Morgenfrustrationer….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 Morgenfrustrationer….

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter

Ja, så er vores nye hverdag for alvor begyndt, da Jacob er taget ned på skibet og jeg skal klare det hele alene om morgenen.

I dag ringede vækkeuret kl 05.15 (er I klar over, hvor TIDLIGT og MØRKT det er??!!!) og både Jacob og jeg har været oppe flere gange i nat, for at give sut og lægge ned igen. I bagklogskabens lys ved jeg at Sebastian ville have sovet bedre, hvis vi havde taget ham ind til os, men jeg tænkte… Vi skulle jo begge tidligt op og rode rundt, i bad og så videre, så han ville få mere ro i sin egen seng, i den anden ende af huset. Men han vågnede 05.30 og ville tydeligvis IKKE sove mere, lå bare og snakkede og kaldte i sin seng. Jeg havde ellers forestillet mig at jeg kunne nå i bad og gøre lidt klar til dagen, hvis han (som han plejer) først står op omkring kl 6. Men hvis han nu vågner 80 gange hver nat, får jeg ikke sovet! Og hvis han kommer ind til mig i løbet af natten, vågner han af vækkeuret kl 05.30, og så kan jeg dårligt komme i bad.. DILEMMA!! Og hvis han skulle sove fra vækkeuret, tør jeg jo ikke gå i bad og lade ham ligge alene i dobbeltsengen imens, for så kravler han jo ud over kanten.. 🙁 Overvejer at tage weekendsengen ind i soveværelset i nat og prøve om det kan være en løsning… Det skal det være, for ellers ved jeg ikke hvad jeg gør..

En anden ting er jo at han stadig er TRÆT, når han vågner mange gange om natten og derudover står op kl 05.30, så han vil jo bare hæææænge og så får jeg jo lavet endnu mindre og med sur dreng på armen.. Christ, for nogle hyggelige morgener vi kan få… 🙁

Nå, må hellere opsøge noget arbejde.. Måske er der nogle af jer kloge kvinder der har nogle guldkorn… 🙂

Ha’ en forrygende dag!
    Knus Cristina

rebekka7rebekka7
    Medlem

Måske kan komme ind i jeres seng bare den sidste del af natten?

Hvor langt ligger badet fra jeres soveværelse? Er der noget han kan komme til skade ved, hvis han kravler ud( trapper eller lign.?) Eller måske kunne du ha’ en babyalarm med ud på badeværelset?

Måske kan du en periode gå i bad om aftenen og klare det mest nødvendige med en ‘trucker-vask’ om morgenen?

Lise

Anonym
    Gæst

Jeg kender udemærket dine tanker omkring morgenrutinen.
    De morgner hvor min mand er i stalden ved 5 tiden, så står jeg også med hele turen selv. Mit vækkeur ringer 5.20, der er VILDT TIDLIG OG MØRKT DER – I know!!.
    Kristian sover stadig i vores soveværelse, han sover for det meste også fra vækkeuret, så jeg kan godt nå i bad før jeg vækker ham kl 6. Hvis han vågner før, får han lov at blive i tremmesengen med noget legetøj, mens jeg er i bad.
    Men for din situation, så synes jeg da det lyder som en løsning at tage weekendsengen i soveværelset en periode, for om at kan hjælpe dig, så du ved han er i “sikkerhed” mens du får badet.
    Det er også min største frygt at ligne en hængt kat på arbejdet, fordi knægten har været vågen 80 gange om natten, men sådan vil der jo desværre være nogle nætter.
    Det bliver skide hårdt og jeg har måttet sande – med mine to sygedage allerede – at det er hårdere end jeg havde forestillet mig – selvom jeg var forberedt på det værste. (I mine tanker har jeg været parat til allerede at opgive mit job fordi det bliver for hårdt, men det går jo heller ikke, når så mange andre kan klare det, så SKAL jeg også kunne…!!!!)
    Og så har vi jo kun 1 barn indtil videre – hvad skal vi da gøre når der er 2 eller 3 der knæver os…??????

Håber du klarer det alene. Du har i hvert fald en medfølende medsøster i næsten samme båd her, så vi må holde sammen.

/Janni
    /

Vi har haft samme problem om natten med sutten.. Men vi løste det ved at nærmest fylde sengen med sutter så når de vågner om natten finder de selv en sut, Malthe gør det nærmest i søvne nu. Vi startede med at vise dem at de lå rundt omkring deres hoved puder ved at føre deres hænder rundt på dem.

Det lyder totalt åndsvagt at vi fylder sengene med sutter men det sparer mig for 20 x 2 gåture til værelset..

Held og lykke med det!
    Line

Anonym
    Gæst

Sikke noget rod med det natte renderi.
    Jeg ved ikke, men måske det var løsningen at han kunne komme ind og stå hos jer i soveværelset i en periode, men det er noget skidt med det alarm som så vækker ham.

Her er det blevet til, at vi går i bad om aftenen, for om morgenen når vi ikke ret meget.

Hmm desværre ikke de helt vilde guldkorn herfra.

