Hej Piger – hvor er det længe siden – en lille update

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2006 Hej Piger – hvor er det længe siden – en lille update

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    lotsofilotsofi
    Medlem

Hej med jer.

Det er evigeheder siden jeg sidst har været herinde hos jer. Jeg har savnet jer meget – og var her jo faktisk allerede fra 1. dag jeg testede postiv med lille adam tilbage i januar 06. Så det har været helt forkert at forsvinde….

Men der har virkelig været tempo på herhjemme det sidste lange stykke tid og har slet ikke haft tid og overskud til at deltage herinde.

Har kigget lidt med fra siden.

Her er en lille update på hvordan det går her i frederikshavn.

Først Adam :

Adam blev 11 mdr i går den 6. september. Han er en dejlig og glad dreng, kæk og fræk og i fuld sving…..
    Han måler godt 86cm og vejer godt 10kg.

Adam har kunne komme rundt i huset ved at krybe siden han var 5mdr – da han blev 6½ mdr kravlede ham, 9½mdr går han rundt om møblerne og da han blev 10mdr begyndte han at gå mellem møblerne – uden at støtte sig til dem mere. Nu er han 11 mdr og gående – overalt. Og med mange knubs til følge for hans krop er stadig ikke lige så klar til det som hans hjerne….. Men han kommer da rundt og der er ingen der skal stoppe ham.

Han er som sagt meget glad, men også en hissigprop, der skal ikke meget til for at tænde ham af og han så får et flip – men har han ellers medgang og hygger sig er han bare så glad og kæk og smilende.

Han begyndte at sove igennem da han var 10½ mdr gammel. Han har ikke fået natflaske siden han var 9½mdr, men tror i han ville sove alligevel? Næ nej, herrens tillagte vaner skulle vi sørme ikke forsøge at ændre på – eller ignorere for den sags skyld. Han holdt ud i godt 4 uger, men vi vandt til sidst og nu kan vi endelig få lov at sove om natten.

Adam starter i dagpleje her 1. oktober.

Han kan sige “ada” som helt sikkert er hans navn, og han siger også “heiiii” – “nii” ( nej ) og “de´e?” mens han peger og rigtig gerne vil vide hvad tingene er. Han kan klappe, gi hånd til goddag og give high five.

Tobias, vores store dreng, på nu 3 år – havde en hel måneds sommerferie hjemme i juli, og startede så i børnehave i 1. august. Der gik en del tid med at få ham kørt ind i børnehaven, det var lidt hårdt for ham at starte – og han har været meget træt, meget pylret, og meget konflikt- og grænse-søgende den sidste tid. Men han er faldet godt til nu, og det køre bare rigtig godt.

Vi har haft rigtig travlt de sidste 4 måneder – både med ungerne, huset, min mands skole / og arbejde samtidig, min mand blev svend fra sin uddannelse i juli – og er nu på sidste praktik periode på sit arbejde, inden de går i gang med noget helt nyt – hvor han skal være med til at udvikle en ny afdeling.

Vi har været på ferier – både på lolland 5 dage, 3 dage i københaven og 4 dage på 5 stjernet campingplads ved blåvand.

Huset, som vi jo sætter i stand fra bunden med opgravede gulve, ny isolering osv, skrider fremad, og det ser endelig ud til at jeg kan få mit soveværelse snart – efter at ha ventet i 2 år nu.

jeg har haft en mindre depression i de 4 mdr siden jeg har været her sidst, en direkte reaktion på en undertryk fødsels-depression efter Adams fødsel, ved meget akut kejsersnit i fuld narkose fordi min livmoder var ved at briste i det gamle kejser-ar fra tobias. Jeg gik helt ned, og havde kun overskud til at tage mig af drengene herhjemme – og lidt på huset. Men alt andet, bare en simpel telefonsamtale, kunne jeg slet ikke overkomme….
    Jeg er kommet oven på igen, men får stadig behandling og medicin, men hele hverdagen ser nu mere rummelig og god ud igen.

det varl lidt herfra piger, kunne sagtens fortælle mere, men nu vil jeg til at være mere aktiv herinde igen ( så får i nok en masse mere ) – håber jeg stadig må være med ???

