Hjælp At sove til middag/formiddag

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 Hjælp At sove til middag/formiddag

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    molly23molly23
    Medlem

jeg syntes måske du skulle prøve at skippe en af lurene.. selvom hun er træt.. det hjalp en periode her da mathias var lige sådan.. nu vil han gerne igen…
    og måske rykke aften putningen lidt????
    altså mathias går i seng mellem 20-21 om aftenen… efter maden putter vi i sofaen eller leger lidt på gulvet, og falder lidt til jorden så han ikke er så vild.. derefter er det som regel ikke noget problem at få ham til at sove…
    jeg har også bemærket med mathias at han nogle gange ikke vil sove i sin barnevogn.. men hvis jeg ligger ham i hans klapvogn vil han gerne sove..

ved ikke om det hjælper…???

molly

ahlfi25ahlfi25
    Medlem

Kære medsøstre.

Jeg håber i kan komme med noget indput/ideer/forslag etz til hvad jeg kan gøre ved vores soveproblem.

Thea er meget svær at få til at sove. Ja det er først når hun “dejser” om af overtræthed vi kan lægge hende 🙁

Thea vågner ca ved en 7 tiden om morgenen. Hun virker træt om formidagen men nægter at sove.
    efter middagsmaden ved en 11.30 12.30 tiden er hun så træt at hun falder i søvn på min skulder 🙁

At lægge hende i barnevognen duer ikke hun skriger i vilden sky båden når jeg vugger den går en tur eller lader den stå stille.(desuden vil hun hele tiden op at sidde og ikke ligge ned i den)

Ringede til sp som foreslog vi skulle holde en pause med barnevong og prøve at putte hende i hendes tremmeseng.

Hvad siger i piger???

Hun kommer i seng ved en 19. tiden om aftenen (ammer hende i søvn eller huin falder udmattet i søvn på skulderen:-( )

jeg har selv tænkt på den der godnat og sov godt, men ved ik om vi skal skippe formiddagsluren (pigen er træt) eller hvad hulan vi skal.

én dag var det lykkeds mig at få hende til at sove til formiddag men jeg kunne ik få hende til at tage eftermiddagsluren 🙁

Åhh det hele er bare så træls og gået helt i hårdknude stakkels pige 🙁

LadyInPinkLadyInPink
    Medlem

Hej

Jeg hæfter mig ved, at hun falder i søvn i lodret position (op af din skulder). Mon ikke det er ørerne el. nye tænder, der driller, eftersom trykket øges, og smerterne forværres, når man ligger vandret?

MVH Lady

Anonym
    Gæst

Hmm, jeg har ikke rigtig nogle konkrete forslag til jeres problem, jeg vil blot skrive at jeg udemærket kender det med et barn der er svær at putte.
    Jeg lyver ikke når jeg siger at Kristian har skreget sig i søvn i barnevognen fra han var 2 mdr til han blev 9½ mdr ( dog med en lille pause omkring de 6 mdr), det har været en hård kamp, men sådan har han altså reageret, men han er blevet puttet uanset om han ville eller ej, for jeg vidste at han var træt.
    Og jeg har prøvet alt, ALT simpelthen.
    Jeg vil opfordre dig til at være konsekvent efterhånden, for hun kan godt snøre dig nu. Jeg har også lagt Kristian ned 30 gange inden han faldt i søvn – skrigende, men sove skulle han. Til sidst fik han lov at blive siddende, og så falde i søvn på den måde, hvorefter jeg kunne ligge ham ned. Der er vist ikke andet for end at blive ved og ved og ved, så skal hun nok lære det engang.

Nu har han lært (i forbindelse med dagplejestart), at han lige så godt kan putte sig når han bliver lagt ud i vognen, så der er aldrig vrøvl nu – men det er også først for 3 uger siden han har lært det og jeg NYDER det, for jeg har travet, vugget, gynget i timevis indtil nu.

Håber for dig at Thea snart kommer på bedre tanker.

/Janni.

