Lækker middag…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 Lækker middag…

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

Hmm, min bedste veninde og hendes mand kommer til spisning på fredag. Og kender i ikke den type veninde der bare gør alt for en og ALDRIG beder om noget igen? Nu har jeg bare lyst til at forkæle hende helt vildt og jeg har ferie så den skal bare have hele armen med hjemmelavet sorbet og det hele. Men hvad med hovedretten? Jeg mangler inspiration til noget lækkert tilbehør og kartofler.
    Vi skal have enten engelske bøffer eller oksemørbrad.. Hende mand kommer med hans vildt vildt gode sauce med soltørrede tomater og bacon, der er perfekt til oksekød!

HJÆÆÆLP hausfrau’s……. vil så gerne forkæle hende…

Line, med verdens bedste veninde.

Anonym
    Gæst

Går lige i tænkeboks

Johanne

Sacha1Sacha1
    Medlem

Hvad med at tage nogle forskellige grøntsager og putte i en hjemmelavet stanniol – pakke og krydre til med fx hvidvin eller balsamico?

Man kan fx bruge små gulerødder, små rødløg, små rødbeder, majroer, sukkerærter etc og så peppe det lidt op med friske krydderurter, fx timian. Put evt. en god smørklat ved, så bliver det ekstra lækkert.
    Man kan vælge at lave en lille stanniol-pakke til hver eller en stor til hele bordet. (Husk først at åbne pakkerne inde ved bordet for det giver en skøn duft og oplevelse af noget specielt)

En stanniol- pakke laves ved at tage 1 – 2 meter stanniol og lægge dobbelt. Put grøntsagsblandingen ovenpå og saml de korte sider sammen først. Husk at sikre dig at den er helt lukket så intet luft/damp slipper ud. Luk derefter en af enderne til og hold den anden ende op mod dig selv så du således kan putte den ønskede væske ved…. luk derefter denne ende godt til også og stil i ovnen ved 200 grader. Tiden afhænger af hvor store grøntsagerne er, men regn med ca. 1 time.

Som kartoffeltilbehør kunne du evt. lave hjemmelavede røsti af revet kartoffel, revet løg, lidt æg og revet ost. Det er super lækkert til oksekød og ideelt hvis man får sovs til for det suger væsken til sig! UHM bliver helt lækker sulten….

God fornøjelse.
    Sacha – fra september terminen

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.