jeg synes jeg har hørt noget om at det er forsvarligt nok og lade dem sidde i den lille så længe hovedet ikke rager ud over???

Knus Vicky

Anonym
    Gæst

Sebastian kunne sagtens. Og burde egentlig også, for han vejer kun 8.5 kg, men han blev så sur, selv på korte ture.. Så nu sidder han altså i den næste str. stol.. Og det er altså bare meget sjovere at køre bil, når man ikke har en HYYYYYLENDE knægt med hele turen! 😉

Jeg har den lille hjemme, når Jacob kører med bilen, hvis nu det bliver nødvendigt at tage en taxa i et nødstilfælde.

Cristina

elin_melin_m
    Medlem

…vi bruger den også stadig!

Mia vejer lige knap 10 kg og er ca. 77 cm, og synes også hun sidder rigtig godt i den endnu, det kommer nok til at knibe, når det bliver med vinterjakke eller flyverdragt.

De to store kunne ikke sidde i den længere end, til de var 8-9 mdr. men de var også noget større både i længde og vægt.

Kan vi ikke bruge dem vægtmæssigt op til 12 eller 18 kg?

nå, jeg checkede lige min Britax Rømer Babysafe, den siger 0-13 kg, så jeg vil ikke tøve med at bruge den til Mia lidt endnu.

Tror det gir’ sig selv, som jeg tidligere skrev, så bliver vi nødt til at skifte til vinter pga. overtøjet, så jeg venter.

hilsen Elin

lotsofilotsofi
    Medlem

vi kan ikke bruge den længere – adam er simpelthen for lang til at være der i mere. Men var rigtig glad for vores baby römer.

Nu har vi fået en anden römer, og den kan vi trække frem i sædet, så han næsten ligger ned, og så sover han fint i den. Har virket perfekt mens vi har været på både lolland, sjælland og ved blåvand ( hvide strand ) nær esbjerg på ferie.

den store har også römer, som kan ligges ned – så de taber ikke så nemt hovedet når de sover….

Jane01Jane01
    Medlem

Vi bruger den også endnu og Marco vejer 11 kg. og er 80 cm. Han elsker at sidde i den og han ser ud til at sidde godt i “spænd”…….altså på den gode måde:-) Så der går helt sikkert nogle måneder endnu, inden vi skifter.
    KH Jane

JuhulieJuhulie
    Medlem

ja, men Lærke er heller ikke i nærheden af 9 kg. før nytår, så her passer den fint i størrelsen endnu.

molly23molly23
    Medlem

tænk de kan være i de helt små stole…. ;_)
    vi har for længst opgivet vores… tror mathias var 6 md eller sådan… han var alt for lang til sin.. ikke fordi han er en basse, men han er bare et langt siv…

så vi er gået over til den større model.. men det er jo egentligt også fint nok, så har vi jo baby autostolen til når lilleny kommer…

molly

Anonym
    Gæst

Frederikke har ikke siddet i baby autostolen siden hun var 5½ mdr.

Hun er så glad for, at kunne sidde fremadvendt, og vi har indtil for nylig haft en ekstra hoved støtte i den store autostol.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.