JuhulieJuhulie
    Medlem

D. 7. august besluttede Lærkes mor og far (det er os) at hun ikke længere skulle have lov at trække pinen ud og vente med at komme i seng til hun selv faldt om. Det gik rimelig hurtigt fra at være sovetid kl. 22.15 (!) til kl. 20. Vi indførte nattøj kl. 19.30 og sengetid inden kl. 8. Nu vil hun selv i seng kl. 19.20 og det er ikke engang sikkert vi når at give hende nattøj på!! Jeg ved slet ikke hvad jeg skal bruge tiden til om aftenen 🙂

Mere nattesøvn betyder dog mere rod i middagsluren. Før sov hun 2-2½ time formiddag og 2-3 timer eftermiddag. Nu sover hun ca. 1 time formiddag, hvis der ikke sker alt muligt nyt og spændende, for så sover hun slet ikke. Derudover et par timer eftermiddag, men igen afhængigt af om der sker noget, der kan holde hende fra at sove (børnefødselsdag, mv.). Sover hun ikke bliver hun også mere pjevset, men vi har overbevist os selv og hinanden om at det er en periode, hvor babysøvnen erstattes af en rytme, der minder mere om vores egen. Vi ved bare ikke hvor lang perioden er…!

Jeg har prøvet at skrive “mine bedste råd” herunder, men det er så forskelligt fra barn til barn, og vi får hele tiden at vide at vores datter er verdens nemmeste baby og at vi slet ikke ved hvad det vil sige at have børn, fordi hun er så medgørlig…. så hvis noget er “bare lige” for mig, tager det måske en måned for dig. Hold ud, giv masser af tryghed, og vær kærlig men bestemt. Det er dig, der skal bestemme, de små vil gerne, men magter det slet slet ikke endnu. Måske skal hun have en bamse, en tår vand, lægges ned 323 gange, stryges på ryggen til hun sover, synges for you name it, jeg ved du sikkert har prøvet det hele, men prøv at vælge 1(!!) måde ud og overbevis dig selv om at det hér er måden – nye putteritualer og usikker mor hele tiden er ikke beroligende for nogen af jer.

Håber det ikke blev for rodet. Uanset hvordan det måske lyder, får ikke lige læst det igennem, mener jeg det hele godt! 🙂
    Held og lykke!!
    Julie

Anonym
    Gæst

Bare lige hurtigt, for jeg er på job (ingen patienter…), men jeg vil sige at sp’s råd måske er en løsning. Og så at I skal bestemme! Tag en beslutning – enten om hun SKAL sove eller ej, I skal ville det og stole på at I ved bedst.

Derudover tror jeg ikke på at vores små poder konsekvent kan undvære to lure om dagen. Måske en gang imellem, men ikke fast hver dag, med kun en lur.

Pøj pøj, Cristina

molly23molly23
    Medlem

der er bare nogle børn som ikke sover så meget som andre…
    man siger at de helst skal sove to lure til de er ihvertfald 1 år… men det er jo bare en følge retning..
    så hvis hun ikke har brug for mere, ja så er det jo bare sådan…
    ellers er det vel bare en periode hun skal igennem.. ligesom alle de andre snart også har været igennem.. om det er et tigerspring eller ej, ved jeg ikke….
    men det er ret frustrerende… idag lagde jeg mathias på hans værelse i sin barnevogn og satte søs fingers vuggevise cd på.. og tror du ikke han faldst i søvn med det samme…
    så prøv at tænke lidt kreativt.. (selv om du jo nok har prøvet alt)
    og ja måske følge sp råd???

molly

JuhulieJuhulie
    Medlem

syns jo nok at have hørt at den cd er noget så kedelig 😉

Knus

molly23molly23
    Medlem

hehe… ja men den virker sku…;-)

så noget god er den da…

Anonym
    Gæst

Har I overvejer, om hun kan have noget med ørene?? Vi havde samme problem med vores søn, men efter han fik lagt dræn sov han uden problemer…. Bare et input…

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.