streptokokker????

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 streptokokker????

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    molly23molly23
    Medlem

ok hvordan er det lige med det.. vi kommer lige fra lægen og han siger mathias har streptokokker i fingeren..
    men smitter det?? nu tænker jeg mht min graviditet osv..
    eller er det en bestemt slags af dem der smitter osv??

jeg er samtidigt på behandling for både blærebetændelse og blodforgiftning, så burde det i så fald ikek dække det andet ind HVIS det nu var???

molly – med knap så sjov mathias, han kan jo ikke pege på alting mere nu det gør ondt i fingeren.. *gg*

molly23molly23
    Medlem

hehe.. jow egentligt burde han sige noget.. men her i sverige har man ikke huslæger som i dk, så man kommer ind og ud igen med det samme.. ikke noget small talk der.. og han var endda ikke svensk talende (særligt godt) så vi fattede nada af hvad hinanden sagde.. hehe..
    men jeg fattede så meget at mathias havde streptokokker og skulle i behandling. fik ingen recept med, så regner med den ligger på apoteket… (venter på manden med dankortet;-)
    men tror jeg hellere må ringe på fødegangen da jeg har haft nogle voldsomme plukveer idag, der mindede lidt om veer.. og babyen må da gerne lige vente nogle uger endnu med at kigge ud.. hehe..
    molly

Anonym
    Gæst

Uden, at jeg skal lægge hovedet på blokken er jeg ret sikker på det smitter.

Men ville lægen ikke have sagt noget når han ved du er gravid?

Når du er i behandling for andre ting kan det være de går ind og “beskytter ” så det er der forklaringen ligger, at der ingen fare er på færde.

Ellers ring til lægen imorgen og spørg

Johanne ( der sidder og ser på den flotteste buket 🙂 )

Anonym
    Gæst

Åh ja det er det der med sprog 🙁

Håber da ikke den lille bebs har tænkt sig, at komme ud lige nu.

Knus Johanne

Anonym
    Gæst

Ja, streptokokker var det ikke det der var en del snak om herinde sidste år, ved nogenlunde samme tid? Noget med at det kunne sætte fødslen i gang for tidligt og antibiotikabehandling før, under og efter fødslen??

Ikke for at male Fanden på væggen, men…

Hvordan går det i øvrigt med dine hjemmefødselsplaner??

Kh fra Cristina

molly23molly23
    Medlem

jeg havde dem i sidste graviditet… men altså der skulle ikke være så meget nu når jeg allerede er i behandling.. jeg skal når jeg er færdig tage nu prøve, og se om det er noget jeg også har raget til mig…
    har lige været inde til tjek, og der var nogle heftige plukveer der nåede op på de 60 stykker på måleren, men det var ikke regelmæssige, så der sker ikke noget ved det, skal selvfølgelig bare holde øje..

mht hjemmefødslen er det lidt røget på hylden, da jeg har fundet et lækkert sted i en anden by, hvor der både er fødekar og der er gjort meget ud af at det skal ligen et hjem så meget som muligt, så der vil jeg søge hen istedet.. så er jeg også fri for at skulle betale for en evt hjemme fødsel..

så det er målet indtil videre.. hvis jeg ikke får lov, søger jeg videre med en hjemme fødsel..

puuuh er godt brugt efterhånden… syntes det niver en del…

molly

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.