Kæmpe knus Johanne

Anonym
    Gæst

Ja glemte lige at fortælle at Kristian har en stofble med en sut bundet på, den ligger ved ham altid når han skal sove, så kan han rode rundt med bleer og selv finde sutten om natten.

/Janni

Anonym
    Gæst

Hej Christina

Det lyder hårdt – og underligt nok, så blev jeg helt “åh – jeg er ikke alene” da jeg læste dit indlæg. Vores morgener er også lidt hårde for tiden. Eller retter dagene er hårde.

I dag stod jeg op kl. 6 og var på arbejde kl. 8.55. Flooot. Not! Har 15 min på cykel til arbejde og skulle kun aflevere det ene barn.

Vi forbereder så meget som muligt om aftenen. Madpakker (surt at være barn her i familien, for der får man gamle madpakker – undtagen frugten, der skæres ud om morgenen) gøres klar, tøj til alle 4 ligger klart, taskerne er pakket og der er aftalt, hvem der afleverer og henter næste dag. Vi er selvfølgelig to og det gør det lettere med bad osv. Nogle morgener så pacificere jeg hende med legetøj på badeværelset. Eller tager hende med i brusebad. Eller overtaler storesøster til at lege lidt med hende (men den kan du jo ikke bruge).

Men altså rådet er; hav mest muligt klar fra om aftenen og gå evt. i bad om aftenen (hader det selv, men har brugt det et par gange).

Min mand startede på arbejde for 3 uger siden og jeg synes det er hårdt, hårdt, hårdt. Jeg ligner en hængt kat flere gange om ugen, døjer med masser af hovedpine og vi kører virkeligt med minimale standarder for mad, rengøring, venskabspleje osv. Vi er jo næsten lige flyttet og bor i byggerod i en stor del af huset (bla. uden køkken på 5. uge – ikke skide sjovt) – det tager selvfølgelig også en del energi i hverdagen, men vi synes begge det er hårdt og det kan man mærke at ungerne også gør.

Men fordelen ved at være 2.gangs forældre er, at man VED at det bliver lettere. Og det venter vi så på (mens livet suser forbi….(men hvad fanden med de hængeøjne jeg render rundt med, så er jeg alligevel interesseret i at færrest mulige ser mig:))

Held og lykke med nathalløjet – det er jo en killer i sig selv, selvom man ikke var på arbejde.

Er du i øvrigt glad for dit nye arbejde?

Kh Majens

KjerkrisKjerkris
    Medlem

Hej Cristina,
    Sidder her i nærmest koma efter anden nat der ligner jeres. Mathias bruger godt nok ikke sut men er bare vågne så mange gange…. For at få fred om jeg indrømme at jeg indimellem vælger at amme andre gange ind og vende på siden og aae indtil han sover….
    Man er træt træt træt når arbejde skal klares ved siden af de rutiner der endnu ikke har indfundet sig.
    Jeg håber det hele er mere lyst om en mdrs.tid.
    Håber i får sovet i nat.
    Kristine – på vej i seng og i slikskabet…

Anonym
    Gæst

Tak tøser!

Nu sover Bassen (han blev lagt allerede kl 18.30), køkkenet er clean (nogenlunde), der er sat det frem der skal bruges til morgenmaden af musli, havregryn, kakaopulver, mme, tallerkner og glas, resterne af risengrøden er puttet i bøtter så der er til min frokost, lasagnen er taget ud af fryseren til optøning i køleskabet og tøjet er fundet frem til os begge! Nu skal jeg bare finde weekendsengen i udhuset, rede den og sætte højstolen ud på badeværelset (så kan han sidde der, mens jeg bader, hvis han er vågen).

Og NU er jeg træt!! Det snurrer i mine ben! 😉 Jeg gik helt alene i dag og havde 25 patienter igennem mit rum! Synes det er lidt sejt, efter kun en uge på jobbet, men jeg synes det er fedt og jeg kan jo godt. :oD I morgen skal jeg have lidt undervisning af en fysiker (gaaaab!) og ellers bliver det sikkert det samme.

Nå, det var den der weekendseng, inden jeg går helt kold.. 🙂

Ha’ det godt! Knus

Lise6ALise6A
    Medlem

hej christina. kan godt nok også kende det! mit vækkeur ringer kl 05.15 og JO der er altså bare mørkt og kedeligt udenfor der!! (dvs kl 00.00 og kl 03.00 ringer det også, for der skal storesøsteren pt OGSÅ ha medicin -gaaaab) jeg går i bad inden pigerne vågner. men så skal de “bare” ha tøj og en masse kys og kram:o) også kommer de i dp og får morgenmad, og det letter rigtig meget!! for jeg er også stort set altid alene med dem. jeg skal så også møde kl 7 så de ku slet ikk “nå” at spise herhjemme. det blev en masse snik-snak… :o) håber du ligger og sover dejligt nu :o) – og go job/morgen i morgen! knus lise

Anonym
    Gæst

Dejligt du bare får styr på det hele inden sengetid.