Hvordan går det med jeres guldklumper? Vi har da vist allerede haft den først 1års fødselsdag eller hva???

mange knus

Lotte

mor til

tobias 110704 og adam 061006

molly23molly23
    Medlem

hej lotte.. 😉

velkommen tilbage… jeg kan godt huske dig.. (eller dit brugernavn..)
    håber du har fulgt lidt med på side linien for vi har sku haft travlt… 😉

sikke noget med den depression.. jeg går selv til kurator pga af fødsels depri. og det er noget der lige er blevet opdaget.. må jo have lidt styr på følelserne inden nr to kommer (om ca 7 uger)
    men ihvertfald godt at se du er på banen igen.. der er efterhånden røget en del i svinget…

molly

Anonym
    Gæst

Hvor er det dejligt at høre tingene efterhånden går godt hos dig.

Håber du får tid til, at se lidt forbi engang imellem.

JOhanne og Frederikke

UniMorUniMor
    Medlem

Hej Lotte!
    Jeg kan skam godt huske dig- og ihvertfald din fødselsberetning, for min fødsel endte jo også med akut kejsersnit i fuld narkose. Og ligesom dig røg jeg ind i en fødsels depression (sammenhæng med traumatisk fødselsoplevelse???) – jeg fik den så behandlet ret hurtigt og nu er jeg nået så langt at jeg er ved at trappe ud af medicinen :0).
    Det lyder som om du har nogle dejlige drenge! Ham Adam er da vist en værre bulder-basse, hva? Og en stor een! Sådan er Alberte også- hun er ikke bange for noget som helst og tumler rundt på de små ben overalt (går dog ikke helt selv endnu). Hun vejer knap 11 kilo og er ????? lang- jeg kan simpelthen ikke få hende til at ligge stille længe nok til at kunne måle hende!!
    Dejligt at have dig med igen- og fedt at huset begynder at være et rigtigt hjem! Det må have været noget af et projekt- hatten af i respekt for det!
    Camilla -med Alberte 1910

cilja2cilja2
    Medlem

Hej Lotte,

jeg kan ogsaa sagtens huske dig! Dejligt at hoere at det gaar godt nu, og godt at du, sent, men alligevel fik bugt med din foeds. depr. Der er alligevel en del herinde der har haft en, og flot som I bare fortaeller aabent om det.
    Held og lykke med opstartning af vuggestue!

For mit eget vedkommende maa jeg sige, at jeg er ret sjaeldent herinde paa ND. Jeg laeser med et par gange om ugen, men er meget lidt aktiv. Det var anderledes for et par maaneder siden, men jeg kan bare ikke finde al den tid mere og har ikke saa meget brug for det som foer. Desuden mailer jeg med nogle af dem som jeg blev “taet” med, saa det giver nok den udveksling jeg ellers fik her.

Carla fyldte 11 maaneder igaar og gaar rundt ved vores haender. HUn er en meget akiv lille dame (men nem) og begyndte i vuggestue i mandags. Det tager hun bare i stiv arm og her til morgen havde hun ikke engang tid til at vinke til mig…hun skulle lege med bolde! Hun gaar i en integreret institution sammen med storesoester Cilja paa 4. Saa de hjaelper en hel del at der er en fortrolig person derhenne. (selvom hun IKKE GIDER at blive pylret om af storesoester).

Jeg afleverede mit speciale i april og mangler, saadan er det i Tyskland) 4 eksamener. Den foerste er om 2 uger GISP GISP GISP, saa jeg har travlt…til januar er jeg faerdig med mit studie!

Ha det godt
    KNus
    Camilla og Carla 09.10.06 og Cilja 09.04.03

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.