God dag imorgen

Johanne

LoneAAALoneAAA
    Medlem

Hej Christina

Så skal det nok gå bedre i morgen, når du nu har alt klart. Jeg synes, det er rigtig flot at du klarer at få jer begge op og ud af huset om morgenen, helt af alene. Også at du har overskud til at finde den sunde mad frem til næste dag. Nu vil jeg følge dit eksempel og gøre klar til i morgen.

Sov godt,

Hilsen Lone

cilja2cilja2
    Medlem

Hej Christina og Jer andre med travle morgener,

jeg er ogsaa alene med Cilja og Carla HVER morgen (Thomas cykler hjemmefra kl.5.00!! Dyrk lige den:-) ) men jeg er HELDIGVIS stadigvaek i den situation at jeg ikke skal MOEDE paa et arbejde paa et bestemt tidspunkt. Jeg sidder hjemme og laeser til eksamen, men alligevel skal jeg have afleveret pigerne inden kl.9.00. Vi plejer at gaa hjemmefra omkring ved 8.30-tiden. Jeg har fundet frem til at vi skal bruge 1 1/2 time i alt inden vi skal gaa hjemmefra, hvis det hele skal koere glat. Hvis vi har 1 1/2 time, saa forleoeber morgenen hyggeligt og vi har tid til sang og hyggelig morgenmad med starinlys og varm kakao. Problemet er bare at begge piger egentlig tit sover til 7.30 og jeg naenner ikke at vaekke dem, saa vi har tit travlt alligevel.
    For at lette morgenerne goer jeg det som Majens ogsaa goer: laegger det meste klar aftenen inden (vigtigt at undgaa toejdiskussioner med Cilja om morgenen!!!) og mens jeg gaar i bad leger pigerne enten paa Carlas vaerelse sammen, eller Carla leger med sin kasse med legetoej, som altid staar i badevaerelset til samme formaal. Jeg HADER naar det gaar for hurtigt om morgenen og jeg kommer til at snerre af Cilja. JEg ved at det er MIT ansvar alene at faa morgenerne til at forloebe godt, saa pigerne faar en god start paa dagen…
    Men det er PLANLAEGNING…jeg toer ikke taenke paa, hvordan det bliver, naar jeg engang skal moede tidligt paa et job…uh ha..

Her til morgen afleverede jeg pigerne og loeb en tur langs vores kanal. Smuk morgen og jeg foelte jeg ejede hele verden! FEDT!

God dag til Jer alle
    Knus Camilla

UniMorUniMor
    Medlem

Hej Christina!
    Kender godt det der med rodede morgener! Selvom vi er to, er aftalen at jeg tager hende om morgenen. Hvis det lykkedes mig at få Alberte klar til afgang kl. 8, så afleverer min mand: det er den ideele løsning. Hvis dét skal nås, skal Alberte og jeg op kl. 7. Ren luksus iforhold til jer andre, kan jeg se! Nå, men den bette er en værre sovetryne! Så det kniber med at få hende op før halv 8… Og så er det altså mig der skal putte i tøj, selv blive klar m. trucker-bad, lave&give morgenmad til den bette, ringe til dp og sige vi er forsinkede (PINLIGT! aftalen er jo ellers at hun blir afleveret kl 8.10), overtøj på, klapvognen op fra kælderen og nå bussen 8.19 -eller 8.34. Det er ærlig talt liiidt stresset -selvom jeg gør alt klar om aftenen!!! Og så er jeg helt flad og svedig (adr!) når jeg så komer tilbage lidt over 9 fra at have afleveret bebs og egentlig skal igang med at læse eller gøre klar til at skulle på uni..Det kører bare ikke super!
    Ny plan er så: Min mand blir nødt til at hjælpe til også om morgenen, og så blir jeg altså nødt til at vække guldklumpen kl. 7 selvom hun så blir morgensur og groggy…Vil så prøve at få hende i seng 19.30 om aftenen i stedet for kl. 20 og se om det hjælper om morgenen..

Øv, nogle morgener man kan have, hva? Good luck til I andre også :0)
    Medfølende Hilsner
    Camilla

Anonym
    Gæst

Gæt hvem der næsten kom for sent i dag…. MIG! 🙁 Hader den slags morgener, man kommer jo helt skævt ind på dagen.. Øv øv øv!

Bassen drømte noget så voldsomt, så han græd flere gange i nat og holdt mig vågen fra 4.30… 🙁 Han sov selv – heldigvis! Og jeg kom i bad i fred og ro. Men så gik det også galt.. Uret i stuen, som jeg kiggede på hele morgenen, var ved at løbe tør for batteri.. Så vi kom først ud af døren lidt i 7, og det var efter en rigtig ked Sebastian bare havde villet sidde hos mig og hænge.. 🙁 Det hænger sgu ikke sammen, på den måde!

Nå, skal ikke sidde her og pive.. Det var forberedelserne til morgendagen, der skulle i stand og jeg skal TIDLIGT i seng!

Så med håbet om at morgenerne bliver lettere for os alle, siger jeg godnat! 🙂

Cristina

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.